Η Mazda βάζει στην άκρη το RX Vision concept αλλά δεν εγκαταλείπει τον Wankel
Το RX Vision concept μπαίνει προς το παρόν στον πάγο, αλλά η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα.
Παρότι ποτέ δεν τα είδαμε στην πράξη και στην πλήρη διάστασή τους, ο περιστροφικός κινητήρας έχει πλεονεκτήματα. Παράγει πολύ δύναμη από μικρό κυβισμό και μέγεθος, είναι ελαφρύς και με πολύ λίγα κινούμενα μέρη σε σχέση με έναν παλινδρομικό, οπότε μπορεί να στροφάρει πολύ ψηλά.
Δυστυχώς, καίει εξ ορισμού λάδι και έχει υψηλή κατανάλωση. Αυτοί ήταν οι λόγοι που έπληξαν την εμπορική πορεία του RX-8 και η Mazda επέλεξε να μην συνεχίσει με ένα διάδοχο μοντέλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι περιστροφικός κινητήρας έχει πεθάνει για πάντα. Στο Villa d’ Este Concours d’ Elegance ο Kevin Rice, διευθυντής σχεδιασμού της Mazda, έδωσε δύο ειδήσεις: Πρώτον, το RX Vision concept δεν θα προχωρήσει προς την παραγωγή, τουλάχιστον όχι για το άμεσο μέλλον. Και δεύτερον, η Mazda συνεχίζει να εξελίσσει τον περιστροφικό κινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΗ MAZDA MX-5 1.5 SKYACTIV
«Στα εργαστήριά μας συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στον περιστροφικό κινητήρα. Και όταν ο πλανήτης είναι έτοιμος να αγοράσει αυτοκίνητα με αυτόν, θα είμαστε εκεί για να τον προσφέρουμε», δήλωσε ο Rice. «Το RX Vision concept δεν σχεδιάστηκε τυχαία. Το ύψος του καπό είναι συγκεκριμένο και μπορεί να φιλοξενήσει μόνο έναν τύπο κινητήρα. Θεωρούσαμε ότι μπορεί κάτι καλό να βγει από τον περιστροφικό κινητήρα. Και έτσι είναι. Για αυτό η ιστορία δεν έχει τελειώσει με το RX-8. Συνεχίζουμε να τον εξελίσσουμε».
Η δήλωση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει παλαιότερη δήλωση του υποδιευθυντή του τμήματος εξέλιξης κινητήρων και μετάδοσης, Tetsushi Marutani: «Εξακολουθούμε να εξελίσσουμε τον περιστροφικό κινητήρα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα τον ξαναφέρουμε στην παραγωγή στο μέλλον. Για την ώρα όμως δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αυτό το πρόγραμμα, ούτε να πούμε για ποια μοντέλα προορίζεται ή πόσα άλογα θα έχει».