Θα έχει τελικά η επόμενη Porsche 911 υβριδική έκδοση;
Η επόμενη γενιά της Porsche 911, που θα παρουσιαστεί στο τέλος του 2018, θα είναι και η πρώτη που θα αποκτήσει ψηφιακό πίνακα οργάνων και υβριδική τεχνολογία.
Ντίνος Παπαγιαννόπουλος |
Σε φωτογραφίες των «μουλαριών» που τραβήχτηκαν σε δρόμους της Ευρώπης και φυσικά στο Nürburgring, διακρίνεται καθαρά ότι η μελλοντική 911 θα διαθέτει έναν πλήρως ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, ο οποίος θα βασίζεται στην τεχνολογία του αντίστοιχου Virtual Cockpit της Audi.
Η νέα γενιά 911 θα είναι πολύ σημαντική για την Porsche, καθώς θα είναι (μάλλον) η πρώτη που θα έχει υβριδική έκδοση, δηλαδή με πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ. Ο υπεύθυνος εξέλιξης της 911, Erhard Mössle, έχει δηλώσει ότι η Porsche «χρειάζεται να δώσει μια απάντηση» στην Tesla και το Model S. Πρόσθεσε δε ότι «είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να κάνουμε κάτι. Εκτός των άλλων πρέπει να είμαστε μέσα στους κανονισμούς για εκπομπές CO2 το 2020. Η διαθέσιμη τεχνολογία ολοένα και πλησιάζει ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις που βάζουμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τόσο όσον αφορά την αυτονομία, όσο και την ταχύτητα φόρτισης».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911 GT2 RS, ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed [video]
Ωστόσο η παραπάνω δήλωση είναι αντίθετη με πρόσφατη δήλωση του August Achleitner, υπεύθυνου εξέλιξης της 718, ο οποίος κινήθηκε προς εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, λίγοντας ότι δεν θα υπάρχει υβριδική έκδοση για την 911(δείτε εδώ).
Η Porsche έχει ήδη υβριδικά συστήματα και στην Cayenne αλλά και στην Panamera. Υβριδικό είναι άλλωστε και το κορυφαίο μοντέλο της Porsche, η 918, η οποία συνδυάζει έναν 4.6 V8 κινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Εκτός όμως από την υβριδική έκδοση της επερχόμενης 911, η Porsche επίσης σκέφτεται σοβαρά και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση της 911, στην ίδια λογική και με παραπλήσια τεχνολογία με το Audi R8 e-tron. Ωστόσο δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα βγει οπωσδήποτε στην παραγωγή. Ο Mössle είπε πως η Porsche πρέπει να βρει «τον κατάλληλο χρόνο και να βεβαιωθεί ότι πράγματι υπάρχει ανάγκη για ένα τέτοιο μοντέλο». Διότι «είναι ακριβό και δεν είσαι ποτέ σίγουρος ότι θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911: 54 χρόνια, 1.000.000 αυτοκίνητα
Πάντως οι «βασικές» εκδόσεις της επερχόμενης 911 θα χρησιμοποιούν τον ίδιο επίπεδο 3λιτρο τούρμπο κινητήρα που έκανε το ντεμπούτο του στην ανανεωμένη 911 Carrera. O Mössle επιβεβαίωσε επίσης ότι η νέα 911 θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας MMB, πάνω στην οποία είναι χτισμένο και το σημερινό μοντέλο, ενώ οι στιλιστικές αλλαγές θα είναι λίγες και προσεκτικά στοχευμένες. «Η 911 ήταν πάντα ένα εξελικτικό μοντέλο. Καμία γενιά δεν έκανε την “επανάσταση”. Και πάντα θα κάνουμε το ίδιο: εξέλιξη βήμα βήμα».
Η νέα γενιά 911 θα είναι πολύ σημαντική για την Porsche, καθώς θα είναι (μάλλον) η πρώτη που θα έχει υβριδική έκδοση, δηλαδή με πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ. Ο υπεύθυνος εξέλιξης της 911, Erhard Mössle, έχει δηλώσει ότι η Porsche «χρειάζεται να δώσει μια απάντηση» στην Tesla και το Model S. Πρόσθεσε δε ότι «είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να κάνουμε κάτι. Εκτός των άλλων πρέπει να είμαστε μέσα στους κανονισμούς για εκπομπές CO2 το 2020. Η διαθέσιμη τεχνολογία ολοένα και πλησιάζει ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις που βάζουμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τόσο όσον αφορά την αυτονομία, όσο και την ταχύτητα φόρτισης».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911 GT2 RS, ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed [video]
Ωστόσο η παραπάνω δήλωση είναι αντίθετη με πρόσφατη δήλωση του August Achleitner, υπεύθυνου εξέλιξης της 718, ο οποίος κινήθηκε προς εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, λίγοντας ότι δεν θα υπάρχει υβριδική έκδοση για την 911(δείτε εδώ).
Η Porsche έχει ήδη υβριδικά συστήματα και στην Cayenne αλλά και στην Panamera. Υβριδικό είναι άλλωστε και το κορυφαίο μοντέλο της Porsche, η 918, η οποία συνδυάζει έναν 4.6 V8 κινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Εκτός όμως από την υβριδική έκδοση της επερχόμενης 911, η Porsche επίσης σκέφτεται σοβαρά και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση της 911, στην ίδια λογική και με παραπλήσια τεχνολογία με το Audi R8 e-tron. Ωστόσο δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα βγει οπωσδήποτε στην παραγωγή. Ο Mössle είπε πως η Porsche πρέπει να βρει «τον κατάλληλο χρόνο και να βεβαιωθεί ότι πράγματι υπάρχει ανάγκη για ένα τέτοιο μοντέλο». Διότι «είναι ακριβό και δεν είσαι ποτέ σίγουρος ότι θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911: 54 χρόνια, 1.000.000 αυτοκίνητα
Πάντως οι «βασικές» εκδόσεις της επερχόμενης 911 θα χρησιμοποιούν τον ίδιο επίπεδο 3λιτρο τούρμπο κινητήρα που έκανε το ντεμπούτο του στην ανανεωμένη 911 Carrera. O Mössle επιβεβαίωσε επίσης ότι η νέα 911 θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας MMB, πάνω στην οποία είναι χτισμένο και το σημερινό μοντέλο, ενώ οι στιλιστικές αλλαγές θα είναι λίγες και προσεκτικά στοχευμένες. «Η 911 ήταν πάντα ένα εξελικτικό μοντέλο. Καμία γενιά δεν έκανε την “επανάσταση”. Και πάντα θα κάνουμε το ίδιο: εξέλιξη βήμα βήμα».