Το Lynk & CO 01 στο βελγικό εργοστάσιο της Volvo
H κινεζική Lynk & CO, μέτοχος της οποίας είναι και η Volvo, θα χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο της Γάνδης για την ευρωπαϊκή παραγωγή της.
Η Lynk & CO, κινεζική startup υποστηριζόμενη εν μέρει και από τη Volvo Cars, θα κατασκευάζει το crossover 01 στο εργοστάσιο της σουηδικής εταιρείας στη Γάνδη του Βελγίου, ξεκινώντας το 2019, ανακοίνωσαν η Lynk & CO και η Volvo, βάζοντας τέλος σε μήνες εικασιών.
Το Lynk & CO 01 να θυμίσουμε ότι μοιράζεται την πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA) με το Volvo XC40 και τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής. Το 01 ξεκίνησε στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους με τη Lynk & Co. να δηλώνει ότι θα το λανσάρει στην Ευρώπη το 2019.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lynk & CO, Alain Visser, δήλωσε ότι το 01 που θα κατασκευάζεται στη Γάνδη, θα πωλείται στην Ευρώπη και θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του με επαναφορτιζόμενους υβριδικούς κινητήρες. Τα αυτοκίνητα για την ασιατική αγορά κατασκευάζονται στο Luqiao στην Κίνας, όπου μοιράζονται επίσης την ίδια γραμμή παραγωγής με το XC40. Οι πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2019 και η Lynk & CO δήλωσε ότι μελετά τη δυνατότητα να ξεκινήσει και εκεί την παραγωγή.
Εκπρόσωπος της Volvo ανέφερε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για κοινή παραγωγή με τη Lynk & CO στο νέο εργοστάσιο παραγωγής των σουηδικών EV στο Ridgeville της South Carolina. Η Volvo επικεντρώνεται στην παραγωγή της μπερλίνας S60 στο Ridgeville για αργότερα εφέτος και την παραγωγή της επόμενης γενιάς XC90 το 2021, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Ο Visser δήλωσε ότι η Lynk & Co. στοχεύει να πουλά 500.000 αυτοκίνητα ετησίως, με τα μισά από αυτά να διατίθενται στην Κίνα και από 125.000 στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Volvo δεν θέλησε να παράσχει πρόβλεψη παραγωγής για το 01, αλλά είπε ότι προβλέπει μακροπρόθεσμα βιώσιμο όγκο για τα μοντέλα της Lynk & CO στη Γάνδη.
Το εργοστάσιο της Γάνδης, το οποίο άνοιξε το 1965, είναι ένα από τα δύο εργοστάσια παραγωγής της Volvo στην Ευρώπη μαζί με αυτό της Torslanda στη Σουηδίας. Το εργοστάσιο της Γάνδης απασχολεί περίπου 5.000 εργαζομένους και εκτός από το XC40, κατασκευάζει εκεί τα V40 και Cross Country V40, καθώς και την μπερλίνα S60. Το εργοστάσιο θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει και το νέας γενιάς στέισον Volvo V60.
Η προσθήκη του Lynk 01 θα μειώσει το κόστος και θα έχει «θετική επίδραση» στην απασχόληση στο εργοστάσιο της Γάνδης, δήλωσε η Volvo σε μια δήλωση και θα αποφέρει οικονομίες κλίμακας για την κοινή πλατφόρμα CMA. «Βλέπουμε ένα μεγάλο δυναμικό με την είσοδο αυτού του νέου εμπορικού σήματος στην ευρωπαϊκή αγορά και είμαστε στην ευχάριστη θέση να παράσχουμε στην Lynk & CO την υποστήριξη της τεχνολογικής και βιομηχανικής εξειδίκευσης της Volvo», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Volvo κατέχει το 30% της Lynk & CO, ενώ το 50% κατέχει η Geely Automobile Holding. Το υπόλοιπο ποσοστό κατέχει η Zhejiang Geely Holding, η εταιρεία συμμετοχών που εξαγόρασε τη Volvo από τη Ford το 2010. Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Geely, ο κινέζος δισεκατομμυριούχος Li Shufu, έχει τις φιλοδοξίες να καταστήσει την εταιρεία του παγκόσμιο παίκτη. Την περασμένη χρονιά αγόρασε μερίδιο ελέγχου στη μαλαισιανή αυτοκινητοβιομηχανία Proton, συμπεριλαμβανομένου του 51% της βρετανικής Lotus. Εφέτος, ο Li ανακοίνωσε ότι απέκτησε το 9% της Daimler για συνολικά €7 δισ., ποσοστό που τον καθιστά τον κορυφαίο μέτοχο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Lynk & CO έγινε ξεχωριστή μάρκα το 2016 με στόχο νέους πελάτες και υποσχέθηκε μια καινοτόμο στρατηγική λιανικής πώλησης που περιλαμβάνει ηλεκτρονικές παραγγελίες, ένα μοντέλο συνδρομής και τεχνολογία που διευκολύνει το car-sharing. Εκτός από το 01, τα μελλοντικά μοντέλα θα περιλαμβάνουν το Lynk & CO 03, μια μεσαία μπερλίνα, και το Lynk & CO 02 που αναμένεται να είναι κουπέ crossover. Το 01 να θυμίσουμε ότι διατίθεται επί προ-παραγγελία από τον Νοέμβριο στην Κίνα. Η εταιρεία δήλωσε ότι πούλησε 6.000 αυτοκίνητα σε μια 3ήμερη ηλεκτρονική εκστρατεία πωλήσεων, ενώ το 01 κυκλοφόρησε επίσημα σε 150 σημεία πώλησης στην Κίνα στα τέλη Νοεμβρίου.