H Toyota αποκαλύπτει τη νέα στρατηγική της για τα σασί
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, η Toyota, θα κατασκευάσει την Toyota New Global Architecture, μια νέα προσαρμοζόμενη και κλιμακωτή πλατφόρμα, στην οποία θα βασίζεται η πλειονότητα των μελλοντικών μοντέλων της.
Η Toyota εξελίσσει ήδη μια προσαρμοζόμενη πλατφόρμα, παρόμοια με την MQB της Volkswagen,. Με την εσωτερική κωδική ονομασία Toyota New Global Architecture (TNGA), αυτή η προσαρμοζόμενη δομή, που ενσωματώνει και μια οικογένεια εξαρτημάτων, προοδευτικά θα αντικαταστήσει τις πολλές υφιστάμενες πλατφόρμες και πάνω της θα βασιστούν εκατομμύρια Toyota σε όλον τον κόσμο.
Εκείνο που απομένει τώρα είναι να αποκαλύψει ο Ιάπωνας κατασκευαστής την γκάμα των μοντέλων που θα υποστηρίξει η TNGA. Αν και από τις πληροφορίες που αφήνει εντέχνως να διαρρεύσουν η Toyota, η γκάμα αυτή θα ξεκινά από το μικρό Yaris και θα φτάνει στο σεντάν Camry της αγοράς των ΗΠΑ. Επίσης θα περιλαμβάνονται και τετρακίνητα μοντέλα, όπως το RAV4, αλλά και κάποια Lexus.
Στην γκάμα που θα υποστηρίξει η New Global Architecture περιλαμβάνονται επίσης και υβριδικά μοντέλα, περιλαμβανομένης της επόμενης γενιάς του Toyota Prius, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί το 2015 και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει την TNGA. Και το πιθανότερο είναι να κάνει το ίδιο και ο αντικαταστάτης του Lexus CT200h.
Για τα λεφτά τα κάνεις όλα
Τα πλεονεκτήματα της προσαρμοζόμενης πλατφόρμας TNGA είναι κατά πρώτο λόγο οικονομικά, δίνοντας την ευκαιρία να μοιραστούν οι δαπάνες κατασκευής, έρευνας και εξέλιξης σε όσο το δυνατόν περισσότερα μοντέλα. Θα επιτρέψει επίσης, την κοινή εφαρμογή και χρήση ηλεκτρονικών υποσυστημάτων σε πολλά μοντέλα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα αυτά να περάσουν και σε κατηγορίες που μέχρι σήμερα ήταν ασύμφορο -π.χ. ένα σύστημα φρένων με ραντάρ στην κατηγορία του Yaris.
Εν τω μεταξύ, η υπεροχή του Volkswagen Group και ιδιαίτερα της Audi στο εσωτερικό ντιζάιν και στο φινίρισμα, πίεσαν την Toyota να επινοήσει μια μέθοδο έτσι ώστε να αναβαθμίσει την ποιότητα της καμπίνας των αυτοκινήτων της. Οι ταχέως αναβαθμιζόμενες προδιαγραφές του εσωτερικού των αυτοκινήτων σε όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα κατά τα τελευταία 15 χόνια δεν μπορούν να ακολουθηθούν από την Toyota, με συνέπεια αυτή να χάνει το τρένο της ανταγωνιστικότητας. Έτσι ο ιαπωνικός γίγαντας βρίσκεται στην αναζήτηση μιας αξιόπιστης μεθόδου που θα αναλύει αυτή την αλλαγή.
Σύμφωνα με πηγές μέσα από την Toyota, η κινητήρια δύναμη για την εξέλιξη αυτής της μεθόδου θα δίνεται από την Toyota Motor Europe, της οποίας τα στελέχη δίνουν συχνά μάχες με τους ομολόγους τους στην Ιαπωνία, προκειμένου να τους πείσουν για τη σημασία της ποιότητας μιας καμπίνας.
Η σχετικά μικρή κυκλοφορία ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στους ιαπωνικούς δρόμους είναι ένας από τους λόγους που η Toyota υποτιμά τη σημασία της ποιότητας στο εσωτερικό. Ο ευρωπαϊκός βραχίονας της Toyota, ωστόσο, στοχεύει στο να εξαλείψει αυτή τη δυσαρμονία.