VW Vizzion, δυνητικός αντίπαλος του Tesla Model S

VW Vizzion, δυνητικός αντίπαλος του Tesla Model S

Το Vizzion, το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο της VW, ένα από τα 20 που έχει στο πρόγραμμα μέχρι το 2025, θα ντεμπουτάρει στη Γενεύη στις 6 Μαρτίου.

Το πρωτότυπο I.D. Vizzion της Volkswagen αποτελεί πρόκριμα μιας δυνητικής ναυαρχίδας για την γκάμα της ηλεκτρικής υπό-φίρμας I.D. της γερμανικής εταιρείας και ως εκ τούτου πιθανό αντίπαλο του Tesla Model S. 

H πρωτότυπη μπερλίνα δεν διαθέτει τιμόνι ή ορατά όργανα ελέγχου, κάτι που πιθανότατα υποδηλώνει ότι πρόκειται για ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο.

Σε δήλωσή της, η VW είπε ότι το Vizzion παρουσιάζει την κατεύθυνση που παίρνει η φίρμα στην τεχνολογία και στο σχεδιασμό των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της. Με μήκος 5,11 m, το πρωτότυπο είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε υφιστάμενο μοντέλο της Tesla που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά και σχεδόν στο μήκος της ναυαρχίδας της Audi, του A8.

Εκπρόσωπος της VW δήλωσε ότι το πρωτότυπο θα χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία για να δοκιμάσει την αποδοχή της πελατείας σε ένα μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε αγορές-κλειδιά για τις μπερλίνες, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα.

Αρχικά, η VW προσανατολιζόταν σε ένα και μόνο ηλεκτρικό διάδοχο του Phaeton, αλλά σταμάτησε τα σχέδιά της προκειμένου επικεντρωθεί στην εξέλιξη μιας οικογένειας αυτοκινήτων με μπαταρίες που θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB που αναπτύσσει η φίρμα για όλο το VW Group.

«Θέλουμε να επιδείξουμε τις δυνατότητες που έχει αυτή η αρχιτεκτονική όσον αφορά την ευελιξία», δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Στο μέλλον, σαφώς θα προσφέρουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με στιλ κλασικής μπερλίνας και η αντίδραση του κόσμου σε αυτό το πρωτότυπο θα βοηθήσει να καθοριστούν οι διαστάσεις ενός τέτοιου μοντέλου».

Αυτόνομο τεχνολογικό υπόβαθρο
Η VW δήλωσε ότι οι μηχανολόγοι της εκμεταλλεύτηκαν συστηματικά τις δυνατότητες της αυτόνομης οδήγησης, με τρόπο που θα βοηθήσει στην κατασκευή μελλοντικών οχημάτων που θα είναι περιβαλλοντικά καθαρά, ασφαλή και άνετα. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγηση δίνει επίσης τη λύση για τη χρήση ενός αυτοκινήτου από ομάδες πελατών που δεν μπορούν να οδηγήσουν σήμερα, όπως οι ηλικιωμένοι, είπε ο εκπρόσωπος.



Το Vizzion οδηγείται από έναν «ψηφιακό οδηγό», ο οποίος αναλαμβάνει να οδηγήσει με τη βοήθεια πολλαπλών βοηθητικών και υποβοηθητικών συστημάτων. Μπορεί να προσαρμοστεί στις ατομικές προτιμήσεις μέσω ενός «εικονικού οικοδεσπότη» ο οποίος επικοινωνεί με τους επιβάτες μέσω φωνητικών εντολών και χειρονομιών. Ο ψηφιακός οδηγός «οδηγεί, κατευθύνει και πλοηγεί αυτόνομα το Vizzion στην κυκλοφορία, επιτρέποντας στους επιβάτες να διαχειρίζονται ελεύθερα το χρόνο τους κατά τη διάρκεια της μεταφοράς», δήλωσε η VW.

Οι σχεδιαστές δημιούργησαν το εσωτερικό, επωφελούμενοι πλήρως από την πρόσθετη ευρυχωρία που δίνει ένα πλήρως αυτόνομο και αυτοδιαχειριζόμενο όχημα. Η πρωτότυπη μπερλίνα έχει ισχύ 306 PS, τελική ταχύτητα 180 km/h, ενώ η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 111kWh της δίνει αυτονομία μέχρι και 665 km –επικουρούμενη από την ανάκτηση ενέργειας μέσω των φρένων.



Η VW δήλωσε ότι το Vizzion παρουσιάζει το «σπουδαίο δυναμικό» της αρχιτεκτονικής MEB, το οποίο λέγεται ότι δίνει τη δυνατότητα για «μεγάλη οδηγική αυτονομία και μέγιστη χρήση του χώρου στο βέλτιστο κόστος».

Το Vizzion είναι το τέταρτο πρωτότυπο I.D. της VW. Προηγήθηκαν το κόμπακτ χάτσμπακ I.D. και το I.D. Crozz που είναι ένα crossover, αμφότερα με πρόγραμμα παραγωγής το 2020. Δύο χρόνια αργότερα, το 2022, προγραμματίζεται να μπει στην παραγωγή το I.D. Buzz. Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα της VW, θα λανσαριστούν 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube