Επίσημο: Νέο Volkswagen Arteon 2018
Το πολυτελές 5θυρο κουπέ αντικαθιστά το CC και παίρνει ουσιαστικά τη θέση της ευρωπαϊκής ναυαρχίδας της μάρκας.
Το νέο Volkswagen Arteon, το οποίο οδηγήσαμε υπό τη μορφή πρωτοτύπου, αποκαλύφθηκε πριν την επίσημη παρουσιάσή του στο Σαλόνι της Γενεύης.
Έχει πολλές ομοιότητες με το Sport Coupé Concept του 2015 και θα τοποθετηθεί στην αγορά πάνω από το Passat, με το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα, τους κινητήρες, την ανάρτηση και το εσωτερικό του.
Η σχεδίαση του Arteon αποδίδεται στον επικεφαλής του αντίστοιχου τμήματος της VW, Klaus Bischoff, που τη χαρακτηρίζει ως «την αρχή μιας νέας σχεδιαστικής εποχής».
Το Arteon, που θα βρεθεί αντιμέτωπο με το νέο Opel Insignia Grand Sport, διατηρεί τις γραμμές του Sport Coupé Concept, αλλά με αλλαγές στην τονισμένη μάσκα του, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος και δημιουργεί ενιαίο σύνολο με τα φώτα LED.
Άλλα σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από το πρωτότυπο είναι το καπό σε μορφή κελύφους με τα έντονα νεύρα, οι τονισμένοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα, οι θόλοι των τροχών, οι εσοχές στο κάτω μέρος των πλευρών, η χαμηλή, καμπύλη οροφή, οι μυώδεις ώμοι, τα οριζόντια πίσω φώτα LED και οι διπλές τραπεζοειδείς εξατμίσεις οι ενσωματωμένες στον προφυλακτήρα. Το Arteon έχει επίσης μια πρακτική πίσω πόρτα, σε αντίθεση με το CC που ήταν 4θυρο.
Το Arteon θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: στάνταρ, elegance και R-line, με την τελευταία να είναι η πιο σπορ.Με μήκος 4.862, πλάτος 1.871 και ύψος 1.427 mm, το Arteon είναι 60 mm μακρύτερο, 16 mm φαρδύτερο και 10 mm χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, το CC. Έχοντας μεταξόνιο 2.841 mm –131 mm μακρύτερο από του CC και 51 mm μακρύτερο από του Passat– προσφέρει κατά τη VW κορυφαία άνεση χώρου στους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 563 λίτρων, 33 παραπάνω από το CC, η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 1.557 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου (40/20/40) πίσω καθίσματος.
Το εσωτερικό αποτελεί αναβαθμισμένη έκδοση εκείνου του Passat. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται η υψηλής ευκρίνειας Active Info Display στη θέση του πίνακα οργάνων, καθώς και μια κεντρική οθόνη πολυμέσων των 9,2 ιντσών, με λειτουργία αφής και νευμάτων.
Στις νέες τεχνολογίες ασφάλειας που έχουν ενσωματωθεί περιλαμβάνεται μια αναθεωρημένη μορφή του συστήματος Emergency Assist. Πέρα από το ότι σταματά το αυτοκίνητο αν διαγνώσει ότι ο οδηγός δεν μπορεί, αλλάζει αυτόματα και λωρίδες για να αποφύγει μια πιθανή σύγκρουση.
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων περιλαμβάνει τρεις 4κύλινδρους τούρμπο άμεσου ψεκασμού βενζίνης και τρεις 4κύλινδρους τουρμποντίζελ common-rail. Στους βενζινοκινητήρες περιλαμβάνεται ο νέος 1.5 TSI Evo των 150 PS, καθώς και οι δίλιτροι TSI των 190 και 280 PS. Οι ντίζελ 2.0 TDI αποδίδουν 150, 190 και 240 PS, όπως τους γνωρίζουμε.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI BMT 190 4MOTION DSG
Ο 1.5 TSI και οι δύο χαμηλότερης ισχύος 2.0 TDI έχουν στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Οι δύο πιο δυνατοί 2.0 TSI και ο διτούρμπινος 2.0 TDI συνδυάζονται μόνο με το αυτόματο 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη. Οι εγκάρσια τοποθετημένοι κινητήρες κινούν τους εμπρός τροχούς σε όλα τα μοντέλα πλην των κορυφαίων 2.0 TSI και 2.0 TDI που έχουν την ηλεκτρομαγνητική τετρακίνηση 4Motion πέμπτης γενιάς. Αργότερα θα παρουσιαστούν και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, με ανάμεσά τους μια βενζινο-υβριδική.
Το Arteon θα παράγεται από τον Ιούνιο στο εργοστάσιο του Emden της Γερμανίας, δίπλα στο Passat. Οι τιμές του αναμένεται να είναι αισθητά υψηλότερες από εκείνες του CC, καθώς το Arteon θεωρείται από τη VW ανταγωνιστής πολυτελών premium μοντέλων, όπως η BMW 4 Series GranCoupé.
[Πηγή Volkswagen]