Η Mazda ετοιμάζει κινητήρα wankel νέας τεχνολογίας
Φαίνεται πως η Mazda επιμένει περιστροφικά, αφού προ ημερών κατέθεσε ως ευρεσιτεχνία στις ΗΠΑ μια νέα τεχνολογία για κινητήρα wankel.
Αλέξης Γαλανόπουλος |
Μπορεί μετά την κατάργηση του RX-8 να μην υπάρχει στην γκάμα της Mazda μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, όμως η εταιρία έχει δείξει ότι συνεχίζει να ασχολείται με τον wankel.
Το πρωτότυπο RX-Vision ήταν μια καλή ένδειξη. Τώρα, την είδηση έρχεται να επιβεβαιώσει η ευρεσιτεχνία την οποία κατέθεσε η Mazda στις 24 Μαρτίου στην αντίστοιχη υπηρεσία στις ΗΠΑ για έναν νέο περιστροφικό κινητήρα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Mazda, «ο κινητήρας είναι μια μονάδα με περιστροφικά έμβολα, με τέτοιο προσανατολισμό έτσι ώστε η έξοδος του κεντρικού άξονα να είναι αρκετά επιμηκυμένη, και οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής να είναι ενσωματωμένοι στο μπλοκ του».
Επιπλέον, αντίστροφα με ό,τι συνέβαινε μέχρι πρότινος, το νέο μοτέρ έχει την εξαγωγή στο επάνω μέρος του και την εισαγωγή από κάτω. Όταν η εισαγωγή βρισκόταν στο πάνω μέρος του κινητήρα, κάτω από το καπό, οι αυλοί δεν μπορούσαν να έχουν μεγάλο μήκος. Και, αντίστοιχα, αφού η εξαγωγή ήταν από κάτω, η απόσταση που έπρεπε να διανύσουν τα καυσαέρια μέχρι το τούρμπο (στο RX7) ήταν αρκετά μεγάλη. Με την περιστροφή του κινητήρα κατά 180 μοίρες αυτό διορθώνεται.
Με την εξαγωγή από πάνω, ένα τούρμπο μπορεί να τοποθετηθεί πιο κοντά στον κινητήρα, ενώ οι σωλήνες της εισαγωγής, για να φτάσουν στο κάτω μέρος του, έχουν αναγκαστικά μεγαλύτερο μήκος. Αυτή η αύξηση της απόστασης που διανύει ο αέρας στην εισαγωγή και η μείωση της αντίστοιχης των καυσαερίων στην εξαγωγή, έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα στην απόκριση, την απόδοση και τη γενικότερη λειτουργία ενός υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.
Επιπλέον, ο νέος κινητήρας διατηρεί το πλεονέκτημα του μικρού μεγέθους που ανέκαθεν είχε ο wankel, κάτι που ευνοεί την τοποθέτησή του και σε αυτοκίνητα με μικρό διαθέσιμο χώρο για τον κινητήρα.
[Πηγή: Motoring]