Επίσημο: Νέα Mercedes-Benz E-Class 2017 [video]
Η 5η γενιά της E-Class είναι πλήρως ανασχεδιασμένη, πιο δυναμική και στοχεύει σε νεότερο ηλικιακά κοινό.
Η σχεδιαστική ομοιότητα με την μικρότερη C-Class και την μεγαλύτερη S-Class είναι σαφής. Οι μεγάλες χυτές καμπύλες επιφάνειες δένουν αρμονικά, συνθέτοντας ένα δυναμικό και ρευστό σχήμα. Συνδέοντας αισθητικά τα τρία σημαντικά σεντάν της η Mercedes δημιουργεί μια νέα εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα.
Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4.923 mm, είναι 43 mm μακρύτερο από αυτό που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει κατά 65 mm, στα 2.939 mm. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κοντύτερους προβόλους, κυρίως πίσω. Είναι επίσης 2 mm πιο στενή και 6 mm χαμηλότερη. Η αεροδυναμική είναι εξαιρετικά προσεγμένη, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της μάρκας τα τελευταία χρόνια. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,23.
Χαρακτηριστικό της νέας πλατφόρμας επί της οποίας βασίζεται η νέα Mercedes E-Class είναι το αυξημένο ποσοστό χρήσης κράματος χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής, διαμορφωμένου εν θερμώ. Η εξέλιξη αυτή, όπως και στις C-Class και S-Class εξοικονομεί περίπου 100 kg. Τα εμπρός φτερά, το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.
Η νέα E-Class θα διατίθεται με μία γκάμα οκτώ κινητήρων, αν και το λανσάρισμα θα γίνει με δύο τετρακύλινδρους και οι υπόλοιποι θα παρουσιαστούν στην πορεία. Ο δίλιτρος τούρμπο βενζίνης με απόδοση 183 PS και 30,5 kgm θα κινεί την E200 ενώ η E220d θα εξοπλίζεται με τον επίσης δίλιτρο τετρακύλινδρο τουρμποντίζελ, απόδοσης 195 PS και 40,8 kgm. Η E250 θα χρησιμοποιεί μια ισχυρότερη έκδοση του δίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα με 245 ίππους. Θα ακολουθήσει ένας τρίλιτρος V6 με δύο τούρμπο και 332 ίππους για την Ε400 4Matic. Και προς το τέλος του χρόνου θα λανσαριστεί η κορυφαία AMG με V8 4.0, με δύο τούρμπο και απόδοση 588 PS. Η γκάμα των ντίζελ θα διευρυνθεί με την βασική Ε200d να κινείται από μια έκδοση 150 PS του δίλιτρου 4κύλινδρου. Προγραμματισμένος να παρουσιαστεί εντός της χρονιάς, αλλά στο δεύτερο μισό, είναι και ένας εντελώς νέος 6κύλινδρος σε σειρά ντιζελοκινητήρας, τριών λίτρων. Πιθανότατα θα αντικαταστήσει τον σημερινό V6 3.0, και θα αποδίδει 257 PS και 61 kgm, κινώντας την Ε350d.
Όπως και η BMW στη νέα Σειρά 5, η Mercedes θα παρουσιάσει και μια έκδοση plug-in hybrid, η οποία θα μπορεί να διανύσει μέχρι 30 km κινούμενη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη έκδοση του συστήματος κίνησης της C350e, με δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ εντός του σασμάν. Η Ε350e αποδίδει 278 PS και 61 kgm, με κατανάλωση μόλις 2,1 lt/100 km και εκπομπές CO2 49 g/km.
Στο λανσάρισμα όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G-Tronic στον βασικό εξοπλισμό. Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί ποιες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες με χειροκίνητο κιβώτιο και πότε. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς, αλλά προαιρετικά μπορεί να επιλεγεί η τετρακίνηση 4Matic.
Η E-Class βασίζεται σε μια εξέλιξη της πισωκίνητης πλατφόρμας MRA. Θα υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές για την αρχικό set up της ανάρτησης: Comfort, Comfort Avantgarde με 15 mm χαμηλότερα ελατήρια, και Sport, με την απόσταση από το έδαφος να μειώνεται άλλα 15 mm, λόγω ελατηρίων. Φυσικά η E-Class θα διατίθεται με την αερανάρτηση της Mercedes. Στην τελευταία εξέλιξη, το Air Body Control διαθέτει αερόσουστες με πολλαπλούς θαλάμους, δύο για κάθε έναν από τους εμπρός τροχούς και τρείς για τους πίσω. Επιλέγοντας πρόγραμμα οδήγησης μεταξύ των Comfort, Eco, Sport και Sport Plus, η απόσταση από το έδαφος και η σκληρότητα ρυθμίζονται αναλόγως.
Η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη και ποιοτικά σαφώς αναβαθμισμένη σε σχέση με αυτήν της απερχόμενης E-Class. Κύριο χαρακτηριστικό οι δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών. Η μία στο κέντρο, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Και η άλλη μπροστά στον οδηγό, αντικαθιστώντας τον κλασικό πίνακα οργάνων. Συνδυάζοντας στοιχεία από την C-Class και την S-Class, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πολυτελές και σύγχρονο τεχνολογικά που εντυπωσιάζει.
Η απάντηση της Mercedes στο σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών της BMW για τον χειρισμό του infotainment, είναι τα δύο touchpads στα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού. Άλλο ένα υπάρχει μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Έτσι οδηγός και επιβάτες έχουν τον έλεγχο με μια απλή κίνηση, σύροντας τον αντίχειρα. Φυσικά το σύστημα αναγνωρίζει και φωνητικές εντολές. Είναι συμβατό με Apple CarPlay και Google Android Auto, ενώ προαιρετικά το αυτοκίνητο θα εξοπλίζεται με σύστημα ασύρματης φόρτισης συσκευών.
Μετά το σεντάν, η Mercedes προγραμματίζει να παρουσιάσει και την έκδοση Estate, προς το τέλος της χρονιάς. Εκτός από την κλασική έκδοση, για πρώτη φορά θα διαθέτει και μία ελαφρώς υπερυψωμένη τετρακίνητη, η οποία θα ανταγωνιστεί το Audi Α6 Allroad.