Honda Project 2&4, το απόλυτο track car;
H Honda μας προϊδεάζει για ένα εκπληκτικό track-day car, με κινητήρα MotoGP, που υπόσχεται να ξεπεράσει το Ariel Atom στα ίδια του τα «χωράφια».
Το Project 2&4 είναι ο νικητής ενός διαγωνισμού ανάμεσα στα σχεδιαστικά στούντιο της Honda, και αποτελεί προϊόν συνεργασίας των σχεδιαστών μοτοσικλετών και αυτοκινήτων της φίρμας, στην Osaka και το Wako αντίστοιχα.
Είναι κάπου 40 cm πιο κοντό από το Atom, έχοντας μήκος μόλις 3,04 m, και λίγο φαρδύτερο, στα 1,820 m. Η Honda λέει ότι η μηχανική διάταξη και τα χρώματα έχουν αντλήσει έμπνευση από το μονοθέσιο RA272 της Formula 1, που ήταν το πρώτο ιαπωνικό αγωνιστικό που πήρε νίκη σε κορυφαίο επίπεδο, κερδίζοντας το GP του Μεξικού πριν 40 χρόνια.
Το Project 2&4 έχει μια καινοτόμο μηχανική διάταξη, με τον κινητήρα V4 999 cc από τη μοτοσικλέτα RC213V των MotoGP τοποθετημένο στη μια πλευρά του πλαισίου και το ένα και μοναδικό κάθισμα «κρεμασμένο» στην άλλη πλευρά. Η Honda λέει ότι η σχεδίαση αυτή έχει στόχο να δώσει στον οδηγό την ίδια αίσθηση ελευθερίας που θα είχε πάνω σε μια μοτοσικλέτα, καθώς, πέρα από τη ζώνη 4 σημείων και το βαθύ μπάκετ, δεν υπάρχει κάτι που να τον κρατάει στη θέση του.
Ο αγωνιστικός κινητήρας V4 έχει «εξημερωθεί» για χρήση στο δρόμο, αλλά η Honda υποστηρίζει ότι εξακολουθεί να αποδίδει πάνω από 215 Ps στις δυσθεώρητες 13.000 rpm. Η μέγιστη ροπή των 12 kgm εμφανίζεται στις 10.500 rpm και ο κόφτης στροφών επεμβαίνει στις 14.000 rpm. H κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου/σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, με τις ταχύτητες να αλλάζουν μέσω paddles στο τιμόνι.
Ο κινητήρας μοτοσικλέτας και το γυμνό μονοθέσιο αμάξωμα βοηθούν το Project 2&4 να έχει συνολικό βάρος μόλις 405 kg – δηλαδή είναι 115 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο από το διθέσιο Atom. Η σχέση ισχύος/βάρους φτάνει τα 523 kg/τόνο.
Η Honda δεν έχει δώσει ακόμα λεπτομέρειες για την κατασκευή του αυτοκινήτου, αλλά φαίνεται πως είναι φτιαγμένο από ανθρακόνημα και αλουμίνιο. Οι επίσημες φωτογραφίες δείχνουν αμορτισέρ της Ohlins, που είναι πιθανώς ρυθμιζόμενα.
Το Project 2&4 δεν έχει συμβατικό ταμπλό. Στη θέση του έχει μια διαφανή ψηφιακή οθόνη που δίνει μια σειρά πληροφοριών. Η ένδειξη στο concept car δείχνει ένα γύρο της πίστας Suzuka κι ένα link από την κάμερα που παίζει το ρόλο των εξωτερικών καθρεφτών και είναι τοποθετημένη πίσω από τον κεντρικό αεραγωγό. Πάνω στο τιμόνι βρίσκεται το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, διακόπτες για τη λειτουργία χρονομέτρου του trip και χειριστήρια που πιθανώς ρυθμίζουν τη λειτουργία του κινητήρα και του traction control.
H Honda αρνήθηκε να δηλώσει αν κάποια μορφή του Porject 2&4 θα μπορούσε να μπει σε έστω και περιορισμένη παραγωγή. Θα ήταν δυνατόν να φτιαχτούν λίγα αντίτυπα με τον αγωνιστικό κινητήρα, που συναρμολογείται στο χέρι στην Ιαπωνία, αλλά ένας μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων θα απαιτούσε την αλλαγή του κινητήρα με εκείνον από την έκδοση δρόμου της μοτοσικλέτας MotoGP, την RC213V-S.
H Honda θέλει να χτίσει την εικόνα ενός κατασκευαστή ακραία οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων, ώστε να υποστηρίξει την ήδη πολύ καθυστερημένη παρουσίαση του σούπερκαρ NSX αλλά και το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Civic Type R – αφού η επιστροφή της φίρμας στη Formula 1 δεν έχει μέχρι στιγμής τα αναμενόμενα αποτελέσματα.