Η Toyota έβαλε σκοπό να φτιάξει την κορυφαία μπαταρία
Η στροφή της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως σε λίγα χρόνια θα φέρει σημαντική βελτίωση στην τεχνολογία και την απόδοση των μπαταριών.
Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα ότι έχει σκοπό να εξελίξει μια πολύ προηγμένη μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία θα είναι έτοιμη σε «μερικά χρόνια».
Σε σχέση με τις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που γνωρίζουμε σήμερα, θα μιλάμε για μια βελτίωση της τάξης του 15% όχι μόνο στην απόδοση αλλά και στη διάρκεια ζωής της ίδιας της μπαταρίας.
Η προσοχή του ιαπωνικού κολοσσού είναι πολύ λογικό να πέφτει επάνω σε αυτόν τον τομέα τώρα που ουσιαστικά αποφάσισε να στραφεί προς τα ηλεκτρικά μοντέλα και όχι μόνο προς τα υβριδικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση σκέφτεται η Toyota
«Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι μια πολύ σημαντική τεχνολογία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως υπάρχει ξεκάθαρη ανάγκη για περεταίρω βελτίωσή της» δήλωσε ο Hisao Yamashige, ερευνητής της Toyota επάνω στο θέμα.
Ο ίδιος είπε επίσης ότι σε συνεργασία με ένα δημόσιο εργαστήριο και τέσσερα ιαπωνικά Πανεπιστήμια, οι ειδικοί της εταιρείας κατάφεραν να παρατηρήσουν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των ιόντων μιας μπαταρίας μέσα στα ηλεκτρόδια.
Το πείραμα κατέδειξε ουσιαστικά στους επιστήμονες ότι η, σε κάποιο βαθμό, άτακτη κίνηση των ιόντων προκαλεί υπερθέρμανση και περιορίζει σημαντικά την απόδοση της μπαταρίας. Οπότε, εάν βρεθεί ένας τρόπος που θα καταστήσει πιο «τακτική» την κίνηση των ιόντων, θα επέλθει μεγάλη και συνολική βελτίωση στη λειτουργία της μπαταρίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο Toyota Prius
Βέβαια το πώς θα γίνει αυτό είναι σκέτος πονοκέφαλος, αφού τα χαρακτηριστικά των ηλεκτροδίων είναι πολύ συγκεκριμένα. Από την άλλη όμως είναι μια σαφέστατη ανάγκη για όλους τους κατασκευαστές, κάτι που σημαίνει ότι θα γίνουν τεράστιες επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση και τελικά η βελτίωση θα επέλθει.
Αυτό που κανείς δε μπορεί να γνωρίζει σήμερα με ακρίβεια, είναι το πότε ο συνδυασμός αποτελέσματος και κόστους θα είναι αρκετά συμφέρων ώστε να περάσει στην παραγωγή.
Δε μένει παρά να το δούμε στην πράξη.
[Πηγή: Automotive News Europe]