Νέος κινητήρας για τα Volvo S90 και V90

Νέος κινητήρας για τα Volvo S90 και V90

H Volvo ανακοίνωσε κάποιες αλλαγές στην γκάμα του νέου S90 με κυριότερη την προσθήκη μιας νέας έκδοσης του δίλιτρου ντίζελ κινητήρα

Η ανακοίνωση της Volvo ήταν κάπως ασαφής: «νέες παραλλαγές του κινητήρα Drive-E, που επιτυγχάνουν μια ελκυστική ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και την οδηγική ευχαρίστηση».

Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με το ίδιο μοτέρ σε διαφορετική ιπποδύναμη. Η έκδοση D3 είναι ήδη γνωστή από τα V40 και τα S60. Η νέα εκδοχή του, με την ονομασία Drive-E είναι ένα δίλιτρο τετρακύλινδο τουρμποντίζελ μοτέρ, με απόδοση 150 PS στις 3.750 rpm και ροπή 32,6 kgm ανάμεσα στις 1.750 και τις 3.000 rpm. Πρόκειται δηλαδή για μια σημαντική διαφορά από την έκδοση D4, η οποία αποδίδει 190 PS και 40,8 kgm. Αυτό γίνεται κυρίως επειδή τόσο η Audi, όσο και οι BMW και Mercedes-Benz έχουν πλέον ανάλογες «ριγμένες» εκδόσεις στα βασικά τους αντίστοιχα μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo S90 D5 AWD

Το Volvo S90 θα προσφέρεται στην έκδοση D3 είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με ένα νέο, επίσης 6άρι αυτόματο. Να θυμίσουμε ότι όλες οι μεγαλύτερες εκδόσεις χρησιμοποιούν αυτόματο με 8 σχέσεις. Η έκδοση D3 θα προσφέρεται και στο στέισον V90. Σε αυτήν όμως υπάρχει και η δυνατότητα συνδυασμού με τετρακίνηση. Το S90 με τον συγκεκριμένο κινητήρα έχει –εργοστασιακή- κατανάλωση 4,3 lt/100 km και εκπομπές CO2 113 gr/km. Η κατανάλωση δηλαδή είναι ταυτόσημη με του D4 και η εκπομπές ρύπων μόλις κατά ένα γραμμάριο χαμηλότερες.

Από την άλλη οι επιδόσεις, όπως είναι φυσικό, χειροτερεύουν, με τα 100 km/h από στάση να επιτυγχάνονται σε 9,9” αντί των 8,2” του D4 και η τελική ταχύτητα να πέφτει από τα 230 στα 205 km/h. Στις υπόλοιπες αναβαθμίσεις τώρα, το νέο S90 θα εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πλοήγησης Over-The-Air, το οποίο ενημερώνει το λογισμικό με τις τελευταίες αναβαθμίσεις, χωρίς καμία επέμβαση από τον οδηγό.



Έχουν επίσης τοποθετηθεί δύο νέα συστήματα ασφάλειας, τόσο στα S90 και V90, όσο και στο XC90. Το πρώτο λέγεται Slippery Road Alert, το οποίο –βασιζόμενο στην τεχνολογία cloud, ειδοποιεί τους οδηγούς για την ολισθηρότητα του δρόμου που χρησιμοποιούν εκείνη τη στιγμή, αλλά και των δρόμων που πρόκειται να πάρει στη συνέχεια της διαδρομής. Το δεύτερο νέο σύστημα είναι το Hazard Light Alert, που ειδοποιεί τον οδηγό για προπορευόμενα οχήματα που έχουν ανάψει τα αλάρμ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo XC90 T6 AWD

Όπως είπε και ο Αντιπρόεδρος R&D της Volvo, Dr. Peter Mertens « Τα Volvo είναι τα μοναδικά αυτοκίνητα που έχουν διαιρούμενη οθόνη στην οποία μπορείς να κάνεις ταυτόχρονα mirror του κινητού σου και να ελέγχεις τις υπόλοιπες λειτουργίες του αυτοκινήτου, χωρίς να αλλάξεις μενού. Αυτό κυρίως είναι ένα χαρακτηριστικό ασφάλειας, σχεδιασμένο να κάνει την συνδεσιμότητά μας την πιο εύκολη και ασφαλή της αγοράς. Με το ίδιο σκεπτικό το Over-The-Air θα δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς των αυτοκινήτων μας να έχουν διαθέσιμες όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις των χαρτών, χωρίς να κάνουν την παραμικρή ενέργεια».



 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube