Νέα, σκληροπυρηνική BMW M4 GTS με 500 PS [video]
H BMW αποκάλυψε το πιο γρήγορο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της, με 500 PS και μειωμένο βάρος, για την πίστα αλλά και το δρόμο.
Η ίδια η BMW περιγράφει τη νέα M4 GTS ως «αποκλειστικό δείγμα τεχνολογίας που ανεβάζει τις δυνατότητες της BMW M4 Coupe σε ένα άλλο εντυπωσιακό επίπεδο».
Η M4 GTS έχει ένα επιθετικό αεροδυναμικό bodykit που περιλαμβάνει ένα ρυθμιζόμενο εμπρός splitter, ένα νέο καπό και μια ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα από ανθρακόνημα με στελέχη από κατεργασμένο (σε εργαλειομηχανή CNC) αλουμίνιο, που στηρίζονται στο ανθρακονημάτινο (CFRP) πίσω καπό.
Η ειδική έκδοση της M4 έχει επίσης ανθρακονημάτινο πίσω διαχύτη, σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο και ειδικούς τροχούς “Μ”, 19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω, με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2. Τέλος, οι προβολείς είναι LED και τα πίσω φώτα OLED – μια πρωτιά για αυτοκίνητο παραγωγής.
Ο 3λιτρος 6κύλινδρος κινητήρας TwinPower Turbo της Μ4 έχει 69 PS παραπάνω, φτάνοντας τους 500 PS, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί κατά 5 kgm φτάνοντας τα 61,1 kgm.
Οι αυξήσεις αυτές βελτιώνουν σημαντικά τις επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να γίνεται τώρα σε 3,8” αντί 4,3” της απλής Μ4. Η τελευταία BMW με το σήμα GTS, η Μ3 της προηγούμενης γενιάς, έκανε το 0-100 σε 4,4”.
H αύξηση στην απόδοση οφείλεται κυρίως σε ένα νέο σύστημα ψεκασμού νερού στους κυλίνδρους. Έτσι, παρά την επιπλέον δύναμη, η μέση κατανάλωση παραμένει στα 8,3 lt/100km και το CO2 στα 194 g/km.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο προϊόντος, Christoph Smieskol, ακόμη και ερασιτέχνες οδηγοί θα νιώσουν και θα εκτιμήσουν τις αλλαγές: «Νιώθεις την επιπλέον ροπή», λέει. «Είναι κάτι που πραγματικά αισθάνεσαι στο αυτοκίνητο, ειδικά στις ψηλότερες στροφές, πάνω από τις 5.500 rpm. Πραγματικά νιώθεις το δυνατότερο τράβηγμα του αυτοκινήτου».
Η μέγιστη ιπποδύναμη είναι λίγο μικρότερη από τους 510 PS της Mercedes-AMG C63 S Coupe. Όμως η BMW λέει ότι η σχέση ισχύος/βάρους των μόλις 3,0 kg/PS ήταν ο κύριος στόχος της και για να επιτευχθεί το αυτοκίνητο έχει ελαφρύνει.
Η πιο σημαντική εξοικονόμηση βάρους έχει γίνει στο εσωτερικό, με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων, την αλλαγή των εμπρός με ελαφρά μπάκετ (-20 kg), μια ελαφρύτερη κεντρική κονσόλα και απλουστευμένες επενδύσεις στις πόρτες, με υφασμάτινη θηλιά για να τις τραβάς να κλείσουν.
Βάρος επίσης εξοικονομεί το ανθρακονημάτινο καπό (-3 kg), τα στάνταρ κεραμικά φρένα (-8 kg), η σκεπή, το splitter, η πίσω αεροτομή, ο διαχύτης και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ που είναι επίσης ανθρακονημάτινα (CFRP), και τέλος η εξάτμιση από τιτάνιο που είναι 20% ελαφρύτερη.
Συνολικά, έχουν εξοικονομηθεί 80 kg, μειώνοντας το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.510 kg.
Η αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες με το χέρι, όπως και η πίσω πτέρυγα.
Στο εσωτερικό, η Μ4 GTS έχει σπορ τιμόνι “M” με επένδυση Alcantara. Επενδεδυμένο με το ίδιο υλικό είναι και το ταμπλό με τα μεγάλα σήματα “GTS”.
Το μόνο διαθέσιμο κιβώτιο ταχυτήτων είναι το M DCT 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, εφοδιασμένο με σύστημα launch control.
Η Μ4 GTS διατίθεται σε μόνο τρία χρώματα: μαύρο, άσπρο και ματ γκρι μεταλλικό.
Η BMW λέει πως η ειδική αυτή έκδοση της Μ4, που εξελίχτηκε για να γιορταστούν τα 30χρονα της Μ3, ήδη γύρισε το μεγάλο Nürburgring σε 7’ 28” – 20 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από την προηγούμενη Μ3 GTS.
Μόνο 700 κομμάτια θα κατασκευαστούν και η BMW λέει πως οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος ήδη ξεπερνούν αυτόν τον αριθμό, παρά την υψηλή τιμή (€166.000 στην Αγγλία). H παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του χρόνου και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν την άνοιξη.
Θα υπάρχει επίσης διαθέσιμο ένα έξτρα πακέτο Clubsport για την πίστα, που περιλαμβάνει ρολ-μπαρ σε πορτοκαλί χρώμα πίσω από τα εμπρός καθίσματα, αγωνιστική ζώνη έξι σημείων και πυροσβεστήρα.