Επίσημο: Νέο Ford Explorer
To νέο μεγάλο SUV της Ford βασίζεται σε νέα πισωκίνητη πλατφόρμα και προορίζεται κυρίως για την αγορά των ΗΠΑ.
Η Ford παρουσίασε την ολοκαίνουργια, έκτη γενιά του Explorer, η οποία βασίζεται σε μια νέα πισωκίνητη πλατφόρμα με αυτοφερόμενο πλαίσιο. Το πιο δημοφιλές SUV στις ΗΠΑ, με ιστορία περίπου 30 ετών, βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς για να καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας.
Εξωτερικά, το Explorer διατηρεί τις σκουρόχρωμες κολόνες εμπρός και στη μέση, τη χαρακτηριστική πίσω κολόνα με την έντονη κλίση προς τα εμπρός και τα πίσω φωτιστικά σώματα παρόμοιου σχήματος, όμως οι ομοιότητες με τον προκάτοχό του σταματούν εκεί καθώς μιλάμε για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα που του χαρίζει επιβλητικό ύφος με τα μακρόστενα φανάρια να ενσωματώνονται στη μεγαλύτερη γρίλια, αλλά και στις λιγότερο αυστηρές γραμμές του προφίλ.
Στο εσωτερικό, η πιο ευρύχωρη καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες, με χώρο αποσκευών που φτάνει έως και τα 2.486 λίτρα με την αναδίπλωση των δύο πίσω σειρών. Στο ανασχεδιασμένο ταμπλό βρίσκουμε μια οθόνη 8 ιντσών (10" στις πλουσιότερες εκδόσεις) με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3, αλλά και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Για να μπορούν όλοι οι επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι, το δίκτυο 4G LTE Wi-Fi υποστηρίζει μέχρι και δέκα συσκευές, ενώ για τους λάτρεις της μουσικής υπάρχει το προαιρετικό ηχοσύστημα B&O με 14 ηχεία και ισχύ 980 watt.
Το βασικό μοντέλο φορά τον κινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων με απόδοση 300 PS και 42,8 kgm ροπής που συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost V6 3.0 λίτρων με απόδοση 365 PS και 52,5 kgm . Προαιρετικά το μοντέλο διατίθεται με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης και με το νέο Terrain Management System που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ μέχρι και επτά στιλ οδήγησης (normal, sport, trail, slippery, tow/haul, eco, deep snow/sand). Πολύ σημαντικές για την αμερικανική αγορά είναι και οι σημαντικά βελτιωμένες δυνατότητες ρυμούλκησης που πλέον ξεπερνούν ακόμα και τους 2,5 τόνους στην ισχυρότερη έκδοση.
Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με το πλήρες πακέτο Ford Co-Pilot360™, το Active Park Assist 2.0 που χρησιμοποιεί ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων για αυτόνομο παρκάρισμα και εξελιγμένο Adaptive Cruise Control με αναγνώριση ορίων ταχύτητας.
Το νέο Explorer κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στο Chicago και η εμπορική πορεία του αναμένεται να ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2019 στην αγορά των ΗΠΑ.