Auto China 2016: Κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους για το πρωτότυπο Qoros

Auto China 2016: Κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους για το πρωτότυπο Qoros

Στο μοντέλο Qoros QamFree θα δούμε την πρώτη υλοποίηση του κινητήρα της σουηδικής FreeValve.

Η πρόοδος στον ηλεκτρονικό έλεγχο και στα υδροπνευματικά κυκλώματα έκαναν εφικτή τη σχεδίαση ενός κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους.

Η ιδέα είχε γεννηθεί πριν καιρό στα εργαστήρια της Koenigsegg, ενώ πριν 3 μήνες είχαμε εντοπίσει και το πρώτο βίντεο που εξηγούσε τις βασικές αρχές λειτουργίας του κινητήρα. Πλέον, ο κινητήρας είναι εμπορικό προϊόν της FreeValve, θυγατρικής της Koenigsegg.




Φυσικά, η υπόλοιπη λειτουργία του κινητήρα δεν αλλάζει. Υπάρχουν κανονικά όλα τα γνωστά μηχανικά μέρη, απλώς οι βαλβίδες δεν έχουν τον κλασικό μηχανικό έλεγχο. Η πλήρης περιγραφή του νέου τρόπου στα αγγλικά είναι Pneumatic Hydraulic Electric Actuation ή για συντομία PHEA. Θεωρητικά μπορεί να δώσει έως και 30% βελτιωμένη ισχύ, με έως και 30% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ακριβώς επειδή ο εγκέφαλος του κινητήρα μπορεί να προγραμματίσει επακριβώς τις ανάγκες σε καύσιμο, ανά πάσα στιγμή.



Το πρωτότυπο Qoros QamFree θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φέρει αυτή την τεχνολογία στη μαζική παραγωγή, το συντομότερο δυνατόν. Έτσι τουλάχιστον τόνισε ο Christian Von Koenigsegg, πρόεδρος της FreeValve και πνευματικός πατέρας του νέου κινητήρα. Δυστυχώς, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες λεπτομέρειες ούτε για τη χωρητικότητα ούτε για την απόδοση του κινητήρα. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube