Νέο Land Rover Discovery 2017

Νέο Land Rover Discovery 2017

To 7θέσιο SUV της 5ης γενιάς θα έχει νέα, ριζοσπαστική εμφάνιση, πολύ μικρότερο βάρος και πιο πολυτελή καμπίνα από του Discovery 4.

H Land Rover βάζει τις τελευταίες πινελιές στη ριζοσπαστική 5η γενιά του Discovery, πριν το επίσημο λανσάρισμά του, το 2016.

Το νέο Discovery θα έχει χαμηλότερη, πιο αεροδυναμική γραμμή, εμπνευσμένη από το περσινό πρωτότυπο Discovery Vision concept. Θα έχει επίσης μια πολυτελέστερη, αναβαθμισμένη καμπίνα, που δεν θα υστερεί όμως σε πρακτικότητα σε σχέση με αυτή του σημερινού μοντέλου.

To νέο μοντέλο θα είναι και σημαντικά ελαφρύτερο από το σημερινό και θα ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες, όταν έρθει στις εκθέσεις, προς το τέλος της ερχόμενης χρονιάς.

Το νέο 7θέσιο μοντέλο θα αποτελεί την κορωνίδα μιας οικογένειας «τουλάχιστον τριών» Discovery, όπως αποκάλυψε ο διευθυντής σχεδίασης της Land Rover, Gerry McGovern, στην πρόσφατη έκθεση του Los Angeles.

To μικρότερο Discovery Sport είναι επίσης μέλος της οικογένειας, οπότε ο McGovern άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για ένα τρίτο, ακόμα μικρότερο Discovery, καθώς η Land Rover θέλει να εξερευνήσει νέες υποκατηγορίες και νέα στιλ αμαξωμάτων για να εκμεταλλευτεί την αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV που σύντομα θα φτάσει τα 20 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.

Το νέο 7θέσιο Discovery θα βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο από κολλητό και πριτσινωτό αλουμίνιο που χρησιμοποιούν τα Range Rover και Range Rover Sport, δίπλα στα οποία θα κατασκευάζεται το νέο Discovery, στο εργοστάσιο του Solihull

Η νέα αυτή δομή θα φέρει μια σημαντικότατη οικονομία βάρους σε σχέση με τα 2.262 kg του σημερινού μοντέλου, που είναι βασισμένο στο γερό αλλά βαρύ πλαίσιο Τ5, τύπου σκάλας.

Ο βασικός κινητήρας για την Ευρώπη λέγεται ότι θα είναι μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του 3λιτρου ντίζελ SDV6 που κινεί το σημερινό Discovery, Range Rover και Range Rover Sport. Η υβριδική τεχνολογία θα έδειχνε ώριμη για το Discovery, όμως πρόσφατα υβριδικά και ηλεκτρικά ερευνητικά προγράμματα που αποκάλυψε η Jaguar Land Rover δεν προορίζεται να μπουν σε παραγωγή πριν τη νέα δεκαετία.

Αργότερα στην εμπορική καριέρα του νέου Discovery, θα τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο κινητήρες της οικογένειας Ingenium, είτε στη σημερινή τους 4κύλινδρη μορφή σε συνδυασμό με σύστημα mild hybrid, είτε σε μορφή V6, αν η JLR εξελίξει περαιτέρω τη νέα «σπονδυλωτή» τεχνολογία, όπως αναμένεται να κάνει. 

Η Land Rover προλόγισε το Discovery της επόμενης γενιάς στην έκθεση της Νέας Υόρκης, τον περασμένο Απρίλιο, με το Discovery Vision, ένα πρωτότυπο που ο McGovern δήλωσε ότι «είναι πολύ σημαντικό ως σημείο αναφοράς για τη νέα γενιά των μοντέλων Discovery: η πολυχρηστικότητα του αυτοκινήτου, τα καθίσματα, οι δυνατότητες αλλαγής διάταξης, πώς χρησιμοποιείς το εσωτερικό».

Η πρόθεση συνολικά είναι να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο πιο σπορ και πιο σύγχρονο στην εμφάνιση από το σημερινό, αλλά εξίσου πρακτικό και πολυχρηστικό.

Το μοντέλο παραγωγής, πρωτότυπα δοκιμών του οποίου βλέπει κανείς πλέον συχνά γύρω από τα κεντρικά της JLR στην Αγγλία, ακολουθεί πιστά το Vision τουλάχιστον εξωτερικά, με μόνο αλλαγές σε λεπτομέρειες του εμπρός και πίσω μέρους. Όμως το ριζοσπαστικό, λιτό εσωτερικό είναι απίθανο να υιοθετηθεί από το μοντέλο παραγωγής.

Παρά τη ριζική αλλαγή στην εμφάνιση, ο McGovern είπε ότι υπάρχουν ακόμη «ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές» στη σχεδίαση κάθε Discovery. Είπε ότι πάντα θα υπάρχει η σκαλωτή οροφή ώστε οι 7 επιβάτες να κάθονται «σαν σε στάδιο», η φαρδιά κολόνα στο πλάι για να σπάει τον όγκο καθώς και οι βέλτιστες αναλογίες ώστε να μεγιστοποιείται ο εσωτερικός χώρος.

Είπε ότι το Discovery γίνεται πιο premium και «θα έρθει εσκεμμένα πιο κοντά στο Range Rover». Και πρόσθεσε: «Η κατασκευή του Discovery θα είναι πιο premium, πιο πολύ σαν του Range Rover. Όμως δεν πρέπει να τα συγχέουμε, αλλά να δημιουργήσουμε τη σωστή ισορροπία».

Παρά τη νέα σχεδιαστική γλώσσα, ο McGovern είπε ότι το νέο Discovery «δεν θα πολώνει τις γνώμες». Είπε ότι, όσο κι αν αγαπά το σημερινό μοντέλο, πάντα θεωρείτο εξειδικευμένο στη σχεδίαση και τη φιλοσοφία του, οπότε το νέο μοντέλο θα είναι «ευρύτερα αποδεκτό, χωρίς συμβιβασμούς». Πρόσθεσε ότι «δεν επιθυμούσε να ταράξει τους παραδοσιακούς αγοραστές: το κόλπο είναι να τους φέρεις με το μέρος σου».

Ο McGovern μίλησε επίσης για τους όλο και στενότερους δεσμούς ανάμεσα στο ντιζάιν και τη μηχανολογία, και για την επίτευξη των στόχων και των δύο. Υπαινίχθηκε ότι το Discovery θα συνεχίσει να έχει κορυφαίες ικανότητες εκτός δρόμου για την κατηγορία, αλλά σε ένα πιο στιλάτο «περιτύλιγμα».

«Δεν θα κάνουμε πίσω στις δυνατότητες εκτός δρόμου, αλλά θα είναι αυτές που πρέπει και του ταιριάζουν», εξήγησε. «Πρέπει να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από αυτό. Ένα συνδυασμό που σκοτώνει: τη βασική μας τεχνολογία κι ένα πραγματικά ελκυστικό, διαφορετικό ντιζάιν με τις δικές μας πινελιές. Το ντιζάιν παίζει έναν πιο θεμελιώδη ρόλο μαζί με τη μηχανολογία. Όχι ντιζάιν σε βάρος της μηχανολογίας, αλλά συνεργασία των δύο».

Πέρα από τις κορυφαίες ικανότητές του εκτός δρόμου, το Discovery θα ενσωματώνει και νέες τεχνολογίες που εξελίσσονται στην JLR. Περιλαμβάνουν ένα σύστημα σκαναρίσματος με λέιζερ που μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση και το κιβώτιο ανάλογα με το δρόμο μπροστά σου, ένα «διαφανές καπό» που προβάλλει ό,τι υπάρχει κάτω από το αυτοκίνητο πάνω στο καπό, καθώς και τη δυνατότητα τηλεκατεύθυνσης του αυτοκινήτου για να το παρκάρεις σε περιορισμένο χώρο.

Στο θέμα περί ενός μοντέλου μικρότερου από το Discovery Sport, o McGovern είπε: «Δεν θα κάνουμε τα αυτοκίνητά μας μεγαλύτερα». Πρόσθεσε ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ελαφρύτερα και πιο βιώσιμα ενεργειακά, με τη χρήση ελαφρών συνθετικών και άλλων υλικών. Αυτά είναι «τα πράγματα που εξελίσσουμε», εξήγησε.  

«Πόσο μπορείς να μικρύνεις ένα πολυτελές αυτοκίνητο; Συνήθως σκέφτεσαι μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά μπορούμε να τα μικρύνουμε. Ακόμα και μικρότερα από το Discovery Sport; Πιθανώς ναι. Να μικρύνουμε όλη την γκάμα; Γιατί όχι; Όλα τα σκεφτόμαστε».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube