Το νέο Peugeot 5008 είναι ένα 7θέσιο crossover
Συνεχίζοντας τη μετατροπή των πολυμορφικών της σε crossover, η Peugeot παρουσίασε το ολοκαίνουργιο 5008 που κατά βάση είναι ένα μεγαλύτερο 3008.
Με δεδομένη την άνθηση που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια τα crossover, μοιάζει πολύ ορθή η απόφαση της Peugeot να μετατρέψει σε ένα τέτοιο το νέο 3008.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την περίπτωση του νέου 5008, το οποίο θέλει να διατηρήσει την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού αλλά να τη συνδυάσει με τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός crossover. Στην πράξη, αυτό που θέλει να κάνει η Peugeot είναι να φτιάξει ένα μεγαλύτερο 3008 για όσους έχουν μεγαλύτερες μεταφορικές απαιτήσεις, όπως έχει κάνει και η Nissan με τα Qashqai και X-Trail.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το νέο Peugeot 3008 ξαναγεννιέται ως SUV [video]
Σε σχέση με το προηγούμενο 5008 το νέο έχει μεγαλώσει πολύ, με 19 cm μεγαλύτερο μήκος, 11 cm μεγαλύτερο πλάτος και 16,5 cm μακρύτερο μεταξόνιο. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι το ύψος, που παραμένει στα 1,64 m. Η συνολική εικόνα του μοντέλου είναι απείρως πιο μυώδης και δυναμική, με το εμπρός μέρος να μοιάζει πολύ με εκείνο του 3008.
Από το τελευταίο προέρχεται και το ταμπλό, που αποτελεί την πλέον σύγχρονη εκτέλεση του i-cockpit και μοιάζει να αγκαλιάζει τον οδηγό και το συνοδηγό. Το highlight του είναι ένας TFT πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3”, ενώ ακόμα μια 8ιντση οθόνη θα υπάρχει στο μέσο του.
Όλα τα 5008 θα είναι 7θέσια, με τη 2η και την 3η σειρά καθισμάτων να είναι συρόμενες, αναδιπλούμενες, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης και υποδοχές Isofix για παιδικά καθίσματα. Το κάθε ένα από τα καθίσματα της 3ης σειράς ζυγίζει σχεδόν 11 kg ώστε να μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα, σε περίπτωση που θέλεις έξτρα χώρο στο πορτμπαγκάζ. Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους η Peugeot ανακοινώνει 640 lt χωρητικότητα και 1.060 στην 5θέσια διάταξη. Εάν πάλι ρίξεις και την πλάτη του συνοδηγού, το μήκος φόρτωσης φτάνει έως και τα 3,2 m.
Τα μηχανικά μέρη είναι γνωστά από άλλα Peugeot. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας θα είναι ο 1.200άρης τούρμπο των 130 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Ο 1.600άρης THP των 165 ίππων θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, ενώ στα 1,6 λίτρα θα υπάρχουν κι επιλογές ντίζελ. Ο γνωστός μας BlueHDi θα αποδίδει είτε 100 ίππους και θα έχει 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είτε 120 σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ο 2λιτρος ντίζελ, σε εκδόσεις με 150 ή 180 ίππους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120
Ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον το 5008 δε θα διατεθεί σε τετρακίνητες παρά μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις. Οπότε όποιος θέλει έξτρα πρόσφυση θα πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control που έχει πέντε προγράμματα: Normal, Snow, Mud, Sand & ESP Off. Από εκεί και πέρα όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας θα είναι παρόντα στο νέο 5008, συμπεριλαμβανομένου του αυτόματου φρεναρίσματος και των έξυπνων προβολέων.
Η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στο επερχόμενο Σαλόνι του Παρισιού που ανοίγει για το κοινό την 1η Οκτωβρίου, ενώ οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2017.