Επίσημο: Νέα Porsche Cayman GT4 [video]
Η «οικογένεια» των hardcore μοντέλων της Porsche με τα διακριτικά GT μόλις απέκτησε ένα νέο μέλος - κι αυτή τη φορά, βασίζεται στην Cayman.
Μέχρι σήμερα, ο λογότυπος GT ακολουθούμενος από έναν αριθμό αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο της αειθαλούς 911 (βλέπε GT3, GT2). Όχι πια.
Η Porsche αποφάσισε να παρουσιάσει μια σκληροπυρηνική έκδοση του μικρότερου, και κεντρομήχανου, κουπέ, της Cayman, την οποία και ονόμασε GT4. Σύμφωνα δε με την εταιρεία, την εξέλιξη ανέλαβε το τμήμα Motorsport το οποίο εδρεύει στο Weissach και έχει την ευθύνη για όλες τις «ειδικές» εκδόσεις των μοντέλων της.
Ο εξακύλινδρος boxer των 3,8 λίτρων αποδίδει 385 ίππους και βασίζεται σε αυτόν της 911 Carrera S με μειωμένη όμως ισχύ κατά 15 ίππους. Σε αντίθεση με την τελευταία 911 GT3, που διατίθεται μόνο με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, η Cayman GT4 μεταφέρει την δύναμη στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που εδράζεται σε «δυναμικές» βάσεις στήριξης, κάτι που σίγουρα θα ενθουσιάσει τους πιστούς της Porsche που αντέδρασαν στην κατάργησή του στη GT3.
Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η Porsche στην Cayman GT4 είναι το γεγονός ότι πολλά μηχανικά μέρη της, όπως η αλουμινένια εμπρός ανάρτηση με τα αντεστραμμένα αμορτισέρ και τη ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική και η (επίσης αλουμινένια) πίσω προέρχονται από την GT3.
Σε αντίθεση με την μεγαλύτερη «αδελφή»¨της, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι μηχανικό και όχι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αν και διατηρεί το σύστημα Torque Vectoring που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για να μειώσει την υποστροφή. Επίσης, απουσιάζει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης που παραμένει προνόμιο της 911 GT3.
Από την άλλη, οι δυναμικές βάσεις στήριξης του κινητήρα είναι στάνταρ, οι πλήμνες των τροχών προέρχονται από την 911 Turbo και οι τροχοί των 20 ιντσών έχουν την ίδια σχεδίαση με αυτούς της GT3, χωρίς όμως το κεντρικό μπουλόνι. Η GT4 φοράει ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 με πλάτος 245 εμπρός (ίδιο με της GT3) και 295 πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 30 mm σε σχέση με τις απλές Cayman.
Από την GT3 προέρχονται και τα φρένα, και μάλιστα αυτούσια, με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 380 mm και στους δύο άξονες και 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και τεραπίστονες πίσω. Προαιρετικά, προσφέρονται και τα κεραμικά φρένα PCCB με διάσταση 410 mm!
Η Porsche ανακοινώνει ότι η Cayman GT4 επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 4,4" και η τελική της φτάνει τα 295 km/h, με την μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα μόλις 10,3 lt/100 km. Επίσης, γυρίζει στο Nürburgring σε 7’ 40".
Εξωτερικά, ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας με τις τρεις μεγάλες εισαγωγές αέρα και η μεγάλη πίσω σταθερή αεροτομή την καθιστούν την πρώτη Cayman με αρνητική άντωση και στους δύο άξονες και ταυτόχρονα την διαφοροποιούν από κάθε άλλη έκδοση.
Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα με την έντονη πλευρική στήριξη και επενδύσεις δέρματος και αλκαντάρα, καθώς και το νέας σχεδίασης τιμόνι που θυμίζει αυτό της 918 Spyder και είναι επίσης ντυμένο με αλκαντάρα θυμίζουν στον οδηγό ότι βρίσκεται μέσα σε ένα καθαρόαιμο. Εφόσον το επιθυμεί, δε, μπορεί να παραγγείλει καθίσματα με σκελετό από ανθρακονήματα, ένα ειδικά σχεδιασμένο πακέτο Sport Chrono και το πακέτο Club Sport για μια ακόμα πιο hardcore εμπειρία.
Η Cayman GT4 θα κάνει το ντεμπούτο της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο. Η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει την τιμή της, που ξεκινά από 85.779 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του φόρου) στη Γερμανία.
[Πηγή: Porsche]