Η BMW θα περιορίσει τη χρήση των ανθρακονημάτων για να προστατεύσει τα κέρδη της
Το BMW Group θα στραφεί σε άλλα ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο, για τα δημοφιλή μοντέλα της, έτσι ώστε να διατηρηθούν τα περιθώρια κέρδους σε υψηλά επίπεδα.
Τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, ενώ σε περίπτωση που είναι ηλεκτρικά, επιτυγχάνουν μεγαλύτερη αυτονομία. Όλα αυτά είναι ζωτικής σημασίας χαρακτηριστικά για τους κατασκευαστές που προσπαθούν να τα έχουν καλά με τους καταναλωτές και τις ρυθμιστικές αρχές.
Υπάρχει όμως ένα μικρό «πρόβλημα». Παρά το γεγονός ότι τα ανθρακονήματα είναι πιο άκαμπτα και ελαφρύτερα από το αλουμίνιο, είναι ακριβότερα και η BMW αντιμετωπίζει κάποιες δύσκολες στιγμές για να παραμένει κερδοφόρα. Από την άλλη, ο ανταγωνισμός ζυγώνει και παρουσιάζει τα δικά ελαφριά και ηλεκτρικά μοντέλα.
Αυτό που κάνει τώρα η BMW είναι να συνδυάζει τα ανθρακονήματα με άλλα ελαφριά υλικά για να μειώσει το βάρος, χωρίς όμως να τα κάνει και πολύ ακριβά.
Κατά την διάρκεια των εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων Έρευνας Ελαφριών Υλικών που κόστισε στη BMW 20 εκ. ευρώ, ο επικεφαλής Παραγωγής της BMW ανέφερε ότι η κύρια εξίσωση που πρέπει να λυθεί αφορά το κόστος που δαπανείται για να μειωθεί το βάρος κατά ένα κιλό. Και βέβαια, αυτό δεν αφορά μόνο ένα υλικό, αλλά τον συνδυασμό των υλικών που χρησιμοποιούνται.
Αυτή την περίοδο η BMW εργάζεται πάνω σε νέους τρόπους μείωσης του κόστους μαζικής παραγωγής των ανθρακονημάτινων τμημάτων και έχει κάνει μεγάλη πρόοδο σε αυτό.
Σύμφωνα με τους συμβούλους της Frost και Sullivan, τα ανθρακονήματα που ενώνονται με ειδική επεξεργασίας θέρμανσης και κόλλα και όχι με συγκόλληση, κοστίζουν € 16 το kg, ενώ το κιλό ενός κοινού χάλυβα κοστίζει κάτω από ένα ευρώ.
[Πηγή: Reuters]