Στα σκαριά τα νέα, πιο δυνατά, Subaru BRZ και Toyota GT86;
Η επόμενη, πιο δυνατή, γενιά των Subaru BRZ και Toyota GT86 μπορεί να είναι πιο κοντά από ότι νομίζαμε. Δεν το λέμε εμείς, το λέει το Ιαπωνικό γραφείο ευρεσιτεχνιών...
Από τότε που παρουσιάστηκαν το Subaru BRZ και το Toyota GT86 ο «λαός» τους εκλιπαρούσε για παραπάνω δύναμη. Ωστόσο καμία από τις συνεργαζόμενες εταιρείες δεν έκανε μέχρι τώρα κάτι για να ικανοποιήσει αυτή τη «δίψα». Μέχρι τώρα.
Διότι προσφάτως μάθαμε πως το ιαπωνικό γραφείο ευρεσιτεχνιών πιστοποίησε έγγραφα της Toyota για το σχεδιασμό και την εξέλιξη ενός οχήματος που δείχνει ακριβώς όπως το Subaru STI Performance Concept. Σύμφωνα μάλιστα με πηγές του AutoGuide τα έγγραφα αυτά αναγνωρίζουν ότι το σχέδιο προέρχεται από την Fuji Heavy Industries.
Το STI Performance Concept παρουσιάστηκε στην εφετινή Έκθεση της Νέας Υόρκης, ως μια πρώτη απόπειρα του τμήματος STI να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στις Η.Π.Α. Το πρωτότυπο, με σαφείς καταβολές από το BRZ, είχε έναν επιθετικό σχεδιασμό με εμπρός προφυλακτήρα που σχεδόν έξυνε το έδαφος, ανασχεδιασμένους εμπρός προβολείς, πιο πλατειά φτερά, μια τεράστια πίσω αεροτομή και diffuser με κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση. Όλα τα παραπάνω σχεδιαστικά στοιχεία υπάρχουν και στα έγγραφα που υπέβαλε η Toyota.
Το εν λόγω πρωτότυπο όμως ήταν το ίδιο συναρπαστικό και κάτω από το καπό. Διότι η STI είχε τοποθετήσει έναν 2λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο, μπόξερ κινητήρα από το αγωνιστικό GT300. Είχε επίσης προβεί σε σημαντικές βελτιώσεις του πλαισίου, της ανάρτησης και του συστήματος πέδησης, οι οποίες προέρχονταν από την Ιαπωνική έκδοση BRZ tS. Κι ενώ το συγκεκριμένο έκθεμα προκάλεσε ρίγη ενθουσιασμού η Subaru κατέστησε σαφές πως δεν ήταν καθόλου σίγουρη ότι θα μπει σε γραμμή παραγωγής.
Ούτε όμως και τα κατατεθημένα έγγραφα «πατέντας» εγγυώνται πως το μοντέλο θα περάσει από τα χαρτιά στην παραγωγή. Κι αν όντως περάσει, επίσης δεν είναι σίγουρο πως θα έρθει στην Ευρώπη, δεδομένου πως και η Subaru και η Toyota έχουν το κακό συνήθειο να κατασκευάζουν εκδόσεις αποκλειστικά για την Ιαπωνική αγορά. Αυτό που μας κάνει να ελπίζουμε είναι κάποιες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που αποκάλυπταν ένα καμουφλαρισμένο GT86 να κάνει δοκιμές σε ευρωπαϊκούς δρόμους. Τις συνόδευαν φήμες για πολλή περισσότερη ιπποδύναμη από τους 200 εργοστασιακούς ίππους καθώς και η επιβεβαίωση από τον επικεφαλής της Subaru ότι επίκειται συμφωνία με την Toyota για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς των δημοφιλών κουπέ.