Επίσημο: Νέο Hyundai i30
Η Hyundai αποκάλυψε το νέο i30 της τρίτης γενιάς, πριν την επίσημη πρεμιέρα του τον Οκτώβριο στο Παρίσι.
Το πεντάθυρο μοντέλο είναι το πρώτο μιας ολόκληρης οικογένειας που θα έχει στην κορυφή το «καυτό χάτσμπακ» RN 30 με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο 260+ ίππων.
To νέο i30 έχει εντελώς καινούργια εμφάνιση, με τη «μάσκα καταρράκτη» να δεσπόζει στο εμπρός μέρος, περιμένοντας να υιοθετηθεί και από άλλα μοντέλα της Hyundai στο μέλλον.
Σχεδιασμένο, εξελιγμένο, δοκιμασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το νέο 5θυρο i30 έχει μήκος 4,340 m, πλάτος 1,795 m, ύψος 1,455 m και πατά σε ένα μεταξόνιο 2,650 m. Με άλλα λόγια, είναι 40 mm μακρύτερο, 15 mm φαρδύτερο και 15 mm χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, αλλά το μεταξόνιό του παραμένει το ίδιο. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 395 λίτρα, 15 περισσότερα από εκείνο του VW Golf, και μπορεί να αυξηθεί στα 1.301 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα.
Η σχεδίαση του εσωτερικού έχει διαφοροποιηθεί πολύ από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου, έχοντας σε κεντρικό ρόλο την (έξτρα) οθόνη αφής 8 ιντσών, που ενσωματώνει τις λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας. Το σύστημα infotainment είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, και παρέχεται επαγωγική φόρτιση στο smartphone. H Hyundai λέει ότι το εσωτερικό είναι κορυφαίο για την κατηγορία και η αίσθηση της ευρυχωρίας τονίζεται από την έξτρα πανοραμική ηλιοροφή.
Οι καταναλωτές πάντως θα εκτιμήσουν και τη στάνταρ οθόνη αφής LCD των 5 ιντσών, την κάμερα οπισθοπορείας, το premium ηχοσύστημα με λειτουργίες Bluetooth και My Music, την 7ετή δωρεάν συνδρομή στις υπηρεσίες TomTom Live (για την πλοήγηση) και το νέο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που μπορεί να είναι και θερμαινόμενο.
Καθώς έχει να αντιμετωπίσει τα Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308 και άλλους μεγάλους παίκτες στη μικρομεσαία κατηγορία, το νέο i30 ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες ασφάλειας, έχοντας το πιο πλήρες σχετικό πακέτο από όλα τα μοντέλα της μάρκας. Ο κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει τα Autonomous Emergency Braking με Front Collision Warning System, Smart Cruise Control, Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert, Lane Keeping Assist System, Speed Limit Information Function και High Beam Assist.
Νέο για τη Huydai είναι το Driver Attention Alert, που παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησης ώστε να ανιχνεύσει κόπωση ή ασυνείδητη οδήγηση και να βοηθήσει έτσι στην πρόληψη ατυχημάτων. Το σύστημα αναλύει τη γωνία στροφής του τιμονιού, τη ροπή, τη θέση (λωρίδα) στο δρόμο και το χρόνο του οδηγού στο τιμόνι, και αν ανιχνεύσει απρόσεκτη οδήγηση, προειδοποιεί τον οδηγό ηχητικά και με μήνυμα στο ταμπλό.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζίνης και τρεις ντίζελ. Οι βενζίνης ξεκινούν με τον ατμοσφαιρικό 1.4 MPI των 100 PS και συνεχίζει με τον 3κύλινδρο 1.0 τούρμπο των 120 PS, ενώ ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας είναι ο νέος 1.4 T-GDI τουρμπο άμεσου ψεκασμού με απόδοση 140 PS και 24,7 kgm ροπής.
Όσον αφορά στους ντίζελ, προσφέρεται ο 16βάλβιδος 1.6 σε τρεις εκδόσεις: 95, 110 και 136 PS, με την τελευταία να αποδίδει 30,6 kgm ροπής.
Ο 1.4 MPI, o 1.0 T-GDI και ο ντίζελ των 95 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο 1.4 T-GDI και οι δύο πιο δυνατοί ντίζελ μπορούν να συνδυαστούν και με 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη.