Η Mazda έχει πατεντάρει νέο Wankel για υβριδικό σύστημα
Η Mazda προσπαθεί να κρατήσει στην ζωή τον περιστροφικό κινητήρα. Ακόμη και ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος.
Η Mazda προκαλεί, σχεδόν βασανίζει, τους λάτρεις του περιστροφικού κινητήρα για ένα νέο σπορ μοντέλο με έναν πολυρότορο Wankel. Τώρα, μια νέα πατέντα που κατέθεσε η ιαπωνική εταιρεία δείχνει ότι δουλεύουν ακόμη πάνω στο θέμα. Αν και με κάπως διαφορετική κατεύθυνση.
Τα σχέδια δείχνουν ότι η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιεί τον περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια, παρά ως την πολύστροφή μονάδα που όλοι έχουμε στο μυαλό μας, από την εμπειρία στα RX-7 και RX-8. Δεν είναι μια καινούρια ιδέα. Η Mazda την είχε δοκιμάσει πριν από μία δεκαετία, στο υδρογονοκίνητο Mazda 5 με το περιστροφικό range-extender. Μια εφαρμογή παρόμοια με αυτή του BMW i3.
Δύο νέες πατέντες που η Mazda κατέθεσε προς κατοχύρωση στην Αμερική δείχνουν ότι το ιαπωνικό εργοστάσιο δουλεύει ακόμη πάνω σε αυτή την ιδέα, για ένα μικρό υβριδικό αυτοκίνητο. Η μία πατέντα αφορά στην μηχανική διάταξη του ηλεκτρικού Mazda 2 RE ενώ η άλλη είναι εξειδικευμένη για τον Wankel και σε έναν μηχανισμό που θα τον σταματά ακριβώς στο σημείο που ο κύκλος καύσης θα περιορίζει στο ελάχιστο τις εκπομπές ρύπων ενώ θα είναι εύκολο να επανεκκινήσει.
Ο Jacob Brown, εκπρόσωπος Τύπου της Mazda, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει την μελέτη στην τεχνολογία range-extender, καθώς και ότι η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο το 2019. «Φιλοσοφία της Mazda είναι να προσφέρει μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία σε ένα πλαίσιο υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς».
Ο Matsuhiro Tanaka, επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης της Mazda στην Ευρώπη επιβεβαίωσε ότι κάποια plug-in hybrid μοντέλα, ενδεχομένως με περιστροφικό κινητήρα, θα λανσαριστούν σε ορισμένες αγορές το 2021. Και ότι το ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι ένα μικρομεσαίο, με το βάρος των μπαταριών να αντισταθμίζει τα κιλά που θα εξοικονομηθούν από τα συμβατικά μηχανικά μέρη που θα αφαιρεθούν.
Η Mazda τα τελευταία χρόνια έχει δείξει να αμφιταλαντεύεται σχετικά με το μέλλον του περιστροφικού κινητήρα και ενός σπορ μοντέλου βασισμένο σε αυτόν. Το RX-Vision concept που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015 φάνηκε ρεαλιστικό και υπήρξαν φήμες ότι θα φτάσει στην παραγωγή. Άλλωστε, για την Mazda, ο Wankel είναι ο μόνος κινητήρας με τον οποίο θα σκέφτονταν το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός αντικαταστάτη του RX-8. Μέσα στο 2016 όμως ο Masamichi Kogai, CEO της μάρκας, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν πλάνα για ένα σπορ μοντέλο πάνω από το MX-5.
Πηγή R&T