Τα 10 «μυστικά» του Mercedes-AMG Project ONE
Διαβάστε 10 πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πρώτο hypercar του αστεριού, που μόλις παρουσιάστηκε στην Φρανκφούρτη.
Οι φήμες και οι θεωρίες για το hypercar της Mercedes-AMG έλαβαν πανηγυρικά τέλος με την επίσημη παρουσίαση όλων των τεχνικών λεπτομερειών στη Φρανκφούρτη.
Οι 1.000 ίπποι και το στροφάρισμα στις 11.000 rpm από τον προερχόμενο από την F1 1.600άρη V6 κινητήρα, είναι μόνο μερικές από αυτές. Ίσως οι πιο εντυπωσιακές.
Υπάρχουν όμως και αρκετές ακόμα που έχουν το δικό τους ενδιαφέρον και τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε στη συνέχεια, όπως αποκαλύφθηκαν από τον CEO της AMG, Tobias Moers.
1. Η έμπνευση
Όταν ο Moers ανέλαβε επικεφαλής της AMG και ξεκίνησε να σκέφτεται την εξέλιξη ενός hypercar, υπήρχαν ακόμα 2 χρόνια μέχρι τη συμπλήρωση μισού αιώνα για την εταιρεία.
«Κατά την προσωπική μου άποψη, ο ηλεκτρισμός ήταν ένα σημείο κλειδί γι’ αυτό το αυτοκίνητο. Ήταν ξεκάθαρο ότι ένα υβριδικό σύστημα κίνησης ήταν αυτό που χρειαζόμαστε και όχι ακόμα ένα V8, V10 ή V12 μοτέρ. Δεδομένου λοιπόν ότι έχουμε τον καλύτερο κινητήρα της F1 κι ένα επίσης κορυφαίο σύστημα μετάδοσης, σκεφτήκαμε να το εκμεταλλευτούμε. Μας πήρε σχεδόν 1,5 μήνα για να καταλάβουμε εάν αυτή η σκέψη μας ήταν ρεαλιστική και ύστερα ξεκινήσαμε τις δοκιμές για να βρούμε τη βέλτιστη χωροταξική εφαρμογή.
Το πρώτο δείγμα το είχαμε στα χέρια μας το Φεβρουάριο του 2016 και σήμερα το σύστημά μας βρίσκεται στο δυναμόμετρο. Δεν έχω ξαναδεί ποτέ τέτοια απόκριση στο γκάζι, χωρίς να αφήνω απ’ έξω ούτε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που έχω συναντήσει».
2. Το όνομα
Το Project ONE δεν είναι το όνομα που θα έχει το αυτοκίνητο όταν περάσει στην παραγωγή το 2019. Η τελική ονομασία του είναι ακόμα άγνωστη, αν και η εταιρεία δεν αγχώνεται ιδιαίτερα αφού υπάρχει ακόμα χρόνος. Για την ακρίβεια, δεν έχει ξεκινήσει καν η αναζήτηση ονόματος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mercedes-AMG Project ONE: Όλες οι επίσημες πληροφορίες [φωτογραφίες+video]
3. Επιδόσεις
Δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα νούμερα για καμία μέτρηση πέραν της τελικής των 350 km/h. Μάλιστα ο Moers χαρακτήρισε τα «κάπου 2,4-2,6”, δεν ξέρω ακριβώς» για τα 0-100 km/h μια περιττή πληροφορία.
Καθότι η ροπή των ηλεκτροκινητήρων κλιμακώνεται ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, η ουσία βρίσκεται στα 0-200 km/h που θα έρχονται σε κάτω από 6”.
4. Παραγωγή
Θα ξεκινήσει στο Affalterbach στις αρχές του 2019, με ρυθμό ενός αυτοκινήτου την ημέρα. Θα φτιαχτούν αυστηρά 275 μονάδες.
«Το 275 είναι ένας τυχαία επιλεγμένος αριθμός προκειμένου να διατηρήσουμε το «exclusivity» του μοντέλου αλλά κι ένα λογικό χρόνο αναμονής. Για το κοινό αυτών των αυτοκινήτων, η υπερβολική αναμονή κάποιες φορές δεν είναι αποδεκτή. Με την απόφασή μας ωστόσο, όλοι οι πελάτες μας είναι ικανοποιημένοι.
5. Λίστα παραγγελιών-αναμονής
Μέχρι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 1.100 εγγραφές στη λίστα με τα αιτήματα παραγγελιών. Αυτό σημαίνει τέσσερις φορές πάνω από όσα τελικά θα παραχθούν.
6. Χρόνος στο ’Ring
Η Mercedes-AMG επιβεβαιώνει ότι θα στείλει το κορυφαίο της μοντέλο στην Πράσινη Κόλαση προκειμένου να σπάσει το ρεκόρ των αυτοκινήτων «παραγωγής», ωστόσο δε θέλησε να κάνει καμία πρόβλεψη για το χρόνο.
7. Επισκευή κινητήρα
Είναι επίσημη πληροφορία ότι ο 1.600άρης V6 κινητήρας του Project ONE θα χρειάζεται γενική επισκευή κάθε 50.000 km, με το κόστος μάλιστα να βαρύνει τον πελάτη.
Ο Moers επιβεβαίωσε αυτή την πληροφορία, ξεκαθαρίζοντας με την ευκαιρία ότι ακόμα κανείς δε γνωρίζει τι ακριβώς θα περιλαμβάνει αυτή η διαδικασία. Συμπλήρωσε πάντως πως «Δε θα είναι τόσο φοβερό όσο ακούγεται».
8. Κερδοφορία
Με τιμή στα € 2,3 εκ. θα περίμενε κανείς από το Project ONE να έχει πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους. Ωστόσο σύμφωνα με τον Moers η αλήθεια είναι διαφορετική:
«Προφανώς και δε θα ζημιώσει την εταιρεία, αλλά δε θα είναι πολύ κερδοφόρο τελικά. Για την ακρίβεια δε θα το ονόμαζα καν κέρδος. Καλύτερα να περιμένουμε μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος πάντως, που απέχει άλλα δύο χρόνια».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mercedes-AMG Project ONE: Τιμή € 2,275 εκ. και επισκευή μοτέρ κάθε 50.000 km
9. Επένδυση
Το Project ONE χαρακτηρίζεται ως «το πιο δύσκολο πράγμα που έχει κάνει η AMG μέχρι σήμερα». Ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει προκύψει κάποιο πολύ σημαντικό πρόβλημα με την εξέλιξή του (αν και ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι έπεται, λέει ο Moers).
Όπως και να έχει, το πρόγραμμα εξέλιξης του hypercar αναμένεται να προσεγγίσει το € 1 δισ., εάν συμπεριληφθούν και οι άνθρωποι στη μονάδα High Performance Powertrains που βρίσκεται στη Βρετανία και φιλοξενεί το πιο εξελιγμένο δυναμόμετρο -για τετρακίνητα- που υπάρχει στον πλανήτη.
10. Άλλες εκδόσεις
Ο Moers απάντησε «Δε νομίζω» στην ερώτηση εάν θα υπάρξουν και άλλες εκδόσεις του Project ONE, όπως για παράδειγμα κάποια για χρήση σε πίστα ή κάποια ανοιχτή.
Προσέθεσε πάντως ότι «Πάντα υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται με νέες ιδέες σχετικά με ένα θέμα, όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν είμαι καθόλου πεπεισμένος ότι θα εγκριθεί κάτι διαφορετικό από αυτό που ξέρουμε. Πρέπει να τηρήσουμε τη δέσμευσή μας απέναντι στους πελάτες μας ότι θα παραχθούν 275 κομμάτια και μόνο».
[Πηγή: Motoring.com.au]