Νέο Volvo XC40
Το καινούργιο SUV θα είναι ο προπομπός μιας νέας οικογένειας μικρών Volvo, ξεκινώντας από το 2017.
Η Volvo θα κάνει μια μεγάλη επέκταση της γκάμας της προς τα κάτω, με αιχμή του δόρατος το νέο XC40, που θα παρουσιαστεί το 2017.
Η σουηδική εταιρεία άρχισε την ανανέωση της γκάμας της από επάνω, πρώτα με το XC90 και στη συνέχεια με το S90. Όμως το 2019, το μεγάλο SUV θα είναι το παλαιότερο μοντέλο στην γκάμα της Volvo ενώ το μικρό του αδελφάκι, το XC40, θα είναι πιθανότατα το μπεστ-σέλερ της.
Ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Håkan Samuelsson, επιβεβαίωσε τα σχέδια για ένα μικρό SUV και για την επέκταση της γκάμας «40», στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου S90. «Θέλουμε να φτιάξουμε μια ευρύτερη γκάμα μοντέλων “40”», είπε. «Σήμερα έχουμε μόνο το χάτσμπακ, αλλά θέλουμε περισσότερα, και με τη νέα τεχνολογία που εξελίσσουμε, θα έχουμε τη μέσα να επεκτείνουμε την γκάμα.
«Στην κορυφή της λίστας μου είναι ένα μικρό SUV, διότι προς τα εκεί κινείται η αγορά», πρόσθεσε ο Σουηδός.
Το XC40 θα βασίζεται στη νέα, προσαρμόσιμη πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA), που εξελίσσεται σε συνεργασία με την κινεζική μητρική εταιρεία Geely. Η CMA έχει σχεδιαστεί για να επιτρέψει στην Geely να φτιάξει πιο ανεβασμένα ποιοτικά μοντέλα, ενώ θα στηρίξει παράλληλα και μια πιο προσοδοφόρα, ευρύτερη γκάμα Volvo της σειράς 40.
Η γκάμα αυτή θα περιλαμβάνει τον διάδοχο του χάτσμπακ V40, που θα ανταγωνίζεται το VW Golf, καθώς και ένα μικρό σεντάν, το S40, αντίπαλο του Audi A3 Sport Sedan και της επερχόμενης BMW 2 Series sedan.
Όμως της επίθεσης θα ηγηθεί το XC40, που έχει ήδη θεαθεί να κάνει δοκιμές. Τα πρωτότυπα εξέλιξης που βασίζονται σε ψηλωμένα V40 δείχνουν πόσο ψηλότερο θα είναι το XC40. Θα έχει μια πολύ πιο «όρθια» στάση, που θα το κάνει πολύ περισσότερο SUV από ό,τι είναι η τύπου crossover Mercedes-Benz GLA ή το νέο Infiniti QX30.
Πιθανότατα θα έχει τη νέου τύπου, κοίλη μάσκα της Volvo, αλλά οι νορμάλ εκδόσεις θα έχουν απλούστερα εμπρός φανάρια από τα αποκαλούμενα «σφυριά του Θορ» που έχουν τα S90 και XC90.
Όπως η μεγαλύτερη πλατφόρμα Scalable Platform Architecture (SPA) στην οποία βασίζονται τα XC90 και S90, έτσι και η μικρότερη CMA θα είναι εξελιγμένη ώστε να προσφέρει πρωτίστως άνεση παρά ευελιξία. Θα έχει όμως μιαν απλούστερη πίσω ανάρτηση από τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με συνθετικά φύλλα σούστας που έχει η SPA – πιθανώς έναν σχετικά απλό ημιάκαμπτο άξονα.
Η CMA εξελίσσεται επίσης για να δέχεται υβριδικά συστήματα κίνησης. Πηγές μέσα στη Volvo υποστηρίζουν ότι η εταιρεία έχει βρει κάποιες «δυνατές λύσεις» στη χωροθέτηση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα μαζί με το κιβώτιο. Ο υπεύθυνος Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Volvo, Peter Mertens, δήλωσε σχετικά: «Οι μικροί κινητήρες ντίζελ γίνεται όλο και πιο δύσκολο να δικαιολογηθούν σε μικρά αυτοκίνητα, λόγω των ακριβών τεχνολογιών που απαιτούνται ώστε αυτοί να πληρούν τους κανονισμούς [καυσαερίων]».
Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι η Volvo σκέπτεται να χρησιμοποιήσει ένα μικρό βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα κίνησης στις πιο «οικολογικές» εκδόσεις της σειράς 40, αντί για έναν συμβατικό τουρμποντίζελ. Το υβριδικό σύστημα πιθανώς θα χρησιμοποιεί τον νέο 3κύλινδρο 1.5 βενζίνης της εταιρείας.
Αυτό επιβεβαίωσε έμμεσα και ο Samuelsson: «Πιστεύω πως στο μέλλον, και ανεξάρτητα από το “dieselgate”, θα δούμε αύξηση στις πωλήσεις βενζινοκίνητων και βεβαίως περισσότερο εξηλεκτρισμό – το συνδυασμό ενός μικρού βενζινοκινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ», είπε. «Θα τον έχουμε σε όλα μας τα αυτοκίνητα».
Η επέκταση της γκάμας των μοντέλων 40 θα επιτρέψει στη Volvo να μοιράσει την παραγωγή της σε τρεις ξεχωριστές τοποθεσίες. Τα V40, S40 και XC40 θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ghent, στο Βέλγιο, τα XC90 και S90 στην Torslanda, κοντά στο Göteborg της Σουηδίας, ενώ τα XC60 και S60 θα παράγονται σε ένα νέο εργοστάσιο, στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.