Νέα Lotus Exige Cup 380

Νέα Lotus Exige Cup 380

Πιστή στις αρχές του ιδρυτή της Lotus, η Exige Cup 380 είναι ένα αγωνιστικό για το δρόμο που υπόσχεται συναρπαστικη οδηγική εμπειρία, αντίστοιχη της εμφάνισης.

“Simplify. Then add lightness”. Αυτή ήταν η βασική αρχή του Colin Chapman, ιδρυτή της Lotus που έβρισκε την απόδοση στις απλές μηχανολογικές λύσεις και στο χαμηλό βάρος. Η Exige Cup 380 παραμένει πιστή σε αυτή τη φιλοσοφία, αν και ενσωματώνει τεχνολογικές λύσεις που δεν είναι και τόσο απλές.

Είναι ο ιδανικός συμβιβασμός ενός εξειδικευμένου trackday car και ενός σπορ αυτοκινήτου δρόμου. Με 355 άλογα στον τόνο, ψαγμένη αεροδυναμική και το εξαιρετικό στήσιμο που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα αυτοκίνητα της Lotus, υπόσχεται επιδόσεις αγωνιστικού στην πίστα. Αλλά δεν χρειάζεται τρέιλερ για να φτάσει ως εκεί καθώς κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο. Δηλαδή, τι κανονικά; Σχεδόν… πετάει, για να είμαστε πιο ακριβείς. Κάνει 0-100 km/h σε 3,6” και δεν σταματά να επιταχύνει πριν τα 282 km/h. Ο κινητήρας είναι 3,5 λίτρων V6 με μηχανικό συμπιεστή. Η ECU και το λογισμικό έχουν εξελιχθεί από την Lotus. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Είναι φυσικά, πισωκίνητη. Αυτονόητο, αλλά ας το επαναλάβουμε για τους αμύητους. Αποδίδει 380 PS στις 6.700 rpm και ροπή 41,8 kgm στις 5.000 rpm.  

Δείτε ακόμη H Lotus ετοιμάζει ολοκαίνουρια γκάμα που θα περιλαμβάνει ακόμη και SUV

Η σχεδίαση του αμαξώματος και τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν εξελιχθεί στην σήραγγα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την παραγωγή 200 kg κάθετης δύναμης στην τελική ταχύτητα. Το συγκεκριμένο αεροδυναμικό πακέτο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε έκδοση δρόμου της Lotus. Περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στην διαμόρφωση των panels, όπως τα βράγχια στο πάνω μέρος των εμπρός φτερών που επιτρέπουν την εκτόνωση της άντωσης. Αντίστοιχα, τα κοψίματα στα πίσω φτερά συνεργάζονται με τους πλευρικούς διαμορφωτές ροής και το diffuser. Ακόμη και  ο υαλοκαθαριστήρας είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένος. Την μηχανική πρόσφυση διασφαλίζουν τα εξαιρετικά ημιαγωνιστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, διαστάσεων 285/30 ZR18 πίσω και 215/45 ZR 17 εμπρός που τοποθετούνται από το εργοστάσιο.

Δείτε ακόμη Νέα αγωνιστική Lotus Exige Race 380

Η Exige Cup 380 εξοπλίζεται με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο σε 4 διαφορετικά προγράμματα σύστημα ESP: Drive, Sport, Race και ESP Off. Από τη ρύθμιση Sport και προς τα δεξιά του περιστροφικού διακόπτη, ως την απενεργοποίηση, η έτσι κι αλλιώς κοφτερή απόκριση στο γκάζι γίνεται… ηλεκτροσόκ. Χαμηλώνει το κατώφλι παρέμβασης στην περίπτωση απώλειας της ελκτικής πρόσφυσης και μειώνεται σταδιακά η ευαισθησία της διάγνωσης υποστροφής. Ώστε να δώσει όλο τον έλεγχο στον οδηγό στην είσοδο της στροφής. Το Traction Control είναι επίσης ρυθμιζόμεμενο. Ο περιστροφικός διακόπτης με τις έξι ρυθμίσεις στην κολώνα του τιμονιού επιτρέπει διαφοροποίηση στο επιτρεπόμενο σπινάρισμα σε μια κλίμακα από 1-12%, αφού προηγουμένως έχει απενεργοποιηθεί το ESP. Και για το Traction Control υπάρχει δυνατότητα πλήρους απεμπλοκής.

Δείτε ακόμη Lotus Exige Sport 380 [video]

Η Exige ανέκαθεν ήταν το σημείο αναφοράς στην οδική συμπεριφορά και η Cup 380 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Διαθέτει αμορτισέρ Nitron πλήρως ρυθμιζόμενα σε σκληρότητα και ύψος καθώς και ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους της Eibach. Επειδή το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για αγωνιστική χρήση, οι αγοραστές μπορούν να ζητήσουν από το εργοστάσιο την τοποθέτηση roll cage προδιαγραφών FIA και όλου του απαραίτητου αγωνιστικού εξοπλισμού όπως βαλβίδα cut-off του ηλεκτρικού κυκλώματος, πυρόσβεση, αφαίρεση αερόσακων, κ.λπ.

Δείτε ακόμη Νέα Lotus Evora Sport 410 GP Edition

Το βάρος της Exige Cup 380 είναι μόλις 1.057 kg. Για να πετύχουν αυτό το νούμερο το εμπρός σπόιλερ, τα μαρσπιέ, το κάλυμμα του κινητήρα, η οροφή, ο διαχύτης, οι πλευρικοί αεραγωγοί, η πίσω πτέρυγα και άλλα μικρότερα τμήματα είναι κατασκευασμένα από άψογα φινιρισμένο ανθρακόνημα. Η «δίαιτα του ανθρακονήματος» έχει αποφέρει μείωση βάρους κατά 6,5 kg. Στην λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού η Lotus διαθέτει κάποια ακόμη τμήματα της καμπίνας από το ίδιο υλικό, τα οποία εξοικονομούν ένα κιλό ακόμη. Ενώ 10 kg μπορείτε να γλιτώσετε επιλέγοντας την εξάτμιση-κόσμημα τιτανίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube