Το επόμενο Mégane ανοίγει την αυλαία των μεσαίων και μεγάλων Renault
Το Mégane και άλλα παρόμοιου μεγέθους μοντέλα στην γκάμα της Renault θα ανασχεδιαστούν εκ βάθρων, ως μέρος της ανασύστασης της γαλλικής εταιρείας.
Η Renault επανήλθε στο αυτοκινητικό προσκήνιο με μια σειρά νέων μικρών μοντέλων που περιλαμβάνουν στις τάξεις του τα Clio, Captur, Zoe και το επερχόμενο Twingo τρίτης γενιάς. Η ανασύσταση της γαλλικής εταιρείας θα μας σερβίρει για επόμενο πιάτο μια ολοκαίνουργια σειρά μεσαίων και μεγάλων μοντέλων που θα βασίζονται στη νέα προσαρμοζόμενη πλατφόρμα που μοιράζεται η συμμαχία Nissan-Renault.
Η νέα αρχιτεκτονική σασί, με την κωδική ονομασία CMF2, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο Nissan Χ-Trail που είδαμε νωρίτερα αυτό το μήνα. Το πρώτο Renault που θα βασίζεται στην CMF2 θα είναι το νέο Espace που αναμένεται να λανσαριστεί στο τέλος του 2014. Το δεύτερο μοντέλο, αυτό που θα δώσει και τον απαραίτητο όγκο πωλήσεων, είναι το Mégane σε όλες του τις εκδοχές αμαξώματος και θα το δούμε στις εκθέσεις το 2015.
Η γκάμα του μικρομεσαίου Renault θα περιλαμβάνει και ένα νέο crossover, το οποίο θα έχει στενή σχέση με το επόμενο Nissan Qashqai που θα δούμε νωρίς τον επόμενο χρόνο και που επίσης βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMF2.
Ο επικεφαλής προϊοντικού σχεδιασμού της Renault, Philippe Klein, επιβεβαίωσε ότι η γκάμα του Mégane συνεχίζει να έχει ανάγκη ένα κλασικό 5θυρο μοντέλο, αλλά σε εκείνο το κομμάτι της αγοράς υπήρχε χώρος για να τοποθετήσεις κάτι πιο νεωτερικό.
«Η κατηγορία του Mégane είναι σημαντική παγκοσμίως και φυσικά θα παραμείνουμε εκεί», είπε ο Klein. «Αλλά έχουμε ανάγκη επίσης να μπούμε σε νέες κατηγορίες με νέα μοντέλα, δείχνοντας ότι είμαστε διαφορετικοί. Η κατηγορία των crossover μεγαλώνει και θέλουμε να αποτελούμε μέρος της».
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, διέψευσε τις υποθέσεις ότι το crossover που θα βασίζεται στο Mégane θα μπορούσε να είναι ένα μεγεθυμένο Captur. «Ο κόσμος αντιλαμβάνεται το Captur ως ένα μεγάλο Clio και εμείς θα θέλαμε να δείξουμε κάτι άλλο», είπε. «Μπορούμε να δώσουμε στο νέο crossover τη δική του προσωπικότητα».
Ο Van den Acker σημείωσε ακόμη ότι το νέο Scénic θα μπορούσε να μετεξελιχτεί και σε ένα πολυτάλαντο SUV, παραμένοντας και MPV στην επόμενη γενιά του. Αλλά ήταν «δικό μου πρόβλημα» να διασφαλίσω ότι το νέο crossover που θα βασίζεται στο Mégane και το Scénic δεν θα έπεφταν το ένα πάνω στο άλλο.
Το άλλο μοντέλο της Renault που θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF2 θα είναι η επόμενη Laguna, με τη γνωστή ανεπιτυχή πορείας στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες αγορές. Ο Van den Acker παραδέχεται ότι «το παλμαρές μας εδώ δεν είναι και το καλύτερο» και η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου όπως η Laguna, από λευκό χαρτί, ήταν κάτι που «μπορεί να τύχει μια φορά στην καριέρα ενός σχεδιαστή».