IAA 2017: Νέο Suzuki Swift Sport [video]
Το νέο Suzuki Swift Sport, που παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Φρανκφούρτης, φοράει έναν 1.4 BoosterJet με 140 ίππους.
Με τις φωτογραφίες του νέου Suzuki Swift Sport να έχουν διαρρεύσει από τον περασμένο Αύγουστο, περιμέναμε την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου κυρίως για να μάθουμε τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Όπως ανακοινώθηκε και επίσημα λοιπόν, στην Έκθεση Φρανκφούρτης, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.4 BoosterJet, με κωδικό K14C, θα αποδίδει 140 PS στις 5.500 rpm και στην περίπτωση του Suzuki Swift Sport, ακριβώς όσους και στα αντίστοιχα Vitara και SX4 S-Cross. Διαφοροποίηση υπάρχει μόνο στη ροπή, αφού αντί για 22,4 kgm στο φάσμα 1.500-4.000 rpm, στο Swift Sport το μοτέρ αποδίδει 23,4 kgm στις 2.500-3.500 rpm. Το μοτέρ θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Το βάρος του Swift Sport περιορίζεται στα 970 kg, δηλαδή 80 λιγότερα από τον προκάτοχό του. Έχει 20 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.450 mm) και 40 mm φαρδύτερα μετατρόχια (1.510 mm εμπρός, 1.515 πίσω). Χάρη στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, το μήκος του φτάνει τα 3.890 mm, είναι δηλαδή πέντε πόντους μεγαλύτερο από των υπόλοιπων εκδόσεων. Τόσο το πλάτος όσο και το ύψος παραμένουν αμετάβλητα, στα 1.735 mm και 1.500 mm, αντίστοιχα. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει 120 mm, όση στα συμβατικά, παρότι το Swift Sport φοράει, προφανώς, μια σπορ ανάρτηση.
Πιο συγκεκριμένα, οι νέες πλήμνες εμπρός περιορίζουν τη μεταβολή της γωνίας κάμπερ κατά 15% περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι βάσεις της αντιστρεπτικής είναι από Teflon. Έτσι η Suzuki ισχυρίζεται ότι δεν χρειάστηκε να αυξήσει σημαντικά τη σκληρότητα των ελατηρίων και το πάχος της αντιστρεπτικής για να πετύχει τους στόχους της. Πίσω, οι πιο άκαμπτοι βραχίονες περιορίζουν την αλλαγή της σύγκλισης κατά 1,4 φορές σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ το κάμπερ είναι τρεις φορές πιο σταθερό. Τα αμορτισέρ προέρχονται από τη Monroe, ενώ οι 17άρες ζάντες ντύνονται με λάστιχα διαστάσεων 195/45.
Με το νέο Swift Sport, η Suzuki θέλει να προσφέρει την «απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση», σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό Masao Kobori. Το νέο πλαίσιο HEARTEC αποτέλεσε ιδανική βάση για κάτι τέτοιο, χάρη στο χαμηλό βάρος και την κορυφαία ακαμψία του. «Το νέο Swift Sport είναι ελαφρύτερο, πιο κοφτερό, πιο γρήγορο, πιο επιθετικό και πιο συναισθηματικό. Αλλά έχουμε προσέξει και τους τομείς που το κάνουν ευχάριστο στην καθημερινή χρήση: Την αίσθηση του συμπλέκτη, τις διαδρομές του κιβωτίου, τα καθίσματα και το τιμόνι. Οτιδήποτε βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο», λέει ο Kobori.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από το κόκκινο χρώμα σε επιφάνειες του ταμπλό, στις ραφές των μπάκετ καθισμάτων (με ενιαίο προσκέφαλο, όπως πάντα) και στο κατακόκκινο στροφόμετρο. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του Swift Sport θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων infotainment με οθόνη 7,0” και σύστημα πλοήγησης. Το «παρών» θα δίνει και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, με αυτόματη επιβράδυνση έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση εκούσιας αλλαγής λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων κ.ά.
[Πηγή: Suzuki]