Η Škoda ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό σπορ κουπέ
Η σχεδίαση του αμιγώς ηλεκτρικού κουπέ της Škoda θα έχει πηγή έμπνευσης το 110 R Coupe της δεκαετίας του ’70.
Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της Škoda στο βρετανικό Τύπο, η τσέχικη εταιρεία ετοιμάζεται να εξελίξει ένα ηλεκτρικό σπορ κουπέ, ως μέρος του σχεδίου της για πέντε ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.
Μιλώντας για την ιστορία και μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Škoda, ο προϊστάμενος του τμήματος μηχανολογίας Christian Strube είπε: «Η ιστορία που έχει χτιστεί για τη Škoda γύρω από την λειτουργικότητα, είναι η μισή αλήθεια. Η Škoda έχει 120 χρόνια ιστορίας και είναι γεμάτη με συναίσθημα».
Ο Strube αναφέρθηκε στο πισωμήχανο και πισωκίνητο 110 R Coupé από τη δεκαετία του ’70 ως παράδειγμα της παλαιότερης ιστορίας της γκάμας της φίρμας. Σε ερώτηση των Άγγλων συναδέλφων για το εάν η Škoda έχει στα πλάνα της ένα παρόμοιο μοντέλο, ο Strube είπε «Ναι, αλλά θα είναι ηλεκτρικό».
Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα δούμε το ηλεκτρικό σπορ κουπέ της Škoda, αλλά το πλάνο της για την δημιουργία πέντε ηλεκτρικών μοντέλων έχει ορίζοντα μέχρι το 2025 και στόχο τις δημοφιλέστερες κατηγορίες οχημάτων. Όπως είχαμε γράψει και πριν ένα μήνα, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Škoda θα βασίζεται στο Citigo, ενώ μέχρι το 2020 θα έχει κάνει την εμφάνισή της και η έκδοση παραγωγής του SUV Vision E. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει ένα ακόμα SUV και ένα οικογενειακό, και στο τέλος θα δούμε και το ηλεκτρικό σπορ κουπέ. Και τα πέντε μοντέλα όμως θα έχουν παρουσιαστεί μέχρι το 2025.
Η βάση για το νέο κουπέ θα είναι η πλατφόρμα MEB που προορίζεται για τα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου. Την ίδια χρησιμοποιεί και το πρωτότυπο του Vision E. Η δύναμη κίνησης στη συγκεκριμένη περίπτωση έρχεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου και μέσω των ηλεκτρομοτέρ (ένα σε κάθε άξονα), περνά στους τέσσερις τροχούς του coupé crossover. Η συνδυαστική ισχύς των 300 ίππων θα χαρίζει τελική ταχύτητα 180 km/h, 0-100 km/h σε 6” και αυτονομία 500 km.
Η δυνατότητες διαμόρφωσης που διαθέτει η νέα πλατφόρμα MEB, θα επιτρέψει στην Škoda να χρησιμοποιήσει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω που θα κινεί τον αντίστοιχο άξονα. Η χρήση ενός ηλεκτροκινητήρα από το σπορ κουπέ σε σχέση με τους δύο του Vision E, ίσως επηρεάσει στις επιδόσεις του μοντέλου, αλλά θα παραπέμπει σε μεγαλύτερο βαθμό στο κλασικό 110 R Coupé της δεκαετίας του ’70.
[Πηγή: Auto Express UK, Avarvarii]