Η E-Pace θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Jaguar
Το μικρό σπορ SUV της Jaguar θα είναι έτοιμο το 2018, με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και τεχνολογία από την Formula E.
Η Jaguar πήρε το πράσινο φως για να βγάλει στην παραγωγή ένα compact SUV αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο το 2018, νωρίτερα από το αντίστοιχο μοντέλο της αδελφής μάρκας Range Rover.
Η ηλεκτρική Jaguar θα παρουσιαστεί στο τέλος του χρόνου. Δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα το όνομα, αλλά το E-Pace «παίζει» γερά. Θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα της Jaguar Land Rover η οποία είχε παρουσιαστεί πέρσι. Παρότι εκείνο το project ονομάζονταν Evoque_e, φαίνεται ότι τώρα είναι η Jaguar που έχει πάρει τον πρώτο ρόλο σε αυτό το νέο πεδίο δράσης για τη JLR.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η E-Pace θα είναι μικρότερη από την F-Pace, θα έχει πιο χαμηλή οροφή και πιο δραματική εμφάνιση. Σκοπός της Jaguar είναι να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο σημείο αναφοράς στα ηλεκτρικά SUV σε ό,τι έχει να κάνει με το κράτημα, τον σπορ χαρακτήρα αλλά και την άνεση και την πολυτέλεια. Η επιλογή της διοίκησης της JLR να δώσει στην Jaguar το πράσινο φως να είναι εκείνη που θα παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου, γίνεται για να έρθει η οριστική ρήξη με την συντηρητική εικόνα της μάρκας, σε μία προφανή διασύνδεση του εγχειρήματος με την είσοδο ως εργοστασιακή συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα FIA Formula E.
Για την Jaguar είναι σημαντικό να πουλά στην αγορά της California ηλεκτρικά μοντέλα σε συνδυασμό με τα συμβατικά, οπότε είναι σημαντικό να διαθέτει στην γκάμα της ένα ηλεκτρικό όχημα το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς της αμερικανικής αγοράς θα λογίζεται ως SUV. Με έμφαση στο κράτημα και στις επιδόσεις, η E-Pace θα είναι προφανώς τετρακίνητη. Και παρότι η νέα πλατφόρμα είναι αλουμινένια, έχει ελάχιστα κοινά στοιχεία με την σημερινή γενιά αλουμινένιων αυτοκινήτων της μάρκας.
Τα σημεία στήριξης της ανάρτησης, τα υποπλαίσια εμπρός πίσω και οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης θα κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Αλλά το σημαντικό νέο είναι ότι η ίδια η συστοιχία μπαταριών θα αποτελεί δομικό κομμάτι, ραχοκοκαλιά του πατώματος. Μια τέτοια δομή είναι εύκολο να τροποποιηθεί σε μέγεθος και να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα.
Στο πρωτότυπο η JLR είχε πει ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας θα είναι 70 kWh, αλλά στο αυτοκίνητο παραγωγής θα χρησιμοποιηθεί μία μεγαλύτερη κατά πάσα πιθανότητα ώστε να επιτευχθεί αυτονομία τουλάχιστον 400 – 450 km. Η εταιρεία ονομάζει το σύστημα κίνησης της ηλεκτρικής της πλατφόρμας Electric Axle Drive. Χρησιμοποιεί μοτέρ σχεδιασμένα in house για μεγαλύτερη αντοχή κατά 30% και μικρότερο κόστος κατά 60%, όπως εκτιμά η Jaguar. Στους εμπρός τροχούς καταλήγουν 115 ίπποι, με σύστημα μετάδοσης μίας σχέσης, ενώ στους πίσω 195, με διτάχυτο κιβώτιο της ZF. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 310 άλογα. Για την ροπή δεν υπάρχουν ακόμη πληροφορίες. Η χρήση δύο κινητήρων θα επιτρέπει τη εύκολη κατανομή της ροπής μεταξύ των αξόνων αλλά και μεταξύ των τροχών, για καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Range Rover EV που θα ακολουθήσει θα είναι μεγαλύτερο από την E-Pace. Ο Gerry McGovern, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Land Rover έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί μια σημαντική αλλαγή στις αναλογίες, με το ύψος να μειώνεται και το μήκος να αυξάνεται. Όπως και η E-Pace, κάθε ηλεκτρικό Range Rover θα πρέπει να έχει μικρότερη μετωπική επιφάνεια για χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση. Η ρυθμιζόμενη σε ύψος αερανάρτηση είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε η απαίτηση για πιο αποτελεσματικό αεροδυναμικά στήσιμο στην άσφαλτο να συνδυάζεται με μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες. Το ηλεκτρικό μοντέλο της Range Rover δεν θα εμφανιστεί πριν το 2019.
Πηγή Autocar