H Mercedes GT AMG στα τελικά στάδια εξέλιξης
Η διάδοχος της SLS θα έχει κινητήρα V8 500 ίππων, στοχεύει την Porsche 911 Turbo και αναμένεται να αποκαλυφθεί στο Γερμανικό Grand Prix, τον Ιούλιο
Οι τελευταίες κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν την Mercedes GT AMG ξανά σε δοκιμές εξέλιξης γύρω και μέσα στην πίστα του Nurburgring. Οι δοκιμές στη θρυλική πίστα είχαν σταματήσει για το χειμώνα για να γίνουν δοκιμές σε χειμερινές συνθήκες, στη Σκανδιναβία.
Η GT AMG, που ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Mercedes, Gordon Wagener, έχει περιγράψει ως «το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχουμε ποτέ σχεδιάσει», θα διατεθεί στην αγορά του χρόνου, αντικαθιστώντας τη μεγαλύτερη και ακριβότερη SLS.
Μιλώντας στο «αδελφό» μας Autocar, o Wagener είχε πει «θα νομίζατε ότι ήταν δύσκολο να ξεπεράσουμε την SLS», προσθέτοντας ότι αυτοί που έχουν δει την GT AMG τη συγκρίνουν με την Jaguar E-type, αν και ο ίδιος πιστεύει ότι η GT AMG «έχει μια πιο διαχρονική, κλασική ελαφρότητα».
Η Mercedes λέγεται ότι έχει στοχεύσει την Porsche 911 Turbo όσον αφορά στις επιδόσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα επιδιώξει ένα 0-100 km/h σε κάτω από 3,4” και μια τελική πάνω από 310 km/h. Πηγές μέσα στη Mercedes έχουν ήδη υπονοήσει ότι έχουν πλησιάσει αυτούς τους στόχους.
Την GT AMG κινεί ένας V8 4,0 λίτρων με 500 PS και 67 kgm ροπής. Ο κινητήρας αυτός, που θα τοποθετηθεί και στην C63 AMG, έχει την ίδια βασική αρχιτεκτονική με τον 4κύλινδρο 2λιτρο που κινεί τις Α45 AMG και CLA45 AMG. Είναι τοποθετημένος χαμηλά και όσο πιο πίσω γίνεται, για καλύτερη κατανομή του βάρους στους δύο άξονες του αυτοκινήτου.
Το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενιαίο με τον πίσω άξονα, και κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικά ελεγχόμενου διαφορικού. Πρόκειται για μια εξελιγμένη έκδοση του κιβωτίου της SLS, καθώς περιλαμβάνει τώρα και σύστημα stop/start για μείωση της κατανάλωσης.
Χάρη στην ως επί το πλείστον αλουμινένια δομή της GT AMG, καθώς και σε άλλα ελαφρά υλικά, το βάρος λέγεται ότι έχει περιοριστεί στα 1.550 kg, κάπου 145 kg κάτω από αυτό της SLS.
Επιδιώκοντας να δώσουν στην GT AMG κορυφαία δυναμική συμπεριφορά, οι τεχνικοί της Mercedes χρησιμοποίησαν αρκετά εξαρτήματα από την SLS, αλλά αναθεώρησαν σημαντικά τη γεωμετρία. Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης από τη νέα C-Class, αντί για το παλιότερο υδραυλικό της SLS.
Επικεφαλής της ομάδας εξέλιξης στο Nurburgring είναι ο Markus Hofbauer, που είχε αναλάβει και μεγάλο μέρος του στησίματος της τελευταίας Porsche 911. Η GT AMG λέγεται ότι ήδη γυρίζει τη μεγάλη πίστα (Nordschleife) πιο γρήγορα από την SLS.
Η GT AMG αναμένεται να διατεθεί στην Ευρώπη σε τιμή γύρω στα 120.000 ευρώ (SLS: 200.000 ευρώ). Θα συναρμολογείται στην ίδια γραμμή παραγωγής που φτιαχνόταν η SLS, στα κεντρικά της AMG, στο Affalterbach της Γερμανίας.