Επίσημο: Ford Edge Concept

Επίσημο: Ford Edge Concept

H Ford παρουσιάζει στο εφετινό Los Angeles Auto Show το πρωτότυπο Edge που αποτελεί το πρόκριμα για ένα μεγάλο SUV που θα κάνει παγκόσμια καριέρα.

Όπως ακριβώς είχαμε αναφέρει προ ημερών, η Ford αποκάλυψε το πρωτότυπο Edge που όχι μόνο μας δίνει μια ιδέα για το πώς θα είναι το επερχόμενο μεγάλο SUV της Ford, αλλά ενσωματώνει και μια σειρά νέων τεχνολογιών και αισθητικών προσεγγίσεων που θα δούμε στα προσεχή SUV της εταιρείας.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές τεχνολογίες που χρησιμοποιεί στο πρωτότυπο Edge είναι το ο σύστημα Fully Assisted Parking Aid που επιτρέπει στον οδηγό να παρκάρει το αυτοκίνητό του, χωρίς καν να χρειάζεται να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο! Και όλα αυτά τα κάνει πατώντας απλώς ένα κουμπί στο ταμπλό ή στο τηλεχειριστήριο! Το σύστημα λειτουργεί μέσω ανάλυσης δεδομένων που παίρνει από αισθητήρες υπερήχων.

Παρόμοιοι αισθητήρες με την προσθήκη ραντάρ και μιας κάμερας που σαρώνει την περιοχή 200 m εμπρός από το αυτοκίνητο αποτελούν το σύστημα Αποφυγής Εμποδίου (Obstacle Avoidance), το οποίο αναλαμβάνει αυτόματα τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ελέγχοντας το τιμόνι και τα φρένα για να αποτρέψει τη σύγκρουση με πεζό ή άλλο αυτοκίνητο.

Το πρωτότυπο Ford Edge είναι εφοδιασμένο επίσης με έξυπνο cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid), σύστημα επιτήρησης τυφλής γωνίας (Blind Spot Monitoring) και σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου κινδύνου από κάθετους δρόμους (Cross-Traffic Alert).

Τα φανάρια του Edge, εμπρός και πίσω, χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Εσωτερικά, μια 10ιντση οθόνη υποστηρίζει το MyFord Touch, και όλα τα υπόλοιπα «φωνάζουν» ότι το αυτοκίνητο είναι πρωτότυπο: Ταμπλό ντυμένο με δέρμα, «φούσκα» καντράν που φαίνεται σαν να αιωρείται, τιμόνι και λεβιές είναι αποκλειστικής σχεδίασης για το Edge, και μπόλικο χρώμιο σε αεραγωγούς, στα χερούλια των θυρών και το υποβραχιόνιο.

Λεπτομέρειες για τους κινητήρες που θα απαρτίζουν την γκάμα του Ford Edge δεν δόθηκαν, αλλά αυτοί δεν θα είναι κοινοί παγκοσμίως. Εκείνο που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι για την Ευρώπη, σαφώς θα επιλεγεί η οικογένεια Duratorq με το δίλιτρο TDCi των 140 ή 163 PS και ο 2.2 TDCi με τους 200 PS και, τολμούμε να υποθέσουμε, ότι η χρήση της βενζινοκίνητης οικογένειας EcoBoost θα περιοριστεί στο δίλιτρο με τους 240 PS.

Το πρωτότυπο Ford Edge χρησιμοποιεί την ίδια παγκόσμια πλατφόρμα CD4 που υποστηρίζει το Mondeo, κατά συνέπεια αναμένουμε για το μοντέλο παραγωγής μια οδική συμπεριφορά ανάμεσα στις κορυφαίες της κατηγορίας. Η πλατφόρμα CD4 κάνει χρήση γονάτων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, κάτι που ευνοεί αφενός τον περιορισμό της κλίσης στις στροφές αφετέρου την υποστήριξη της ποιότητας κύλισης. Προφανώς για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους, το ESP και το Torque Vectoring θα βρίσκονται και αυτά στο ραντεβού.

Το μοντέλο παραγωγής του Ford Edge αναμένεται να λανσαριστεί σε δύο χρόνια από σήμερα.

[Πηγή Ford]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube