Porsche Macan 2018, νέα μοτέρ V6 τούρμπο και ανασχεδιασμένο εσωτερικό
Το σπορτίφ SUV της Porsche, που ποζάρισε προς χάρη των κατασκόπων στην Ισπανία, θα αποκτήσει νέα γκάμα από υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης V6 και κοσμητικές αλλαγές.
Μαντέψτε ποια ήταν η πιο καλοπουλημένη Porsche για το 2016. Σωστά μαντέψατε αν και ήταν μια ρητορική ερώτηση σε μια αναφορά που έχει τίτλο «Macan».
Και για να το αποτυπώσουμε με νούμερα, η μικρή «σκληροτράχηλη» Porsche πούλησε τη χρονιά που μας πέρασε 95.642 αυτοκίνητα από τα συνολικά 237.778 που πούλησε η φίρμα. Παρόλα αυτά, κατά τα βιομηχανικά/αυτοκινητικά ειωθότα ήγγικεν η ώρα για τις πένες των σχεδιαστών και τους μάνατζερ του προϊόντος να δώσουν στην Macan μια φρεσκαρισμένη προοπτική.
Με πρόγραμμα να λανσαριστεί επίσημα νωρίς μέσα στο 2018, η ανανεωμένη Macan απαθανατίστηκε προσφάτως από φωτογράφους-κατασκόπους –ποζάρισε θα ήταν η σωστή περιγραφή. Συλληφθείσα δε να κάνει τα δικά της στους ισπανικούς δρόμους, το πρωτότυπο προ-παραγωγής φορούσε μαύρες Sport Classic ζάντες αλά GTS, όπου από πίσω τους διακρίνονταν ξεκάθαρα οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Porsche Macan
Ο ήχος του αυτοκινήτου ήταν πολύ κοντινός σε αυτόν που έχουμε ακούσει στις Macan Turbo με το Performance Package. Εμπρός, διακρίνεται εύκολα ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τη νέα εισαγωγή. Τα φανάρια, εμπρός και πίσω, διαθέτουν νέα γραφικά, συγγενή με αυτά που έχουμε δει στην Panamera δεύτερης γενεάς, ενώ μια μεμβράνη καμουφλάζ κάλυπτε αυτό που πιθανότατα είναι μια σειρά φώτων που τρέχουν από την αριστερή προς τη δεξιά πλευρά.
Και αν οι εξωτερικές εικόνες μας δίνουν το στίγμα μιας μάλλον υποτονικής ανανέωσης, εκείνες του εσωτερικού έρχονται για να μας την επιβεβαιώσουν. Εσωτερικό που από το 2018 θα διαθέτει μεν ολοκαίνουργια οθόνη για infotainment με επίσης διαφορετική μονάδα ελέγχου, τοποθετημένη από κάτω της. Κατά τα λοιπά, στην καμπίνα οι υπόλοιπες αλλαγές είναι δυσδιάκριτες και τελικά εκείνο που συνάγεται είναι ότι έχουμε να κάνουμε περισσότερο με «χάδια» παρά με ανασχεδιασμό, μέσα έξω.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Porsche Macan Diesel S
Από την άλλη μεριά, στο μηχανολογικό κομμάτι, η Porsche αναμένεται να αντικαταστήσει τους υφιστάμενους κινητήρες τούρμπο των τριών και 3,6 λίτρων με τον 2,9λιτρο και τον 3λιτρο που διατίθενται με την Panamera.
O νέος 3λιτρος V6 που δουλεύει με συμπίεση 11,2:1, αποδίδει με βάση τα στοιχεία της Panamera 330 άλογα και 45,9 kgm. Αυτά είναι 10 PS λιγότερα από τον υφιστάμενο 3λιτρο που θα καταργηθεί και που αυτή τη στιγμή «υπηρετεί» στην υπάρχουσα Macan S. Ωστόσο, το μοτέρ αυτό μπορεί να δώσει σαφώς παραπάνω, με αλλαγμένο λογισμικό και μεγαλύτερη πίεση τούρμπο, όπως έχουμε δει στα πρόσφατα Audi S4/S5 αλλά και στο SQ5 που ανεβάζει 354 PS και 51 kgm.
Μια ακόμα πιο ισχυρή βερσιόν του νέου διτούρμπινου V6 με τη χαμηλή χωρητικότητα των 2,9 λίτρων και συμπίεση 10,5:1 προορίζεται για να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο 3,6λιτρο. Στην Panamera S αποδίδει 440 PS και 56,1 kgm –σχεδόν 40 άλογα πάνω από τη υφιστάμενη Macan Turbo, με την ίδια ροπή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid με 680 ίππους
Στην γκάμα προγραμματίζεται και η ένταξη μιας βενζινο-ηλεκτρικής έκδοσης της Macan που θα τρέχει με το ίδιο σύστημα κίνησης της Panamera 4 E-Hybrid: Συνδυάζει το 2,9λιτρο μοτέρ V6 με ένα όμως τούρμπο και 330 άλογα και ένα ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο μέσα στο εμπρός τμήμα του σασμάν με 135 PS, ανεβάζοντας τη συνδυασμένη ισχύ του αυτοκινήτου στους 460 PS.
Προφανώς και οι ντίζελ μονάδες της γκάμας όπως τις ξέρουμε θα είναι παρούσες, όπως και η διψασμένη για αντιπάλους για κόντρες Turbo, ειδικά με το Performance Package.
Η Porsche είναι βέβαιο ότι θα βελτιώσει την πλατφόρμα της, που βασίζεται στην MLB, για την επανασχεδιασμένη Macan Ειδικά τώρα που η Audi έχει ένα ολοκαίνουργιο Q5 και φιγουράρει τις προθήκες των ντίλερ ως αντίπαλος των Macan. Οπότε και θέτουμε το όπλο παρά πόδα, μέχρι να ξεκινήσει η παραγωγή του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο της φίρμας στη Λειψία, για να το πάρουμε επ’ ώμου μόλις φτάσει και στην Ελλάδα, πριν από την άνοιξη του 2018.