Η ανάρτηση του νέου Audi A8 θα διαβάζει το δρόμο και θα αυτορρυθμίζεται ανάλογα [videos]

Η ανάρτηση του νέου Audi A8 θα διαβάζει το δρόμο και θα αυτορρυθμίζεται ανάλογα [videos]

Πέρα από την ενεργή ανάρτηση, η νέα ναυαρχίδα της Audi θα έχει κι ένα νέο σύστημα προστασίας στις πλευρικές συγκρούσεις.

Το νέο Audi A8 θα μπορεί να ικανοποιεί τόσο τον ιδιοκτήτη που έχει σοφέρ και ζητάει άνεση, όσο και τον ενθουσιώδη οδηγό που ζητάει σπορ συμπεριφορά.

Η ευελιξία αυτή επιτυγχάνεται χάρη στη νέου τύπου ενεργή ανάρτηση που είναι βασισμένη στο 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα. Ένα τέτοιο σύστημα 48V χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ως το κύριο ηλεκτρικό σύστημα αυτοκινήτου.

Η ανάρτηση είναι πλήρως ενεργή, με ένα ανεξάρτητο ηλεκτρομηχανικό σύστημα για κάθε τροχό, το οποίο προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδικές συνθήκες. Κάθε τροχός έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείται από το 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα. Επιπλέον, ο κάθε μηχανισμός περιλαμβάνει γρανάζια, έναν περιστρεφόμενο σωλήνα με εσωτερική ράβδο στρέψης από τιτάνιο, κι ένα μοχλό που ασκεί έως και 1.100 Nm ροπής στην ανάρτηση μέσω μιας ράβδου.

Χάρη σε μια κάμερα που έχει μπροστά, το αυτοκίνητο ανιχνεύει έγκαιρα τις ανωμαλίες στο δρόμο και ρυθμίζει εκ των προτέρων την ενεργή ανάρτηση. Πριν ο τροχός συναντήσει την ανωμαλία, η κεντρική μονάδα ελέγχου έχει πληροφορήσει τους ενεργοποιητές της ανάρτησης. Έτσι η ανάρτηση αντιδρά ακριβώς τη σωστή στιγμή, «ουσιαστικά εξαλείφοντας κραδασμούς και χτυπήματα», όπως λέει η Audi.

Η περίπλοκη αυτή διαδικασία ολοκληρώνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ η κάμερα παρέχει πληροφορίες για το οδόστρωμα 18 φορές ανά δευτερόλεπτο. Η ηλεκτρονική μονάδα Electronic Chassis Platform” (ECP) επεξεργάζεται τις πληροφορίες για το οδόστρωμα και ελέγχει όλα τα εξαρτήματα των αναρτήσεων σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Σε συνδυασμό με τις αερόσουστες που έχουν ειδικά εξελιχθεί για το Α8, η νέου τύπου ανάρτηση προσφέρει ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο άνεσης, αλλά και κρατάει το αυτοκίνητο κοντά στο δρόμο για δυναμική οδήγηση.

Η ενεργή ανάρτηση ελαχιστοποιεί τόσο την κλίση του αμαξώματος στις στροφές, όσο και το «βούτηγμα» στα φρένα και το «κάθισμα» στην επιτάχυνση. Έτσι το αυτοκίνητο παραμένει υπό έλεγχο στη γρήγορη οδήγηση και οι επιβάτες δεν ενοχλούνται.

Η ενεργή ανάρτηση που διαβάζει το δρόμο είναι παρόμοια με την Magic Body Control της Mercedes S-Class, αλλά στο νέο Audi A8 συνδυάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Χάρη στην τετραδιεύθυνση, η σταθερότητα συνδυάζεται με άμεση απόκριση του τιμονιού κι έναν κύκλο στροφής μικρότερο από εκείνον του Α4.

º

Σε συνδυασμό με το σύστημα ασφάλειας Pre Sense 360º, η ενεργή ανάρτηση αναβαθμίζει και την παθητική ασφάλεια. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες του κεντρικού συστήματος αρωγής του οδηγού (zFAS) για να ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης περιμετρικά στο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση μιας επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης με πάνω από 25 km/h, οι ενεργοποιητές της ανάρτησης σηκώνουν το αμάξωμα στην εκτεθειμένη πλευρά κατά έως και 8 εκατοστά, μέσα σε μισό δευτερόλεπτο. Έτσι, η σύγκρουση κατευθύνεται προς πιο ενισχυμένα δομικά στοιχεία του πλαισίου, όπως τα μαρσπιέ και το πάτωμα, με αποτέλεσμα η καταπόνηση των επιβατών να μειώνεται έως και 50%.

Δείτε τώρα τα video της Audi για το 48βολτο mild hybrid σύστημα, την ενεργή ανάρτηση, την τετραδιεύθυνση και την ημιαυτόνομη οδήγηση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube