Το νέο Volkswagen Scirocco θα είναι ηλεκτρικό με 300 PS
Το Volkswagen Scirocco θα αναγεννηθεί ως ένα σπορ δίπορτο αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο κουπέ του με ιπποδύναμη από 170 έως και 300 PS.
Ντίνος Παπαγιαννόπουλος |
Σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό Auto Express, το οποίο παρουσιάζει και αποκλειστικές φωτογραφίες του νέου μοντέλου, η νέα γενιά του Scirocco θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα MEB ειδικά εξελιγμένη για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen.
Το νέο Scirocco EV θα έχει πολλά κοινά εξαρτήματα με τα μοντέλα της επερχόμενης ηλεκτρικής «οικογένειας» I.D της Volkswagen. Αυτό θα επιτρέψει στο νέο μοντέλο να διατηρήσει τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του, αλλά με παράλληλη τεράστια βελτίωση των εσωτερικών χώρων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Παρουσιάστηκε επίσημα το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen
Σε αποκλειστικές δηλώσεις που έκανε στο Auto Express ο επικεφαλής του τμήματος R&D της γερμανικής εταιρείας, Dr. Frank Welsch, ανέφερε πως προκειμένου να διατηρήσει το νέο μοντέλο το όνομα Scirocco, το οποίο υπάρχει στην εταιρεία από το 1974 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, υπήρχαν κάποιες πλευρές του νέου αυτοκινήτου που θα έπρεπε να παραμείνουν αναλλοίωτες.
«Προσωπικά πιστεύω ότι το συγκεκριμένο όνομα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για δίπορτα κουπέ» ανέφερε. «Δεν έχουμε ακόμα αποφασίσει πoιο δρόμο θα ακολουθήσουμε με αυτό το μοντέλο, αλλά περισσότερο σκεφτόμαστε με ποιο τρόπο θα εξελίξουμε ένα ενδιαφέρον κόνσπετ βασισμένο στην ηλεκτρική μας πλατφόρμα. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά πολύ διασκεδαστικό και πρωτοπόρο».
Και συνεχίζει ο Dr. Welsch: « Σκεφτόμαστε όλες τις επιλογές που έχουμε για ένα νέο μικρό κουπέ. Ούτως ή άλλως έχουμε στρατηγικά αποφασίσει ότι θα στραφούμε περισσότερο στη δημιουργία πιο “συναισθηματικών” αυτοκινήτων, κάτι που είχε πάντα η Volkswagen αλλά τώρα θα το επεκτείνουμε».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen e-Golf
Το υπάρχον Scirocco έχει αρχίσει σταδιακά να περιθωριοποιείται στην υπάρχουσα γκάμα της VW, η οποία στρέφεται όλο και περισσότερο στην δημιουργία νέων SUV μοντέλων. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως έχει ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια ζωής και το πιθανότερο είναι να σταματήσει η παραγωγή του πριν παρουσιαστεί ο ηλεκτροκίνητος διάδοχός του.
Παρόλα αυτά ο Welsch διαβεβαίωσε ότι αυτή η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης SUV και Crossover θα περιορίσει μεν, αλλά δεν θα εξαλείψει την αγορά των σπορ μοντέλων. Μάλιστα απέρριψε την ιδέα ότι μοντέλα όπως το αναμενόμενο T-Roc θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό του γερασμένου πλέον κουπέ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο Volkswagen T-Roc
«Αν έχεις οικογένεια δεν αγοράζεις Scirocco. Πρόκειται για διαφορετικό κοινό. Το T-Roc είναι ένα πεντάπορτο crossover, ιδανικό για μικρές οικογένειες. Είναι ξεκάθαρο στο μυαλό όλων τι είδους αυτοκίνητο είναι το Scirocco ή πως θα πρέπει να μοιάζει το επόμενο. Αν είχε εντελώς διαφορετικές αναλογίες απλώς δεν θα το λέγαμε Scirocco. Θα ήταν σαν να παρουσιάζαμε ένα νέο Tiguan και να προσπαθούσαμε να πείσουμε το κοινό ότι το λένε Golf».
Η χρησιμοποίηση της ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB θα δώσει τη δυνατότητα στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς να μείνουν πιστοί στις αναλογίες ενός κόμπακτ κουπέ. Συγχρόνως όμως θα τους λύσει και τα χέρια, όσον αφορά στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.
Η συστοιχία μπαταριών σε σχήμα «πλάκας σοκολάτας» θα τοποθετηθεί οριζόντια και κάτω από το πάτωμα για χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά η έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ελευθερώσει πολύ χώρο μπροστά από τον οδηγό και θα επιτρέψει το σχεδιασμό μιας πολύ πιο ευρύχωρης καμπίνας.
Πότε όμως θα δούμε το νέο ηλεκτρικό Scirocco; Το πρώτο μοντέλο της γκάμας I.D, ένα οικογενειακό χάτσμπακ στο μέγεθος του Golf, είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί το 2020. Το νέο Scirocco πιθανότατα να ακολουθήσει μετά από δύο χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη το ηλεκτρικό πρωτότυπο ID Concept της Volkswagen
Η αρθρωτή δομή των μπαταριών θα επιτρέψει στη Volkswagen να προσφέρει το Scirocco EV σε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης, με εκτιμώμενη αυτονομία μεταξύ 320 και 600 km. Το «βασικό» μοντέλο θα έχει ιπποδύναμη κοντά στους 170 PS, ενώ το κορυφαίο της γκάμας (θα λέγεται άραγε και αυτό Scirocco R;) θα αποδίδει πάνω από 300 PS, χάρη στη μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών και τα ισχυρότερα ηλεκτρικά μοτέρ. Η τετρακίνηση μάλλον θα είναι μέσα στις επιλογές, δεδομένου ότι η πλατφόρμα MEB είναι σχεδιασμένη ώστε να φιλοξενεί ηλεκτρικούς κινητήρες και στις δύο άκρες της.
Η τελική μορφή του ηλεκτρικού Scirocco προφανώς δεν έχει σχηματιστεί ακόμα αλλά αναμένεται να υιοθετήσει πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο I.D που είδαμε πέρσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Αυτό σημαίνει ότι θα έχει πολλές καθαρές επιφάνειες και ακμές, μια φαρδιά και εντυπωσιακή μάσκα και εξίσου εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα. Σύμφωνα με πληροφορίες το πρωτότυπο που είδαμε στο Παρίσι βασιζόταν στην πιο κοντή μορφή της πλατφόρμας MEB, άρα υποθέτουμε ότι και το ηλεκτρικό Scirocco θα έχει παρόμοιο μεταξόνιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen e-up! powered by Protergia
Αυτό φαίνεται και στις εικόνες, που δείχνουν ένα πάντρεμα σχεδιαστικών στοιχείων από το χάτσμπακ I.D, όπως ο εξαιρετικά κοντός εμπρός πρόβολος, με μια πιο επιθετική γραμμή οροφής. Το πιο φωτεινό και ευρύχωρο εσωτερικό θα έχει και αυτό μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση με ελάχιστα κουμπιά και διακόπτες. Στο κέντρο θα δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής.
Το νέο Scirocco EV θα έχει πολλά κοινά εξαρτήματα με τα μοντέλα της επερχόμενης ηλεκτρικής «οικογένειας» I.D της Volkswagen. Αυτό θα επιτρέψει στο νέο μοντέλο να διατηρήσει τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του, αλλά με παράλληλη τεράστια βελτίωση των εσωτερικών χώρων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Παρουσιάστηκε επίσημα το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen
Σε αποκλειστικές δηλώσεις που έκανε στο Auto Express ο επικεφαλής του τμήματος R&D της γερμανικής εταιρείας, Dr. Frank Welsch, ανέφερε πως προκειμένου να διατηρήσει το νέο μοντέλο το όνομα Scirocco, το οποίο υπάρχει στην εταιρεία από το 1974 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, υπήρχαν κάποιες πλευρές του νέου αυτοκινήτου που θα έπρεπε να παραμείνουν αναλλοίωτες.
«Προσωπικά πιστεύω ότι το συγκεκριμένο όνομα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για δίπορτα κουπέ» ανέφερε. «Δεν έχουμε ακόμα αποφασίσει πoιο δρόμο θα ακολουθήσουμε με αυτό το μοντέλο, αλλά περισσότερο σκεφτόμαστε με ποιο τρόπο θα εξελίξουμε ένα ενδιαφέρον κόνσπετ βασισμένο στην ηλεκτρική μας πλατφόρμα. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά πολύ διασκεδαστικό και πρωτοπόρο».
Και συνεχίζει ο Dr. Welsch: « Σκεφτόμαστε όλες τις επιλογές που έχουμε για ένα νέο μικρό κουπέ. Ούτως ή άλλως έχουμε στρατηγικά αποφασίσει ότι θα στραφούμε περισσότερο στη δημιουργία πιο “συναισθηματικών” αυτοκινήτων, κάτι που είχε πάντα η Volkswagen αλλά τώρα θα το επεκτείνουμε».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen e-Golf
Το υπάρχον Scirocco έχει αρχίσει σταδιακά να περιθωριοποιείται στην υπάρχουσα γκάμα της VW, η οποία στρέφεται όλο και περισσότερο στην δημιουργία νέων SUV μοντέλων. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως έχει ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια ζωής και το πιθανότερο είναι να σταματήσει η παραγωγή του πριν παρουσιαστεί ο ηλεκτροκίνητος διάδοχός του.
Παρόλα αυτά ο Welsch διαβεβαίωσε ότι αυτή η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης SUV και Crossover θα περιορίσει μεν, αλλά δεν θα εξαλείψει την αγορά των σπορ μοντέλων. Μάλιστα απέρριψε την ιδέα ότι μοντέλα όπως το αναμενόμενο T-Roc θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό του γερασμένου πλέον κουπέ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο Volkswagen T-Roc
«Αν έχεις οικογένεια δεν αγοράζεις Scirocco. Πρόκειται για διαφορετικό κοινό. Το T-Roc είναι ένα πεντάπορτο crossover, ιδανικό για μικρές οικογένειες. Είναι ξεκάθαρο στο μυαλό όλων τι είδους αυτοκίνητο είναι το Scirocco ή πως θα πρέπει να μοιάζει το επόμενο. Αν είχε εντελώς διαφορετικές αναλογίες απλώς δεν θα το λέγαμε Scirocco. Θα ήταν σαν να παρουσιάζαμε ένα νέο Tiguan και να προσπαθούσαμε να πείσουμε το κοινό ότι το λένε Golf».
Η χρησιμοποίηση της ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB θα δώσει τη δυνατότητα στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς να μείνουν πιστοί στις αναλογίες ενός κόμπακτ κουπέ. Συγχρόνως όμως θα τους λύσει και τα χέρια, όσον αφορά στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.
Η συστοιχία μπαταριών σε σχήμα «πλάκας σοκολάτας» θα τοποθετηθεί οριζόντια και κάτω από το πάτωμα για χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά η έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ελευθερώσει πολύ χώρο μπροστά από τον οδηγό και θα επιτρέψει το σχεδιασμό μιας πολύ πιο ευρύχωρης καμπίνας.
Πότε όμως θα δούμε το νέο ηλεκτρικό Scirocco; Το πρώτο μοντέλο της γκάμας I.D, ένα οικογενειακό χάτσμπακ στο μέγεθος του Golf, είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί το 2020. Το νέο Scirocco πιθανότατα να ακολουθήσει μετά από δύο χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη το ηλεκτρικό πρωτότυπο ID Concept της Volkswagen
Η αρθρωτή δομή των μπαταριών θα επιτρέψει στη Volkswagen να προσφέρει το Scirocco EV σε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης, με εκτιμώμενη αυτονομία μεταξύ 320 και 600 km. Το «βασικό» μοντέλο θα έχει ιπποδύναμη κοντά στους 170 PS, ενώ το κορυφαίο της γκάμας (θα λέγεται άραγε και αυτό Scirocco R;) θα αποδίδει πάνω από 300 PS, χάρη στη μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών και τα ισχυρότερα ηλεκτρικά μοτέρ. Η τετρακίνηση μάλλον θα είναι μέσα στις επιλογές, δεδομένου ότι η πλατφόρμα MEB είναι σχεδιασμένη ώστε να φιλοξενεί ηλεκτρικούς κινητήρες και στις δύο άκρες της.
Η τελική μορφή του ηλεκτρικού Scirocco προφανώς δεν έχει σχηματιστεί ακόμα αλλά αναμένεται να υιοθετήσει πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο I.D που είδαμε πέρσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Αυτό σημαίνει ότι θα έχει πολλές καθαρές επιφάνειες και ακμές, μια φαρδιά και εντυπωσιακή μάσκα και εξίσου εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα. Σύμφωνα με πληροφορίες το πρωτότυπο που είδαμε στο Παρίσι βασιζόταν στην πιο κοντή μορφή της πλατφόρμας MEB, άρα υποθέτουμε ότι και το ηλεκτρικό Scirocco θα έχει παρόμοιο μεταξόνιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen e-up! powered by Protergia
Αυτό φαίνεται και στις εικόνες, που δείχνουν ένα πάντρεμα σχεδιαστικών στοιχείων από το χάτσμπακ I.D, όπως ο εξαιρετικά κοντός εμπρός πρόβολος, με μια πιο επιθετική γραμμή οροφής. Το πιο φωτεινό και ευρύχωρο εσωτερικό θα έχει και αυτό μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση με ελάχιστα κουμπιά και διακόπτες. Στο κέντρο θα δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής.
Το γεγονός ότι θα είναι ένα σπορ μοντέλο δεν σημαίνει ότι το νέο Scirocco δεν θα διαθέτει και όλη την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης η οποία προορίζεται για τα μοντέλα I.D.
[Πηγή Auto Express]
[Πηγή Auto Express]