Υβριδικό Renault Eolab που καίει μόλις 1 lt/100km [video]
To νέο υβριδικό πρωτότυπο του 1 lt/100km, που θα εκθέσει η Renault στο Παρίσι, προαναγγέλλει ένα μελλοντικό υβριδικό σουπερμίνι της εταιρείας.
Η Renault αποκάλυψε το Eolab, ένα βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό πρωτότυπο που ανακοινώνεται ότι έχει μέση κατανάλωση μόλις 1 lt/100km και εκπέμπει 22 g CO2/km.
Το Eolab, που θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι του Παρισιού, αρχές Οκτωβρίου, προοιωνίζει ένα Renault παραγωγής της κατηγορίας Β (σουπερμίνι), το οποίο θα παρουσιαστεί «μέσα σε 10 χρόνια», όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Ανταποκρίνεται επίσης στην πρόκληση της γαλλικής κυβέρνησης να βάλει στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο των 2 lt/100km μέχρι το 2020.
Η Renault λέει ότι, για να πετύχει τον στόχο της οικονομίας καυσίμου, οι μηχανικοί της επικεντρώθηκαν στη μείωση του βάρους, την εξέλιξη της αεροδυναμικής και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του βενζινο-ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Ως αποτέλεσμα, το πρωτότυπο Eolab ζυγίζει μόνον 955 kg, δηλαδή περίπου 400 kg λιγότερο από το σημερινό Renault Clio. Επίσης, ο αεροδυναμικός συντελεστής του, Cd=0,235, είναι κάπου 30% μικρότερος από του Clio.
Στις λύσεις εξοικονόμησης βάρους περιλαμβάνεται το καπό, που είναι σταθερό (δεν ανοίγει) οπότε δεν χρειάζεται μηχανισμό ασφάλισης, το παρμπρίζ από λεπτότερο γυαλί και η σκεπή από μαγνήσιο που ζυγίζει μόλις 4,5 kg.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο κινητήρα SCe 1.000 κυβικών, που αποδίδει 75 PS και 9,7 kgm ροπής, κι έναν ηλεκτροκινητήρα των 68 PS και 20,5 kgm.
O ηλεκτροκινητήρας αυτός, τεχνολογίας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο κέλυφος του (πολύ περιορισμένων διαστάσεων) κιβωτίου 3 σχέσεων, που στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Οι δύο πρώτες σχέσεις μετάδοσης χρησιμοποιούνται μόνο από το ηλεκτρικό μοτέρ, η 3η από τον θερμικό κινητήρα και το αυτόματο σύστημα ελέγχου καθορίζει τη μίξη ηλεκτρικής και υβριδικής κίνησης. Η Renault λέει ότι το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης έχει πολλά πλεονεκτήματα σε βάρος και κόστος, σε σχέση με τα συνηθισμένα κιβώτια CVT ή διπλού συμπλέκτη.
Επιλέγοντας τη λειτουργία “Weekend”, το αυτοκίνητο δουλεύει σαν συμβατικό υβριδικό για μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς συνεργάζονται οι δύο πηγές ισχύος και η μπαταρία φορτίζεται κατά την επιβράδυνση.
Το Eolab θα εκτεθεί στο Παρίσι σε δύο παραλλαγές. Η πρώτη θα προβάλλει την τεχνολογία του αυτοκινήτου, ενώ η άλλη θα είναι μια σχεδιαστική μελέτη. Η Renault λέει ότι η εξωτερική σχεδίαση έχει «ζεστές και αισθησιακές γραμμές». Οι τροχοί είναι 19 ιντσών από αλουμίνιο και ανθρακόνημα, και φορούν λάστιχα της Michelin.
Μια σειρά από ενεργά διαφράγματα και το εμπρός σπόιλερ ανοίγουν στις υψηλές ταχύτητες, για να κατευθύνουν τη ροή του αέρα και να ψύχουν τον κινητήρα όταν χρειάζεται.
Στο εσωτερικό του, το 3θυρο Eolab έχει 4 δερμάτινα καθίσματα και μια «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα. Ένα tablet με οθόνη αφής 11” και την τεχνολογία R-Link της Renault, ελέγχει όλες σχεδόν τις λειτουργίες infotainment και πληροφορεί σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό πόσο οικονομικά οδηγεί το αυτοκίνητο. Ανάλογα με το στιλ οδήγησης αλλάζει χρώμα και ο εσωτερικός φωτισμός.
Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ρυθμιζόμενος σε ύψος, βρίσκεται μπροστά στον οδηγό. Περιλαμβάνει δύο οθόνες μεγέθους smartphone που παρέχουν πληροφορίες για το αυτοκίνητο και την πλοήγηση. Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, που δίνουν εικόνα σε οθόνες δίπλα στις εμπρός κολόνες της σκεπής.
Η Renault λέει ότι το Eolab περιλαμβάνει 100 τεχνολογικές καινοτομίες, οι οποίες σταδιακά θα εφαρμοστούν στα μοντέλα παραγωγής της φίρμας.
Ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Jean-Pierre Fouquet, λέει ότι το Eolab δεν θα κόστιζε πολύ να μπει σε παραγωγή. «Σήμερα, τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα της αγοράς είναι μοντέλα των υψηλών κατηγοριών με τιμές πάνω από €40.000», λέει. «Οι λύσεις που προβάλλει το Eolab είναι πολύ πιο οικονομικές και επιτρέπουν στην υβριδική τεχνολογία να εφαρμοστεί σε μικρότερα αυτοκίνητα και σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Ο στόχος μας είναι να παράγουμε ένα αυτοκίνητο με δύο πηγές ισχύος, στην τιμή της μιας».
Η ενδεχόμενη έκδοση παραγωγής του Eolab θα έχει να ανταγωνιστεί την τεχνολογία Hybrid Air της Peugeot, όταν βγει στην αγορά. Το πρωτότυπο Peugeot 2008 Hybrid Air καταναλώνει 2,7 lt/100km και εκπέμπει 50 g CO2/km, αλλά θέλει ακόμα τρία χρόνια για να μπει σε παραγωγή.