Επίθεση της Honda στην Ευρώπη με πέντε νέα μοντέλα
Η Honda θα προσπαθήσει να αναζωογονήσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη με μια σειρά από καινούργια μοντέλα.
Η Honda προγραμματίζει επίθεση στην ευρωπαϊκή αγορά με «πέντε νέα μοντέλα», αφού οι πωλήσεις της στη Δ. Ευρώπη πέφτουν συνεχώς τα τελευταία χρόνια.
Μεσοπρόθεσμα, η Honda θα λανσάρει ένα νέο και λιγότερο αμφιλεγόμενο αισθητικά Civic. Τα νέα Civic –που προαναγγέλθηκαν από ένα πρωτότυπο στο Σαλόνι της Ν. Υόρκης τον Απρίλιο (φωτ. επάνω και κάτω)– θα φορούν μια καινούργια σειρά υποκυβισμένων (downsized) κινητήρων τούρμπο, έναν 3κύλινδρο 1.0 και έναν 4κύλινδρο 1.5 που θα αντικαταστήσουν τους χαρακτηριστικούς πολύστροφους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες της εταιρείας.
To εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Αγγλίας θα γίνει το παγκόσμιο κέντρο παραγωγής του νέου Civic χάτσμπακ. Η επιθυμία της εταιρείας να επενδύσει σε ένα μοντέλο για την ευρωπαϊκή αγορά φαίνεται από το γεγονός ότι, από τα 26 εκατομμύρια κινητήρες που κατασκευάζει το χρόνο, μόλις οι 100.000 είναι 1.6 ντίζελ που τοποθετούνται αποκλειστικά σε ευρωπαϊκά μοντέλα.
Πέρσι, η Honda πούλησε 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως και μόνο τα 150.000 από αυτά πουλήθηκαν στην Ευρώπη – τα 60.000 μάλιστα στη Βρετανία.
Προς το παρόν, η άφιξη του νέου μικρού crossover HR-V και του ολοκαίνουργιου σουπερμίνι Jazz θα υποστηριχτεί από τα ανανεωμένα Civic και CR-V, σε μια προσπάθεια να αναστηλωθεί η μάρκα στην αγορά.
Ρόλο στην προσέλκυση αγοραστών θα παίξει επίσης το νέο Civic Type R, που θα έχει μια περιορισμένη περίοδο παραγωγής δύο ετών και θα εξαχθεί και στην Ιαπωνία. Η άφιξη του νέου υβριδικού σούπερκαρ NSX (φωτ. κάτω) του χρόνου θα βοηθήσει κι αυτή στην εικόνα της Honda στην αγορά.
Ενώ στελέχη της εταιρείας πιστεύουν ότι η αύξηση των πωλήσεων στη Μ. Βρετανία στα 80.000 αυτοκίνητα θα είναι εύκολη, μια αντίστοιχη άνοδος στη Γαλλική και τη Γερμανική αγορά θα είναι «πολύ μεγάλη πρόκληση».
Η πτώση της Honda –ή η αδυναμία της να ριζώσει – στην Ευρώπη αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η φίρμα έχει μια μεγάλη ιστορία στην κατασκευή πολύ αξιόπιστων αυτοκινήτων και έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια με τα ευρωπαϊκά της μοντέλα από την εποχή του πρώτου «διαστημικού» Civic εδώ και σχεδόν μια δεκαετία.
Όμως στους πρώτους 8 μήνες του 2015, οι πωλήσεις της Honda στη Δ. Ευρώπη συνέχισαν να πέφτουν – συγκεκριμένα κατά 7% στα 73.400 αυτοκίνητα. Το 1990 η εταιρεία είχε το 1,2% της αγοράς της ΕΕ. Το ποσοστό της αυξήθηκε στο 2% το 2007 αλλά διολίσθησε ξανά σε λίγο πάνω από το 1% το 2014.
Αυτό δεν μοιάζει δίκαιο. Το CR-V κάνει μεγάλες πωλήσεις στις ΗΠΑ και το Jazz είναι πιθανώς το πιο έξυπνο και πρακτικό σουπερμίνι της αγοράς.
Ίσως μετά το σκάνδαλο “dieselgate”, η τεχνολογική πρωτοπορία της Honda στους βενζινοκινητήρες να δώσει τελικά στις πωλήσεις της την ώθηση που χρειάζονται.