MEB: Αποκάλυψη για την πλατφόρμα των EV του VW Group
H Volkswagen αποκάλυψε το πλαίσιο της νέας ηλεκτρικής οικογένειας μοντέλων ID, δίνοντας την πρώτη γεύση της αρχιτεκτονικής που θα υποστηρίξει το όραμά της, «ELECTRIC FOR ALL».
Η σπονδυλωτή πλατφόρμα Modular Electric Drive αποτελεί την αρχιτεκτονική πάνω στην οποία θα βασιστούν όλα τα μοντέλα της αμιγώς ηλεκτροκίνητης οικογένειας ID και των άλλων EV του ομίλου. Μια πλατφόρμα που στέλνει επίσης το μήνυμα της δέσμευσης της VW στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Η VW υποστηρίζει ότι, σε αντίθεση με τις συνήθεις πρακτικές της αγοράς, η ΜΕΒ δεν είναι μια αναδρομικά τροποποιημένη πλατφόρμα που υποστήριζε μέχρι πρότινος βενζινοκίνητα μοντέλα. Αντ’ αυτού, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, με κατά νου την οδήγηση ενός EV και στόχο να αξιοποιηθεί στο έπακρο το τεχνολογικό δυναμικό της. Επιπλέον, η σχεδίαση και η φιλοσοφία της πλατφόρμας είναι πιο ευέλικτες από ποτέ, καθώς το φάσμα των μοντέλων που θα υποστηρίξει, λέει η VW, κυμαίνεται από κόμπακτ αυτοκίνητα μέχρι SUV και βαν. «Το ID αποτελεί ορόσημο στην τεχνολογική ανάπτυξη. Θα είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο, πλήρως λειτουργικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά εκατομμύρια άνθρωποι», είπε ο Christian Senger, επικεφαλής της γκάμας προϊόντων e-Mobility στη Volkswagen.
Το ID θα είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας που θα λανσαριστεί το 2020. Πρόκειται για ένα πλήρως συνδεδεμένο, 4θυρο κόμπακτ EV, που θα κοστίσει περίπου το ίδιο με ένα Golf ντίζελ. Οι εσωτερικές διαστάσεις και η μεταβλητότητα του ID θα έρθουν να επαναπροσδιορίσουν τους περιορισμούς της κατηγορίας, λέει η VW. Και συμπλήρωσε ότι «ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαμβάνουν εξαιρετική άνεση χώρου, συγκρίσιμη με την επόμενη κατηγορία».
Βέβαια αυτά σε ένα EV σχεδιασμένο από λευκό χαρτί αποτελούν εφικτό στόχο, καθώς αρκεί να ορίσεις το μεταξόνιο. Για τα υπόλοιπα φροντίζουν η απουσία προβόλων, καθώς και η απουσία θερμικού κινητήρα, οπότε οι άξονες μπορούν να τοποθετηθούν στα άκρα του αυτοκινήτου.
Μια ματιά στην MEB αποκαλύπτει ένα ηλεκτρομοτέρ που έχει ενσωματωθεί στον πίσω άξονα και η μπαταρία που έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του EV. Set-up που, όπως λέει η VW, προσφέρει βέλτιστη κατανομή βάρους για να προσφέρει ευχάριστη οδηγική αίσθηση, παρέχοντας ταυτόχρονα στους επιβάτες άνετη διαμονή.
Η μετάδοση ισχύος από το μοτέρ στον πίσω άξονα γίνεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η αυτονομία της οικογένειας ID θα κλιμακώνεται από τα 330 στα 550 km, ανάλογα με το μοντέλο. Ένα σύστημα ταχείας φόρτισης στα 125kW θα παρέχει σημαντικά μικρότερους χρόνους αναμονής και θα καθιστά δυνατή τη φόρτιση 0- 80% μέσα σε 30 λεπτά.
Η σπονδυλωτή MEB, στην οποία βασίζεται το πλαίσιο κάθε μοντέλου, θα χρησιμεύσει ως τεχνική αρχιτεκτονική όχι μόνο για τα αυτοκίνητα της οικογένειας ID, αλλά και για τα πολλά ακόμη EV των Audi, SEAT, Škoda και των επαγγελματικών της Volkswagen. Ως εκ τούτου, η MEB θα χρησιμοποιηθεί από πέντε φίρμες και σε τρεις περιοχές στον κόσμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen ID Buzz Cargo: Το ηλεκτρικό επαγγελματικό Combi
«Η σπονδυλωτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική MEB είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό πρότζεκτ στην ιστορία της Volkswagen, παρόμοιο με τη μετάβαση από το Beetle στο Golf», είπε ο Thomas Ulbrich, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen υπεύθυνος για την ηλεκτρική κινητικότητα. «Θα είναι το θεμέλιο για περισσότερα από δέκα εκατομμύρια EV σε ολόκληρο το VW Group στο πρώτο κύμα και θα χαράξει το μονοπάτι μας στην εποχή του εξηλεκτρισμού».