Rétromobile 2019: Η Bédélia θα έχει την τιμητική της
Μόλις 15 χρόνια διήρκεσε η καριέρα της φίρμας των voiturettes Bédélia, μεταξύ 1910 και 1925. Και η παριζιάνικη έκθεση Rétromobile θα αναφερθεί στην ατυπική ιστορία του κατασκευαστή και στα εξαιρετικά σπάνια αυτοκίνητά του.
Ύστερα από το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το αυτοκίνητο αντιμετώπιζε απροσδόκητη έκρηξη με την άφιξη των cyclescars. Οχήματα που γίνονταν όλο και πιο προσιτά υπό την επίδραση της πλεονεκτικής φορολογίας και ιδιαίτερα των πολύ πιο προσιτών τιμών από τα «πραγματικά» αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούσαν προνόμιο της μεγαλοαστικής τάξης.
Έτσι, το 1910, γεννήθηκε η φίρμα Bédélia, που ιδρύθηκε από δύο μηχανικούς. Ύστερα από ένα ατυχές μοτοσικλετικό ατύχημα, ο Robert Bourbeau και ο Henri Devaux αποφασίζουν να επισκευάσουν τη μοτοσικλέτα τους, ανακατασκευάζοντάς την με κομμάτια λαμαρίνας για να φτιάξουν τελικά ένα ελαφρύ όχημα. Το τεράκυκλο που προέκυψε ήταν εύκολο στη συναρμολόγηση και μπορούσες να κινηθείς με αυτό όπως σε ένα αυτοκίνητο, τουλάχιστον σε χώρο και άνεση.
Ο κινητήρας της Motor, της μοτοσικλέτας, ένας «twin» δηλ. ένας δικύλινδρος σε V, επαναχρησιμοποιήθηκε. Οι πελάτες άρχισαν να ενδιαφέρονται για την Bédélia, έτσι οι δύο σχεδιαστές ξεκίνησαν την περιπέτεια με το μάρκετινγκ του αυτοκινήτου, το οποίο συμμετείχε σε μερικά αθλητικά γεγονότα με επιτυχία τη δεκαετία του ’20.
Συνολικά 14 κομμάτια αυτών των τετράκυκλων από την πρώιμη ιστορία του αυτοκινήτου θα δώσουν το «παρών» στη Rétromobile 2019, από τις 6 έως τις 10 Φεβρουαρίου. Ευκαιρία λοιπόν για τους επισκέπτες να διαπιστώσουν ότι η εξέλιξη του αυτοκινήτου δεν έγινε με το συνεπή και ομοιόμορφο τρόπο που πολλοί υποθέτουν.