Τετρακίνητη η επόμενη BMW M3
Τετρακίνηση, ψεκασμός νερού, περισσότερη ισχύς και αναβαθμισμένες επιδόσεις θα είναι μερικά από τα συστατικά της προσεχούς BMW M3 2019.
Η επόμενη γενεά της BMW M3 θα ενσωματώνει ένα μεγάλο μέρος από το «τεχνικό εγχειρίδιο» της νέας Μ5. Έτσι θα κατεβάσει το χρόνο στα τυπικά σπριντ των 0-100 km/h, 0-400 και 0-1.000 m με κίνηση σε όλους τους τροχούς και θα υιοθετήσει ψεκασμό νερού και γενικότερα ασυνήθιστες συνταγές που έρχονται σε ένα mainstream αυτοκίνητο.
Με τον ανασχεδιασμό της μπερλίνας 3 Series G20 τoυ 2019, πηγές αναφέρουν ότι το M division προετοιμάζει το σασί της M για μεγαλύτερη ακαμψία, έξτρα ισχύ και περισσότερη πρόσφυση. Μην ξεχνάμε ότι η νέα 3άρα θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CLAR. Είναι η ίδια, προσαρμοζόμενη βεβαίως, στην οποία πατά και η νέα BMW 5 Series. Χάρη σε αυτήν η ακαμψία θα είναι βελτιωμένη και το βάρος μειωμένο μέχρι και 80 kg.
Η νέα Μ3 με τον κωδικό G80 θα διατηρήσει το 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά twin-turbo, καταργώντας όμως το διπλοσύμπλεκτο σασμάν DCT του υφιστάμενου μοντέλου προς χάριν ενός 8αριού steptronic. Κριτικό σημείο στην ενίσχυση των επιδόσεων του αυτοκινήτου σε ευθεία και στροφές θα είναι το πρώτο σύστημα τετρακίνησης σε μια M3, που θα διατίθεται παράλληλα με το πισωκίνητο set-up. Το xDrive θα στέλνει τέτοιο ποσoστό της ροπής πίσω, έτσι ώστε να διαφυλαχτεί η πισωκίνητη αίσθηση της Μ3.
Η επιπλέον ελκτική πρόσφυση της τετρακίνησης θα δημιουργήσει τις συνθήκες για καλύτερη διαχείριση της απόδοσης του μοτέρ που φημολογείται ότι μπορεί να ξεπεράσει τα 500 άλογα και τα 61 kgm. Κινητήρας που θα ενσωματώνει το μεγαλύτερο μέρος των στοιχείων του μοτέρ της άγριας M4 GTS, αν και με πιο φιλική προς τη μαζική παραγωγή μηχανολογία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέα σκληροπυρηνική BMW M3 CS [video]
Το σύστημα ψεκασμού νερού που είναι ένα νεωτερικό σύστημα που πρωτοεφαρμόστηκε στην Μ4 GTS που έχει αναλάβει ως safety car στα MotoGP, εδώ και χρόνια. Tο σύστημα που έχει εξελίξει η Bosch δίνει 5% παραπάνω ισχύ ψεκάζοντας απεσταγμένο νερό απευθείας στους θαλάμους καύσης του 6κύλινδρου κινητήρα τούρμπο. Αυτό χαμηλώνει τη θερμοκρασία μειώνοντας τον κίνδυνο προανάφλεξης, οπότε μπορεί να αυξηθεί η γωνία προπορείας (αβάνς) με ευεργετικά αποτελέσματα στην ισχύ. Η Bosch μάλιστα υπογραμμίζει τα ευεργετικά αποτελέσματα και για την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι το σύστημα ψεκασμού νερού που εξέλιξε μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 4% και να βελτιώσει την οικονομία βενζίνης κατά 13% στην Μ4.
Στην περίπτωση της G80 M3 θα χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού νερού, αναβαθμίζοντας τον έμμεσο πολλαπλών σημείων που χρησιμοποιείται στην GTS και η σχέση συμπίεσης θα ανέβει στο ανήκουστο 11,0:1! Και παρόλο που δεν έχει ακουστεί κουβέντα για χρήση ενός πιθανού ήπιου υβριδικού συστήματος, το πιθανότερο είναι πως κάτι τέτοιο θα προκύψει, διότι οι G80 M3/M4 θα διαθέτουν 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα για να βοηθούν την ταχύτητα των δύο τούρμπο, ανεβάζοντάς τους περισσότερη πίεση και μειώνοντας το χρόνο απόκρισής τους.
Το πακέτο μοτέρ/κιβωτίου θα μεταφερθεί και σε άλλα υφιστάμενα μοντέλα Μ, αρχής γενομένης –προφανώς- με την αντικατάσταση της G22 4 Series Coupé και της G23 4 Series Cabrio. To περίεργο δε είναι ότι τα επόμενα μοντέλα από τις 3 και 4 Series θα είναι η Gran Coupé η οποία θα διατίθεται και ως ηλεκτροκίνητη.