Νέα πιο συναρπαστική Lotus Evora Sport 410
Είναι ελαφρύτερη, ισχυρότερη και πιο συναρπαστική, ενώ ταυτόχρονα ένα… κανονικό αυτοκίνητο.
Η νέα Lotus Evora Sport 410 είναι ελαφρύτερη, ισχυρότερη και πιο εστιασμένη στην σπορ οδήγηση από ποτέ. Πως γίνεται, όταν έτσι κι αλλιώς η «απλή» Evora είναι όλα αυτά;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πρώτα από όλα να δούμε σε τι αντιστοιχεί το “Sport” και σε τι το “410” που έχουν προστεθεί στο όνομα του μοντέλου. Λοιπόν, 410 είναι τα άλογα που αποδίδει ο μηχανικά υπερτροφοδοτούμενος V6 της Toyota. Είναι 10 επιπλέον σε σχέση με την απλή Evora 400, αλλά δεν πρέπει να βλέπει κανείς μόνο αυτή την πλευρά. Γιατί σε συνδυασμό με τη μείωση του βάρους, η αύξηση της ισχύος φαίνεται μεγαλύτερη.
Το “Sport” αναφέρεται ακριβώς σε αυτή τη μείωση του βάρους. Η Lotus έχει αφαιρέσει 70 kg σε σχέση με την βασική έκδοση, ρίχνοντας έτσι το βάρος του αυτοκινήτου χωρίς υγρά στα μόλις 1.270 kg, αν την αγοράσεις με την έξτρα εξάτμιση τιτανίου. Το χαμηλότερο βάρος έχει επιτρέψει στους μηχανικούς να ρυθμίσουν εκ νέου την ανάρτηση για καλύτερη συμπεριφορά, περισσότερη ακρίβεια και πιο καθαρό σπορ χαρακτήρα. Παρότι η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί, η Lotus λέει ότι η άνεση είναι το ίδιο καλή αν όχι καλύτερη από την έτσι κι αλλιώς εκλεπτυσμένη Evora.
Το πίσω καπό, το κάλυμμα του κινητήρα, είναι πλέον φτιαγμένο από ανθρακονήματα και έχει γρίλιες όπως κάποιες εκδόσεις της παλαιότερης Esprit. Αρκετές ώρες στην σήραγγα έχουν αποδώσει 64 κιλά κάθετης δύναμης, περίπου τα διπλά σε σχέση με την απλή έκδοση. Ταυτόχρονα έχει μειωθεί η αντίσταση, με αποτέλεσμα η τελική ταχύτητα να φτάνει πλέον τα 305 km/h, στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Η αυτόματη θα κάνει το 0-100 km/h ελαφρώς ταχύτερα, σε 3,9” αντί 4 δευτερόλεπτα, αλλά το τίμημα σε τελική ταχύτητα είναι μεγάλο, αφού δεν θα ξεπερνά τα 285 km/h.
Πηγή R&T