Ένα Peugeot 208 που καίει 2 lt/100 km
Το Peugeot 208 HΥbrid Air 2L είναι ένα πρωτοποριακό υβριδικό με 1.200άρη κινητήρα βενζίνης και ένα σύστημα συμπιεσμένου αέρα.
Η Peugeot σκοπεύει να βγάλει ως το 2020 ένα 208 που θα καταναλώνει μόνο 2 lt/100 km, και το πρωτότυπο 208 HΥbrid Air 2L που θα εμφανιστεί τον επόμενο μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού αποτελεί τον προπομπό του.
Πρόκειται για το 2ο υβριδικό πρωτότυπο με βάση το supermini της Peugeor μετά το 208 Hybrid FE του 2013. Το σημερινό 208 HΥbrid Air 2L ζυγίζει 860 kg, δηλαδή πάνω από 100 kg λιγότερα από το βασικό 208 1.0 VTi παραγωγής, χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών. Από συνθετικά υλικά είναι φτιαγμένα όλα τα μέρη του αμαξώματος, μαζί με τις πόρτες και την οροφή, καθώς και τα ελατήρια της ανάρτησης. Και πολλά εξαρτήματα έχουν επανασχεδιαστεί με στόχο τη μείωση του βάρους.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το υβριδικό σύστημα κίνησης του Peugeot 208 HΥbrid Air 2L. Ο συμβατικός κινητήρας είναι ένας τρικύλινδρος 1.2 VTi, και κατά την κίνηση εκτός πόλης με ως επί το πλείστον σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιείται αποκλειστικά αυτός. Κάτω από τον χώρο αποσκευών όμως υπάρχει μια δεξαμενή με αποθηκευμένο αέρα υπό πίεση, ο οποίος όταν χρειαστεί εκτονώνεται ελεγχόμενα παρέχοντας επιπλέον δύναμη στις επιταχύνσεις.
Στη λειτουργία Air το 208 HΥbrid Air 2L μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με αέρα στην πόλη, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Η δεξαμενή ξαναγεμίζει με αέρα κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι ή φρενάρει. Ο αέρας αποκτά και πάλι τη μέγιστη πίεση μέσα σε μόλις 10''.
Το πρωτότυπο Peugeot 208 HΥbrid Air 2L θα παρουσιαστεί επίσημα στις αρχές του ερχόμενου Οκτωβρίου, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
[Πηγή: Peugeot]