Audi: στροφή προς την υβριδική τεχνολογία
Στον εξηλεκτρισμό των μελλοντικών της μοντέλων ποντάρει η Audi προκειμένου να βελτιώσει την πραγματική οικονομία αλλά και να βελτιώσει τις εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της.
Αυτό θα γίνει σε συνδυασμό με την χρησιμοποίηση κάποιων εξαιρετικά προηγμένων αναρτήσεων, αλλά και την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, η οποία θα είναι πολύ πιο προχωρημένη από τα υπάρχοντα υποστηρικτικά συστήματα.
Αυτή η μετατόπιση προς «ήπια» υβριδικά συστήματα αλλά και πιο συμβατικά plug-in hybrids, θα βοηθήσουν την Audi να μειώνει σταδιακά την πετρελαιοκίνηση στην γκάμα των μελλοντικών μοντέλων της, ειδικά μεταξύ των μικρότερων μοντέλων, ειδικά τα A1, A3 αλλά και το νέο Α4. Η μετακίνηση προς τα υβριδικά βενζίνης θα επιτρέψει επίσης στην Audi να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την νέα της τεχνολογία "Predictive Efficiency Assistant” η οποία χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης και τις ζωντανές εκπομπές κίνησης στο δρόμο, προκειμένου να διαλέξει το ίδιο το αυτοκίνητο τη μονάδα προώθησης που αρμόζει αλλά και να εκμεταλλεύεται τις επικείμενες κατωφέρειες, αποσυμπλέκοντας το κιβώτιο ώστε να ρολάρει για περισσότερη απόσταση.
Το σημείο κλειδί για την επικείμενη μεταστροφή της Audi είναι η υιοθέτηση της γεννήτριας εναλλάκτη με ενσωματωμένη μίζα (ISG). Πρόκειται για μεγάλα ηλεκτρικά μοτέρ που λειτουργούν ως μίζα και εναλλάκτες, αλλά επίσης υποβοηθούν και τον κινητήρα, στέλνοντας ροπή, μέσω του ιμάντα, στον στροφαλοφόρο. Το σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου.
Η Audi έχει εξελίξει ένα ISG που μπορεί να λειτουργήσει με ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό κύκλωμα 12V, ώστε να προσαρμοστεί και στα υπάρχοντα μοντέλα Α1 και Α3. Η εταιρεία λέει πως το σύστημα μπορεί να σβήσει τον κινητήρα από τα 15 km/h και επίσης επιτρέπει τον ελεύθερο τροχασμό σε υψηλές ταχύτητες. Τα πρώτα αυτοκίνητα με ISG αναμένονται το 2017.
Το Α3 1.4 TSI Ultra που κυκλοφορεί σήμερα έχει εργοστασιακή κατανάλωση 4,7 lt/100 km που με το 12V ISG θα κατέβει στα 4,3 lt/100 km.
Ωστόσο η Audi σχεδιάζει να βγάλει ένα πιο ισχυρό ISG 48V με απόδοση μέχρι και 16 PS και δυνατότητα ελεύθερου τροχασμού μέχρι και 30 δευτερόλεπτα. Η ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού συστήματος 48V από το 2017, θα επιτρέψει στην Audi να τοποθετήσει και ηλεκτρικά τούρμπο, σε δύο μορφές. Η πρώτη με τη μορφή κανονικών τουρμπίνων που θα ενεργοποιούνται από ηλεκτρομοτέρ στις πολύ χαμηλές στροφές.
Τη δεύτερη μορφή την είδαμε ήδη στο πρωτότυπο RS5 Competition. Ένας ανεξάρτητος ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής στέλνει αέρα υπό πίεση σε δύο τουρμπίνες, όταν οι στροφές του κινητήρα είναι χαμηλές, αλλά μπορεί επίσης να περιορίσει και την εξασθένιση της πίεσης και στις υψηλές στροφές.
Το 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα όμως έδωσε το έναυσμα στην Audi να αναπτύξει και τρεις διαφορετικές αναρτήσεις, προκειμένου να μεγιστοποιήσει το γεγονός ότι το νέο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V μπορεί να δώσει μέχρι και 4 φορές περισσότερη ισχύ από το παραδοσιακό των 12V.
Η πρώτη ανάρτηση που θα παρουσιαστεί έχει μια ενεργή αντιστρεπτική ράβδο, που χρησιμοποιεί επικυκλικά γρανάζια τα οποία με τη σειρά τους ενεργοποιούνται από μικρά ηλεκτρομοτέρ προκειμένου να την εμπλέξουν ή να την απεμπλέξουν από την υπόλοιπη ανάρτηση. Όταν απεμπλέκονται, επιτρέπουν μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης. Όταν είναι συνδεμένες, μειώνουν την υποστροφή και τις κλίσεις κατά τον κατακόρυφο αλλά και οριζόντιο άξονα. Επιπλέον, όταν είναι συνδεμένες στο υπόλοιπο σύστημα της ανάρτησης, τα ηλεκτρικά μοτέρ μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια, η οποία ανακτάται από την διαρκή κίνηση της ανάρτησης.
Σε δεύτερο χρόνο θα έρθουν τα ηλεκτρομηχανικά αμορτισέρ eROT. Αυτά τα συμπαγή αμορτισέρ, σε σχήμα βαρελιού έχουν πλάτος 10 cm και μήκος 15 cm και πρόκειται να αντικαταστήσουν τα συμβατικά κάθετα υδραυλικά αμορτισέρ. Συνδέονται με ένα βραχίονα, ο οποίος, μέσω ενός συστήματος γραναζιών, τροφοδοτεί τις δυνάμεις της απόσβεσης σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Τα οφέλη είναι προφανή: εξοικονομείται πολύτιμος χώρος, ενώ οι ρυθμίσεις της συμπίεσης και της επαναφοράς μπορούν να γίνουν πολύ πιο λεπτομερείς και ανεξάρτητα οι μεν από τις δε. Επιπλέον η κίνηση των αμορτισέρ δημιουργεί ηλεκτρική φόρτιση, άρα όσο πιο ανώμαλος είναι ο δρόμος, τόσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια παράγεται. Η Audi ισχυρίζεται πως μόνο από τη χρησιμοποίηση αυτών των αμορτισέρ μπορεί να μειωθεί η εκπομπή CO2 μέχρι και 3g/km.
Η μετακίνηση της Audi προς την υβριδική κίνηση, αλλά και την ηλεκτροκίνηση, είναι μέρος μιας συνολικότερης στόχευσης προς την αυτόνομη οδήγηση. Το πρώτο βήμα είναι το Predictive Efficiency Assistant, που θα μπει πρώτα στο νέο Q7, τον ερχόμενο Μάρτιο. Πρόκειται για ένα σύστημα που αξιοποιεί τρισδιάστατες πληροφορίες από το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και πληροφόρηση για την κίνηση στους δρόμους, σε πραγματικό χρόνο. Από τη στιγμή που ο οδηγός βάλει τον προορισμό, το λογισμικό παίρνει τον έλεγχο του υβριδικού συστήματος προώθησης (του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ).
Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζει πότε θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, πότε θα βάλει στο παιχνίδι και το ηλεκτρικό μοτέρ, πότε θα κινείται μόνο ηλεκτρικά, ή πότε θα χρειαστεί φόρτιση η μπαταρία για να χρησιμοποιηθεί αργότερα. Τέλος συμβουλεύει τον οδηγό πότε είναι η σωστή στιγμή για απεμπλέξει το κιβώτιο, ώστε να ρολάρει για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Οι μηχανικοί της Audi πιστεύουν πως ο αυτόνομος έλεγχος του υβριδικού συστήματος θα μεγιστοποιήσει την οικονομία και θα καταστήσει τα μελλοντικά της μοντέλα ικανά να διασχίζουν πόλεις και χωριά αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και βελτιώνοντας θεαματικά την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες.