Το πλάνο της Alfa Romeo παίρνει σάρκα και οστά
Καμία εταιρία στο Fiat Chrysler Automobiles δεν θα πάρει περισσότερη προσοχή (ή επενδύσεις) για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, από την Alfa Romeo.
Γιώργος Γαβάνας |
Για να ακριβολογούμε, τα μοντέλα που εξελίσσονται αυτή τη στιγμή από εκατοντάδες μηχανικούς στη Modena, κρατούν το κλειδί για το μακροπρόθεσμο μέλλον της εταιρίας. Πρόκειται για μία επένδυση που έχει φτάσει στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ και συνδέει άμεσα την επιτυχία, με την εξάπλωση της Alfa Romeo στις Ηνωμένες Πολιτείες. H 4C Coupé και η 4C Spider βρίσκονται ήδη στην αγορά των ΗΠΑ και μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα είναι μέτρια.
Στις αρχές του καλοκαιριού, πήραμε μια πρώτη γεύση από το μεσαίο σεντάν της Alfa, την Giulia, που θα φτάσει στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού στο τέλος του 2016, μερικούς μήνες μετά το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα γεμάτο πρόγραμμα νέων παρουσιάσεων, με στόχο ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες, ώστε η γκάμα της εταιρίας να είναι πλήρης μέχρι το 2019. Ας δούμε τι περιμένουμε ανά κατηγορία:
4C και 4C Spider: Είναι σε κυκλοφορία από το 2014 και δεν αναμένονται ανανεώσεις μέχρι το 2019. Μία ισχυρότερη έκδοση με το λογότυπο GTA είναι πιθανή.
Giulia: Η ισχυρή έκδοση του μεσαίου σεντάν, με τον 2.9 V6 γονιδίων Ferrari, θα είναι απολύτως έτοιμη για την έκθεση της Φρανκφούρτης. Ένας δίλιτρος 4κύλινδρος αναμένεται μέσα στο 2017.
Μεσαίο SUV: Το περιμένουμε στις αρχές του 2017. Ο αντίπαλος του Audi Q5, θα μοιράζεται το πλαίσιο και τη γκάμα κινητήρων με τη Giulia.
Μεγάλο σεντάν: Η νέα ναυαρχίδα της Alfa Romeo, που θα αντιπαρατεθεί με την ΒMW Σειρά 5 και το Audi Α6, θα είναι μια μεγαλύτερη έκδοση της Giulia. Θα διαθέτει ισχυρότερες εκδόσεις, όμως δεν προβλέπεται να δούμε κινητήρα V8.
Roadster: Είναι ήδη γνωστή η συνεργασία της FCA με τη Mazda, πάνω στα σχέδια του MX-5. Πάντως αναμένεται και μια μεγαλύτερη έκδοση, σε μία κοντύτερη εκδοχή του πατώματος της Giulia και με τους ίδιους κινητήρες.
Μεσαίο κουπέ: Στην ίδια βάση με το roadster, αυτό το συγγενές με τη Giulia μοντέλο, θα αντιπαρατεθεί με την BMW Σειρά 4 και το Audi Α5.
Μεγάλο SUV: Υπάρχει εδώ και χρόνια στα σχέδια ένα τέτοιο μοντέλο, κυρίως για τις HΠΑ και την Κίνα. Το μοντέλο παραγωγής θα βασιστεί στο ερχόμενο μεγάλο σεντάν, ώστε να αντιμετωπίσει τα Audi Q7 και BMW Χ5.
Μικρομεσαίο χάτσμπακ και κουπέ: Δεν υπάρχει τελική απόφαση σε ότι έχει να κάνει με την ανανέωση της Giulietta, και με δεδομένες τις διαφορετικές απαιτήσεις ανάλογα την περιοχή. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι υπέρ ενός 5θυρου χάτσμπακ και μιας έκδοσης station wagon. H B. Αμερική και η Ασία πιέζουν περισσότερο προς ένα 4θυρο σεντάν και μια κόμπακτ έκδοση με πιο κουπέ σχεδίαση. Σε δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος Sergio Marchionne, έχει επισημάνει πως τεχνικά είναι δυνατό τα μελλοντικά μοντέλα να περάσουν σε πίσω κίνηση, ακολουθώντας το παράδειγμα της Giulia, χωρίς ωστόσο να υπάρχει οριστική απόφαση.