Νέο Hyundai Ioniq 2016 με τρία συστήματα κίνησης
Η Hyundai θα παρουσιάσει πολύ σύντομα το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, που θα είναι επίσης διαθέσιμο ως υβριδικό και PHEV.
H Hyundai ανακοίνωσε τα σχέδιά της για να ανταγωνιστεί το Toyota Prius από το 2016, με ένα νέο ηλεκτρικό, εν σειρά υβριδικό και επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο που θα έχει το όνομα Ioniq.
Το νέο μοντέλο, που έχει ήδη «συλληφθεί» να κάνει δοκιμές εξέλιξης, λέγεται ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που θα προσφέρεται με τρία εναλλακτικά συστήματα κίνησης.
Σύμφωνα με τη Hyundai, το Ioniq «Σπάει το κατεστημένο στα υβριδικά αυτοκίνητα. Ως το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που προσφέρει στους πελάτες την επιλογή ανάμεσα σε τρία κινητήρια συστήματα, το Ioniq συνδυάζει την κορυφαία οικονομία καυσίμου με ζωηρή, διασκεδαστική οδική συμπεριφορά και ελκυστική σχεδίαση – ένα μοναδικό μίγμα που δεν έχει επιτευχθεί ως τώρα από ένα υβριδικό μοντέλο».
Το Ioniq είναι χτισμένο πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, την οποία μοιράζεται με το αδελφό του KIA Niro, που επίσης θα λανσαριστεί του 2016. Η Hyundai λέει ότι το Ioniq έχει εξελιχτεί για να προσφέρει «οδηγική απόκριση, ενώ παραμένει οικονομικό και με τα τρία κινητήρια συστήματά του».
Στην πλήρως ηλεκτρική έκδοσή του, το Ionic παίρνει ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου. Στην επαναφορτιζόμενη (PHEV) εν παραλλήλω υβριδική έκδοση, προστίθεται ένας αποδοτικός κινητήρας βενζίνης. Στη σειριακή υβριδική έκδοση, ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται απλά για να φορτίζει την μπαταρία.
Δεν ανακοινώθηκε ποιος θα είναι ο βενζινοκινητήρας του Ioniq, αλλά εικάζεται ότι θα είναι ο 4κύλινδρος 1.6 που κινεί το i30.
Το Ioniq θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Κορέα τον Ιανουάριο, πριν παρουσιαστεί στην Ευρώπη, στο Σαλόνι της Γενεύης το Μάρτιο. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις προγραμματίζεται να ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2016.
Δεν είναι παράξενο που η Hyundai δίνει τόσο βάρος στο νέο Ioniq, αφού οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν φέτος έως και κατά 80% σε κάποιες δυτικοευρωπαϊκές χώρες.
Το ηλεκτρικό/υβριδικό μοντέλο θα βοηθήσει επίσης τη Hyundai να πιάσει το στόχο των 95 g CO2/km που θα επιβληθεί στην ΕΕ το 2020.