Όλες οι λεπτομέρειες για τις νέες BMW M3 & M4 [44 photo]
Τώρα που οι BMW M3 και Μ4 αποκαλύφθηκαν επίσημα έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα στοιχεία που θέλαμε να μάθουμε για αυτές.
Οι BMW M3 και Μ4 έχουν ακριβώς το ίδιο μήκος (4.671 mm), ίδιο μεταξόνιο που φτάνει τα 2,81 m αλλά και ίδια μετατρόχια, 1.579 mm εμπρός και 1.603 mm πίσω.
Διαφοροποιούνται μόνο σε βάρος, αφού η ζυγαριά δείχνει 1.497 kg για τη δίπορτη Μ4 και 1.520 kg για την τετράπορτη Μ3, όταν είναι εξοπλισμένες με χειροκίνητο κιβώτιο. Το M-DCT τις επιβαρύνει με άλλα 40 kg. Πάντως και η sedan έχει πλέον ανθρακονημάτινη οροφή.
Το εμπρός σπόιλερ, το σχεδόν επίπεδο πάτωμα και η πίσω αεροτομή επιτυγχάνουν ίδια μείωση της αρνητικής άντωσης εμπρός και πίσω. Στο πίσω μέρος της η BMW M3 έχει πτέρυγα τύπου Gurney, ενώ στην Μ4 μια αεροτομή από CFRP είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα. Αμφότερες πάντως έχουν αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,34.
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας Μ TwinPower Turbo έχει χωρητικότητα 2.979 cc. Διαθέτει δύο turbo (συμβατικά και όχι twin-scroll), άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό (διπλό VANOS) και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic). Αποδίδει 431 PS από τις 5.500 ως τις 7.300 rpm και 56,1 kgm από τις 1.850 ως τις 5.500 rpm. Ο κόφτης βρίσκεται στις 7.600 rpm.
Τόσο η νέα BMW M3 όσο και η Μ4 επιταχύνουν από στάση ως τα 100 km/h σε 4,3’’ (4,1’’ με το M-DCT) και καλύπτουν το πρώτο χιλιόμετρο σε 22,2’’ (21,9’’ με το M-DCT). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ή στα 280 km/h με το πακέτο M Driver's. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση φτάνει τα 8,8 lt/100 km στις χειροκίνητες και τα 8,3 lt/100 km στις αυτόματες BMW M3 & M4. Οι εκπομπές CO2 είναι αντίστοιχα 204 και 194 gr/km.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί για τη σωστή ψύξη του κινητήρα. Στην εισαγωγή υπάρχει intercooler αέρος-νερού, που ψύχει χωρίς πτώση πίεσης, βελτιώνοντας την απόδοση. Μια ηλεκτρική αντλία στέλνει ψυκτικό στα turbo όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. Ψυγεία υπάρχουν ακόμα για το λιπαντικό του κινητήρα αλλά και του κιβωτίου, στην περίπτωση του M-DCT.
Το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι 12 kg ελαφρύτερο από της απερχόμενης BMW M3 και χρησιμοποιεί διπλόδισκο συμπλέκτη για έξτρα αντοχή. Επιπλέον διαθέτει λειτουργία αύξησης των στροφών ώστε να μη φρενάρουν οι τροχοί στα κατεβάσματα, στα πρότυπα των αντίστοιχων συστημάτων των Nissan 370 Z, Porsche Boxster/Cayman και Chevrolet Corvette.
Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M-DCT εκτός της γνωστής λειτουργίας launch control έχει και δύο εντελώς νέες. Το Stability Clutch Control που όταν χρειαστεί «πατάει» συμπλέκτη για να διορθώσει την υποστροφή και το... Smokey Burnout, που επιτρέπει το κάψιμο ελαστικών ενώ το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα.
Το ενεργό διαφορικό Active M Differential επικοινωνεί με το DSC και βάσει της θέσης του πεντάλ του γκαζιού, της ταχύτητας κάθε τροχού και του ρυθμού περιστροφής του αυτοκινήτου (yaw rate) αποκτά ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%. Στη λειτουργία M Dynamic Mode επιτρέπει αρκετό γλίστρημα πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από CFRP.
Όλα τα τμήματα της ανάρτησης είναι αλουμινένια και σημαντικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης BMW M3. Η ανθρακονημάτινη μπάρα θόλων και άλλες ενισχύσεις από αλουμίνιο αυξάνουν αρκετά την ακαμψία του εμπρός μέρους. Οι πολύ ελαφριές ζάντες έχουν διαστάσεις 9x18'' εμπρός και 10x18'' πίσω, με λάστιχα 255/40 και 275/40, αντίστοιχα. Θα διατίθενται και σφυρήλατες 19άρες ως έξτρα εξοπλισμός. Περαιτέρω μείωση της μη αναρτώμενης μάζας προσφέρουν τα έξτρα carbon-ceramic φρένα.
Στο εσωτερικό υπάρχουν οι αναμενόμενες πινελιές της Μ GmbH στον πίνακα οργάνων, το τιμόνι, τον επιλογέα και τα πεντάλ. Σημαντικότερη αλλαγή ωστόσο είναι σπορ καθίσματα, τα οποία έχουν ενσωματωμένο προσκέφαλο και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη πλευρική στήριξη, ενώ το λογότυπο «Μ» στην πλάτη τους είναι... φωτιζόμενο.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα λειτουργίας Comfort, Sport και Sport+. Αυτά επηρεάζουν τον βαθμό υποβοήθησης του τιμονιού Μ Servotronic, τον ήχο της εξάτμισης, τη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Adaptive M Suspension (έξτρα εξοπλισμός) και τον βαθμό ελευθερίας του DSC.
Οι γύροι στην πίστα με τις νέες BMW M3 και Μ4 μπορούν να καταγραφoύν πλήρως στο smartphone του οδηγού. Δεδομένα όπως ταχύτητα, πλευρική και διαμήκης επιτάχυνση, στροφές κινητήρα και θέση του πεντάλ γκαζιού μεταφέρονται στην εφαρμογή BMW M Laptimer για μελέτη και συγκρίσεις. Όσο βρίσκεται στην πίστα ο οδηγός μπορεί να βλέπει στροφές και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στο παρμπρίζ με το -έξτρα- σύστημα head-up display.
[Πηγή: BMW]