Πέντε νέοι αντίπαλοι για την Porsche 911 GT3 μέσα στο 2015

Πέντε νέοι αντίπαλοι για την Porsche 911 GT3 μέσα στο 2015

Τα αρχικά GT είναι σύντμηση του “Gran Tourismo”, δηλαδή ενός μοντέλου «υψηλού τουρισμού» που καλύπτει μεγάλες αποστάσεις άνετα και γρήγορα. Βάζοντας όμως έναν αριθμό μετά, περνάς σε «αγωνιστικά» δρόμου με χαρακτηριστικά καθαρόαιμου.

Η 911 GT3 είναι ένα κλασικό παράδειγμα hardcore έκδοσης – αλλά φέτος αναμένεται ν’ αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό.

Κι αυτό επειδή άλλες τέσσερις εταιρείες ετοιμάζουν τα δικά τους αντίστοιχα μοντέλα, ενώ θα προστεθεί κι ο εσωτερικός ανταγωνισμός από την ακόμα πιο σκληροπυρηνική GT3 RS. Αν και δεν θα φέρουν απαραίτητα τα συγκεκριμένα διακριτικά, τα αυτοκίνητα της κλάσης GT3 είναι επικεντρωμένα στην οδηγική απόλαυση. Όσοι αναζητούν ανέσεις ή ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, καλύτερα να κοιτάξουν αλλού.

Οι αντίπαλοι που θα κληθεί ν’ αντιμετωπίσει η 911 GT3 είναι, με αλφαβητική σειρά, οι ακόλουθοι.

Aston Martin V12 Vantage GT3
Η κορυφαία έκδοση της Vantage είναι έτοιμη και θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Γενεύης. Έχοντας αποκτήσει τεχνογνωσία από την συμμετοχή της στους αγώνες, και συγκεκριμένα στην κλάση GT3, η Aston Martin θα κατασκευάσει ένα μοντέλο που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο στη γκάμα της.

Κάτω από το καπό της Vantage GT3 θα βρίσκεται ο αειθαλής 6λιτρος V12, με υψηλότερη ισχύ που θα αγγίζει τους 600 ίππους. H Vantage S υποβλήθηκε σε εξαντλητική «δίαιτα» ώστε να μειωθεί το βάρος κατά 100 kg. Η αφαίρεση ορισμένων gadgets και τα ελαφριά μπάκετ συνεισέφεραν τα μέγιστα, ενώ ορισμένα πάνελ του αμαξώματος θα αντικατασταθούν από ελαφρύτερα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μετατρόχια θα είναι φαρδύτερα και το αεροδυναμικό πακέτο θα πλησιάζει πολύ σε αυτό της αγωνιστικής έκδοσης. Ακόμα όμως δεν είναι γνωστό αν θα προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αποκλειστικά με το υπάρχον ημιαυτόματο.

 

 

Bentley Continental GT3-R
Παραδόξως, για μια μάρκα που είναι συνώνυμο της πολυτέλειας, η Bentley έχει ήδη παρουσιάσει από πέρυσι την Continental GT3-R. Βασισμένη στην GT V8S, η – περιορισμένης παραγωγής – GT3-R ήταν ελαφρύτερη, ισχυρότερη και με καλύτερη αεροδυναμική.

O CEO της Bentley, Wolfgang Dürheimer, παραδέχτηκε πως θα μπορούσαν να εξελίξουν κι άλλο το συγκεκριμένο μοντέλο χαρίζοντάς του καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και, ενδεχομένως, αφαιρώντας το σύστημα τετρακίνησης και κάνοντάς το πισωκίνητο.

Αυτό θα έφερνε την GT3-R πιο κοντά στην αγωνιστική GT3 και θα μείωνε σημαντικά και το βάρος, πιθανότατα κάτω από τους δύο τόνους. Ο 4λιτρος V8 με τα δύο τούρμπο έχει επίσης αρκετά περιθώρια βελτίωσης, με τους 600 ίππους να θεωρούνται μια εφικτή επίδοση.

 

 

Jaguar F-type R-S
Το τρίτο, στη σειρά, βρετανικό μοντέλο της κλάσης είναι και αυτό για το οποίο έχουν διαρρεύσει οι λιγότερες πληροφορίες. Ακόμα κι έτσι, είναι γνωστό πως η Jaguar εξετάζει σοβαρά την εμπλοκή της στους αγώνες στην κατηγορία GT3 μια και, αυτή τη στιγμή, είναι η μόνη πολυτελής μάρκα που δεν εκπροσωπείται.

Έχοντας εμπειρία από τις XFR-S και XKR-S, η Jaguar φημολογείται ότι ετοιμάζει μια έκδοση R-S της F-type που θα τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της, αποτελώντας έναν πιθανό ανταγωνιστή στην κατηγορία.

Με το λανσάρισμα της XE, των εκδόσεων της F-Type με χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση, το facelift της XJ και την παρουσίαση του πολυτελούς SUV F-Pace να είναι προγραμματισμένα όλα για το 2015, θεωρείται πολύ δύσκολο το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ξεκινήσει μέσα στη χρονιά.

 

Mercedes-AMG «GT3»
Με την νέα GT να αντικαθιστά την SLS στην κατηγορία GT3 από το 2016, και το αφεντικό της AMG, Tobias Moers, να βρίσκει μια έκδοση παραγωγής «μια καλή ιδέα», η Mercedes δείχνει ότι σκέφτεται σοβαρά μια τέτοια έκδοση.

Φυσικά δεν θα λέγεται GT3 αφού, όπως είπε ο Moers, «το όνομα αυτό ανήκει σε άλλη εταιρεία», αναφερόμενος στην Porsche, και πρόσθεσε ότι «θα βρούμε κάποια άλλη ονομασία».

Ενδεικτικό της φιλοσοφίας πίσω από τη δημιουργία μιας νέας έκδοσης της GT είναι το γεγονός ότι ο Moers μίλησε αναλυτικά για τους στόχους του, λέγοντας ότι δεν θέλει ένα dragster αλλά ένα σπορ κουπέ με μεγαλύτερη ισχύ, λιγότερο βάρος, καλύτερη αεροδυναμική και διαφορετική ρύθμιση στις αναρτήσεις «για εξαιρετική οδηγησιμότητα και αίσθηση».

 

Porsche 911 GT3 RS
Ο σκληρότερος, ίσως, ανταγωνιστής της 911 GT3 θα προέρχεται μέσα από την ίδια την Porsche και θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες στο Σαλόνι της Γενεύης.

Πρόκειται για την πολυαναμενόμενη GT3 RS, την ακόμα πιο extreme έκδοση της GT3 που υπόσχεται να ανεβάσει την, ήδη εξαιρετική, οδηγική εμπειρία της μικρότερης «αδελφής» σε νέο, υψηλότερο επίπεδο.

Παρότι υπήρχαν πολλές φήμες ότι, για πρώτη φορά, η RS θα φορούσε τούρμπο κινητήρα ο Andreas Preuninger, το αφεντικό της Porsche Motorsport που είναι υπεύθυνος για τα μοντέλα GT, ξεκαθάρισε πως, ενώ οι υπόλοιπες 911 θα γίνουν υπερτροφοδοτούμενες, οι GT θα παραμείνουν ατμοσφαιρικές.

Άσχετα από το αν θα διατηρήσει τον κυβισμό των 3,8 λίτρων ή θα ανέβει στα 4,0, όπως η τελευταία 997 GT3 RS, θεωρείται βέβαιο ότι η ισχύς του 6κύλινδρου μπόξερ θα ξεπερνά τους 500 ίππους.

Το πιο «εξωτικό» στοιχείο της νέας RS είναι ίσως το αεροδυναμικό της πακέτο που θυμίζει την αγωνιστική RSR χάρη στις εξαγωγές αέρα στα εμπρός φτερά, τις εισαγωγές για καλύτερη ψύξη στο πλάι και την μεγάλη, σταθερή πτέρυγα.

Όπως και με την GT3, το ερώτημα των φανατικών φίλων της Porsche είναι αν θα προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο ή μόνο με το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη PDK. Με δεδομένη την περιορισμένη παραγωγή, πάντως, η επιλογή του PDK δείχνει μονόδρομος.

 

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube