Νέα πλατφόρμα και ηλεκτρική έκδοση για την επόμενη BMW Σειρά 3
Η ανανεωμένη Σειρά 3 αναμένεται από την BMW το 2018 και θα διαθέτει ηλεκτρική έκδοση για να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3.
Η επόμενη τεχνολογικά προηγμένη γενιά BMW Σειρά 3 αναμένεται το 2018 με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Εκτός από τον παραδοσιακό ανταγωνισμό, την Mercedes C-Class, το Audi A4 και την Jaguar XE, υπάρχει πλέον και το Tesla Model 3. Για αυτό η BMW ετοιμάζει και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Δεν θα είναι έτοιμη εξ’ αρχής, αλλά στην πορεία θα προστεθεί στην γκάμα του μοντέλου.
Το αυτοκίνητο εξελίσσεται με τον κωδικό G20, και μπορεί σχεδιαστικά να αποτελεί συνέχεια του τωρινού concept, τεχνολογικά όμως βασίζεται σε μια νέα μεγαλύτερη πλατφόρμα που η BMW ονομάζει CLAR, συντομογραφία για το Cluster Architecture. Μπορείτε να δείτε το αυτοκίνητο χωρίς καμουφλάζ εδώ, σε επεξεργασμένες εικόνες.
Θα ενσωματώνει την τεχνολογία ανθρακονημάτων και CFRP στην κατασκευή του αμαξώματος και όχι μόνο. Τεχνολογία που η BMW έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, κυρίως για τις ανάγκες των μοντέλων i. Το πρώτο μοντέλο της πλατφόρμας CLAR ήταν η Σειρά 7, και η νέα Σειρά 3 θα ενσωματώνει πολλά στοιχεία της. Είναι αξιοσημείωτο ότι η BMW έχει καταφέρει να εφαρμόσει τέτοιου είδους τεχνολογία σε ένα μοντέλο με σαφώς μαζικότερη παραγωγή. Η χρήση της όμως θα αποφέρει όφελος σε βάρος περίπου 80 κιλών και θα βοηθήσει την BMW να πετύχει τον στόχο της που είναι να έχει το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το BMW i8 σε δρόμο και πίστα [video]
Το όφελος θα είναι προφανές και στην οδική συμπεριφορά, στον συνδυασμό άνεσης και σπορ χαρακτήρα, έναν τομέα στον οποίο η BMW έχει σήμερα απέναντί της την Jaguar XE και την Alfa Romeo Giulia.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, θα έχει μια γκάμα από 3κύλινδρους, 4κύλινδρους και 6κύλινδρους. Στη βάση θα υπάρχει ο 3κύλινδρος της σημερινής 318i με τους 136 ίππους. Θα υπάρχει και ένας 1.6 ντίζελ με 114 ίππους, αν και η καρδιά της γκάμας κινητήρων θα είναι ο δίλιτρος σε διάφορες εκδόσεις ιπποδύναμης.
Αλλά πέρα από την plug-in hybrid έκδοση, η οποία περιλαμβάνεται και στις εκδόσεις του σημερινού μοντέλου, θα υπάρχει και μια πλήρως ηλεκτρική παραλλαγή. Η πλατφόρμα CLAR έχει εξελιχθεί με την ηλεκτροκίνηση κατά νου. Και οι πληροφορίες λένε ότι οι μηχανικοί της BMW μελετούν την τοποθέτηση μιας συστοιχίας μπαταριών 90 kWh που θα δίνει στην ηλεκτρική έκδοση αυτονομία σχεδόν 500 km.
Για την ηλεκτρική έκδοση ίσως πρέπει να περιμένουμε ως το 2020, αλλά η υβριδική θα είναι έτοιμη από το λανσάρισμα. Θα χρησιμοποιεί μια εξέλιξη του συστήματος κίνησης του σημερινού μοντέλου, με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και τον ηλεκτροκινητήρα των 87 ίππων, με μεγαλύτερη όμως μπαταρία, άρα και αυτονομία στην οδήγηση χωρίς την συμμετοχή του θερμικού μοτέρ.
Το εσωτερικό αναμένεται να έχει αυξημένους χώρους επιβατών, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Και παρότι το ταμπλό σχεδιαστικά θα είναι οικείο, η ποιότητα των υλικών και η τεχνολογία της καμπίνας θα είναι σαφώς βελτιωμένη από έτσι κι αλλιώς κορυφαίο σημερινό επίπεδο. Το αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017 και οι πωλήσεις του να αρχίσουν το 2018.
Πηγή Autoexpress