Επίσημο: νέα Ferrari F12tdf με 780 PS
Η κορυφαία έκδοση της Ferrari F12 παίρνει το όνομά της από τον αγώνα Tour de France και θα παραχθεί σε 799 αντίτυπα.
Την είχαμε δει πρόσφατα σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες ως F12 GTO, και σήμερα ήρθε η στιγμή να μας αποκαλυφθεί επίσημα. Η κορυφαία έκδοση της Ferrari F12, με προσανατολισμό τη χρήση σε πίστα, τελικά ονομάζεται F12tdf.
Η Ferrari F12tdf πήρε το όνομά της από το Tour de France, τον θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Ferrari μεσουρανούσε τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Πιο επιτυχημένο μοντέλο της εκεί ήταν σίγουρα η 250 GT Berlinetta, με την οποία είχε κερδίσει τον αγώνα τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Ένα καλό αγωνιστικό για αυτές τις συνθήκες έπρεπε να είναι φυσικά πολύ γρήγορο αλλά και εύκολο στη χρήση, ώστε να μην εξουθενώσει τον οδηγό του στα εκατοντάδες χιλιόμετρα που είχε να διανύσει. Αυτό το πνεύμα μεταφέρεται τώρα στην F12tdf.
Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 6,3 lt. της F12 Berlinetta, βελτιωμένος έτσι ώστε να αποδίδει 780 PS στις 8.500 rpm και 71,9 kgm στις 6.250 rpm. To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη F1 DCT που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς έχει 6% κοντύτερες σχέσεις και είναι γρηγορότερο, κατά 30% στα ανεβάσματα και 40% στα κατεβάσματα. Ταυτόχρονα, αυστηρή δίαιτα σχεδόν σε κάθε τμήμα του αυτοκινήτου έχει μειώσει το βάρος κατά 110 kg. Έτσι το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,9’’, ενώ τα 200 km/h τα φτάνει σε 7,9’’. Τα φρένα προέρχονται κατευθείαν από τη LaFerrari, και σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η F12tdf ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 30,5 m.
Σημαντική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα και ενεργός αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, μεγαλύτερη και ωηλότερη πίσω αεροτομή, ενώ ούτε ένα πάνελ του αμαξώματος δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την F12 Berlinetta, αφού όλα έχουν επιπλέον αεραγωγούς. Έτσι η F12tdf πετυχαίνει downforce 230 kg στα 200 km/h, από 123 της Berlinetta.
Ενώ τα πίσω λάστιχα έχουν διατηρήσει τις διαστάσεις της F12 Berlinetta (315/35R20), τα εμπρός λάστιχα της tdf είναι φαρδύτερα κατά 20 mm (275/35R20). Αυτή η αλλαγή αυξάνει τόσο την πρόσφυση των εμπρός τροχών που θα έδινε ακραία υπερστροφική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη Ferrari, οπότε υιοθετήθηκε η λύση της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα ονομάζεται Virtual Short Wheelbase και δουλεύει με λογική αντίστοιχη με της Porsche 911 GT3, χαρίζοντας ευελιξία στη χαμηλή ταχύτητα και σταθερότητα στα πολλά km/h.
Η νέα Ferrari F12tdf έγραψε στην πίστα του Fiorano 1’21’’, ρίχνοντας έτσι 2’’ στην F12 Berlinetta και 3’’ στον προκάτοχό της, την 599 GTO. Όσοι επιθυμούν να την αγοράσουν θα πρέπει να σπεύσουν, αφού θα παραχθούν μόνο 799 αυτοκίνητα, και ένα μεγάλο μέρος εξ αυτών έχει ήδη πουληθεί.
[Πηγή: Ferrari]