Νέο VW Polo 2017: 4,17 m και 70 kg ελαφρύτερο
To επερχόμενο Polo θα πιάσει μέγεθος Golf δύο γενιές πίσω, θα ελαφρώσει και θα περιορίσει την γκάμα των μοτέρ TDI προς χάριν πιο αποδοτικών TSI.
Η υφιστάμενη γενιά του VW Polo κρατά ουσιαστικά από το 2009, αλλά παρόλα τα χρονάκια του παραμένει το πιο δημοφιλές σουπερμίνι.
Ωστόσο είναι αδιαμφισβήτητα γερασμένο, ντεμοντέ και με ζέουσα την ανάγκη αντικατάστασης. Εξ ου και η νέα, ολοκαίνουργια γενεά που αναμένεται μέσα στο 2017.Οπότε τι λέτε για κάποιες λεπτομέρειες;
Τα Polo που διατίθενται στην Ευρώπη κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Navarra. Οπότε τα ισπανικά μέσα είναι ο καλύτερος πληροφοριοδότης για το γερμανικό σουπερμίνι, ειδικά τώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η νέα γενεά του.
Το Autopista λοιπόν έχει στη διάθεσή του κάμποσες τεχνικές λεπτομέρειες και μάλιστα πολύ πιο συγκεκριμένες από αυτές που είχαμε δημοσιεύσει τον Ιούνιο για το στάνταρ μοντέλο και τον Αύγουστο για το GTI. Εκτός ότι το σουπερμίνι της VW θα παράγεται αποκλειστικά 5πορτο, θα είναι και σημαντικά μεγαλύτερο, με αύξηση σχεδόν 20 πόντους σε μήκος και φτάνοντας τα 4,17 m. Η κατασκοπευτική φωτογραφία που υποστηρίζει αυτή την πληροφορία, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε τόσο μεγάλη αύξηση. Δηλαδή, για να φανταστείτε, το Polo θα έχει ίδιο μήκος με το Golf V!
H πλατφόρμα που θα υποδεχτεί το νέο Polo 2017 ονομάζεται MQB-A0, κάτι το αναμενόμενο και μετρίως εντυπωσιακό, καθώς η σπονδυλωτή αρχιτεκτονική MQB υπάρχει σε ό,τι μοντέλο του VW Group κυκλοφορεί στην πιάτσα από Passat και κάτω. Και όπως έχει συμβεί και στα άλλα μοντέλα με MQ κάτω από τα «ρούχα» το βάρος θα είναι μικρότερο κατά 70 kg, όπως λέγεται.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Polo GTI 192 PS
Αυτό το τελευταίο σημαίνει ότι το βασικό μοντέλο Polo ενδεχομένως να κατέβει κάτω από τον τόνο. Όσον αφορά τώρα τους κινητήρες, η αναφορά του ισπανικού μέσου γίνεται σφόδρα πιο ενδιαφέρουσα, καθώς λέει ότι η Volkswagen θα περιορίσει την γκάμα των TDI, με αντιστάθμισμα μια βενζινοκίνητη γκάμα πολύ πιο αποδοτική.
Σύμφωνα με το Autopista, η βασική κινητήρια μονάδα θα είναι ένας 1.000άρης TSI με 70 (!) άλογα. Κάτι που δύσκολα γίνεται πιστευτό, καθώς τόσα αποδίδει ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης. Πάντως, όσο κι αν θα απευχόμαστε κάτι τέτοιο, καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους οι Γερμανοί θα επέλεγαν έναν detuned 1.000άρη κινητήρα τούρμπο. Μην ξεχνάμε ότι με τις νέες αντιρρυπαντικές διατάξεις μετρά και το σύνολο των ρύπων της γκάμας ενός κατασκευαστή, χώρια τα «δάνεια» ρύπων προς άλλες εταιρείες ενός ομίλου.
Προφανώς και ο 1.0 TSI θα διαθέτει και πιο ισχυρές εκδόσεις και τουλάχιστον μέχρι τους 110 PS, οπότε και τη σκυτάλη θα παίρνει ο νέος 1.5 TSI. Με την υιοθέτηση δε του κύκλου Miller, η Volkswagen το έχει κάνει ακόμα πιο αποδοτικό από τον 1.4 TSI, καθώς αποδίδει 130 ή 150 άλογα. Όσον αφορά τα μοτέρ ντίζελ, η χρήση τους θα περιοριστεί και κατά τις πληροφορίες διαθέσιμος για το νέο Polo 2017 θα είναι μόνο ο 1.5 TDI με 110 PS.
Στην γκάμα αναμένεται να υπάρξει και μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση GTE με θερμικό μέρος τον 1.0 TSI, ενώ στη κορυφή θα παραμείνει το Polo GTI, με δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο και 200 άλογα.
[Πηγή autopista μέσω autoevolution, φωτογραφία scoop autoevolution]