Νέα BMW Concept X2, πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής [video]

Νέα BMW Concept X2, πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής [video]

Το πρωτότυπο μας δείχνει πώς θα είναι το μελλοντικό μικρό κουπέ-SUV που αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Η Χ2 θα είναι το αδελφό μοντέλο της σημερινής X1 δεύτερης γενιάς, και θα παράγεται σε διπλανή γραμμή παραγωγής, στο εργοστάσιο του Regensburg, στη Γερμανία.

Το ψηλωμένο 5θυρο κουπέ, με τον εσωτερικό κωδικό F49, θα είναι το έκτο SUV στην γκάμα της BMW και το δεύτερο που θα βασίζεται στην προσαρμόσιμη πλατφόρμα UKL – την ίδια που χρησιμοποιείται στο επερχόμενο MINI Countryman 2ης γενιάς, με το οποίο επίσης συνδέεται στενά η BMW X2.

Σύμφωνα με την επιτυχημένη συνταγή που εφαρμόζει η BMW τα τελευταία χρόνια, η Χ2 αποτελεί τη σπορ εκδοχή της Χ1, ακριβώς όπως η Χ4 είναι μια πιο σπορ Χ3 και η Χ6 μια πιο δυναμική Χ5.

Ο χαρακτήρας αυτός αποτυπώνεται στη γραμμή της νέας Χ, την οποία ο διευθυντής σχεδίασης της BMW, Karim Habib, περιγράφει ως «συνδυασμό της γρήγορα κινούμενης γλώσσας σώματος και των χαμηλωμένων αναλογιών ενός κουπέ, με τη στιβαρή κατασκευή ενός μοντέλου Χ».

Έχοντας πιο επιθετική εμφάνιση από την Χ1, η Concept X2 χαρακτηρίζεται από ένα ξεχωριστό εμπρός μέρος στο οποίο δεσπόζει ένας στιβαρός προφυλακτήρας, με μεγάλο κεντρικό αεραγωγό και έντονα φράγματα ροής στις έξω άκρες.

Ο προφυλακτήρας συνδέεται με την τυπική μάσκα της BMW, η οποία όμως έχει εδώ διαφορετικό σχήμα: φαρδαίνει από πάνω προς τα κάτω και την περιβάλλει ένα φαρδύ πλαίσιο από βουρτσισμένο αλουμίνιο. Τα φώτα δίνουν την εντύπωση της τεχνικής ακρίβειας, όντας γωνιώδη σε γραμμή, με γραφικά που μιμούνται τους παραδοσιακούς διπλούς κύκλους της φίρμας, με γαλάζιες πινελιές.

Το καπό έχει έντονα νεύρα, το παρμπρίζ είναι πιο κεκλιμένο από της Χ1, όπως και η πίσω πόρτα, που μαζί με τη χαμηλότερη σκεπή δίνουν ένα πολύ πιο σπορτίφ προφίλ στο αυτοκίνητο – σε αντίθεση με την πρακτική γραμμή της Χ1.

Τα φαρδιά φτερά και οι θόλοι που γεμίζουν από τους τροχούς 21 ιντσών με τα τρακτερωτά λάστιχα, προσθέτουν δυναμική στα πλευρά του αυτοκινήτου, ενώ μια πλευρική γραμμή δημιουργεί έντονους «ώμους» κάτω από τα παράθυρα. Ως concept car, το αυτοκίνητο έχει και χτυπητές λεπτομέρειες, όπως τα αδρά γκρι μαρσπιέ, τα πλευρικά προστατευτικά σε γκρι και κόκκινο, και οι ξεχωριστοί πλαϊνοί καθρέφτες.

Τα στενά πλαϊνά παράθυρα στενεύουν ακόμη περισσότερο προς τα πίσω, σχηματίζοντας μια μοντέρνα εκδοχή της κλασικής «γωνίας Hofmeister» στην πίσω κολόνα. Όπως η μάσκα, έτσι και τα παράθυρα έχουν πλαίσιο από βουρτσισμένο αλουμίνιο.

Ένα τονισμένο σπόιλερ υπάρχει πάνω από την πίσω πόρτα, τα πίσω φώτα έχουν ιδιαίτερο σχήμα και ο πολύ μεγάλος προφυλακτήρας δίνει ένα ασυνήθιστα ψηλό κατώφλι φόρτωσης στο πορτμπαγκάζ.

Αν και πολλές χτυπητές σχεδιαστικές λεπτομέρειες του Concept X2 αναμένεται να αμβλυνθούν πριν το μοντέλο μπει σε παραγωγή, η βασική γραμμή θα παραμείνει κι θα φέρει την Χ2 αντιμέτωπη με μοντέλα όμως το Range Rover Evoque και το επερχόμενο Audi Q4.

Από άποψη διαστάσεων, η X2 θα πλησιάζει πολύ την Χ1, που έχει μήκος 4,439 m και πλάτος 1,821 m. Θα έχει επίσης την ίδια γκάμα εγκάρσιων 4κύλινδρων κινητήρων τούρμπο, βενζίνης και ντίζελ.

Σ’ αυτήν θα περιλαμβάνεται ο 2λιτρος βενζίνης 190 PS της έκδοσης X2 xDrive 20i και τρεις 2λιτροι ντίζελ: ένας 150 PS στην X2 xDrive18d, ένας 190 PS στην X2 xDrive20d κι ένας 230 PS στη διτούρμπινη X2 xDrive 25d.

Αναμένεται αργότερα κι ένα σπορ μοντέλο M-Performance, με μια βελτιωμένη έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα που θα αποδίδει περίπου 300 PS.

Οι επιλογές σε κιβώτιο θα είναι ανάμεσα σε ένα χειροκίνητο κι ένα αυτόματο 6άρι, ενώ, ανάλογα με τον κινητήρα, θα προσφέρονται και προσθιοκίνητες εκδόσεις εκτός από τις τετρακίνητες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube