Επίσημο: Νέα BMW M4 CS με 460 PS [video]
Η νέα σπορ έκδοση γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της συμβατικής BMW M4 και της ακραίας M4 GTS.
Ο χαρακτηρισμός ClubSport επανεμφανίζεται στα γρήγορα μοντέλα της BMW, με μια έκδοση που ίσως αποτελέσει τη χρυσή τομή της γκάμας της Μ4.
Με το Competition Pack, η BMW προσφέρει εδώ και καιρό μια αναβαθμισμένη έκδοση της Μ4, με ισχύ αυξημένη από τους 431 στους 450 PS και αρκετές αλλαγές σε ουσία και εμφάνιση. Όμως η γερμανική εταιρία μάλλον θεωρεί ότι αυτή η λύση δεν καλύπτει επαρκώς το κενό μεταξύ της βασικής Μ4 και της κορυφαίας, περιορισμένης παραγωγής Μ4 GTS. Για να γεφυρώσει το χάσμα, αλλά και να ικανοποιήσει όσους δεν πρόλαβαν να αγοράσουν μια GTS, η BMW μόλις λάνσαρε την M4 CS.
Η BMW M4 CS διαφοροποιείται χάρη στον ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα της και την υιοθέτηση των καλύτερων διαθέσιμων λύσεων σε κάθε τομέα. Η ισχύς του 3λιτρου biturbo φτάνει τους 460 PS, και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M-DCT. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,9’’, ενώ χάρη στο στάνταρ M Driver’s Package ο κόφτης τελικής βρίσκεται στα 280 km/h (αντί για 250).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε την BMW M3 στο Grossglockner [video]
Η ανάρτηση της BMW M4 CS δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από εκείνη της Μ4 Competition Pack. Τα αμορτισέρ είναι τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα Adaptive M, και η γεωμετρία έχει διαμορφωθεί, προφανώς, με στόχο τη σπορ οδήγηση σε δρόμο και πίστα. Γι’ αυτό άλλωστε τα λάστιχα είναι τα Michelin Pilot Sport Cup 2, σε διαστάσεις 265/35R19 εμπρός και 285/30R20 πίσω. Σύμφωνα με την BMW, ο χρόνος που πέτυχε η M4 CS στο Nürburgring Nordschleife είναι 7’38’’. Βέβαια όσοι δεν σκοπεύουν να οδηγούν στο Ring αλλά κυρίως σε δρόμο, ενίοτε βρεγμένο, μπορούν να εξοπλίσουν τη δική τους με πιο συμβατικά σπορ λάστιχα, χωρίς χρέωση.
Εμφανισιακά, η BMW M4 CS ξεχωρίζει χάρη στο ανάγλυφο καπό, το οποίο είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και προέρχεται κατευθείαν από την M4 GTS. Από την κορυφαία Μ4 προέρχονται τα OLED πίσω φώτα και ο αεροδυναμικός διαχύτης, ενώ το ανθρακονημάτινο εμπρός σπόιλερ και η μικρή αεροτομή τύπου Gurney flap είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για την Μ4 CS. Η BMW δεν ανακοινώνει αν και πόση περισσότερο downforce επιτυγχάνεται με αυτό το setup.
Ο οδηγός της BMW M4 CS πάντως δεν χρειάζεται να κάνει καμία απολύτως θυσία, αφού δεν πρόκειται για ελαφρωμένη έκδοση. Το «παρών» δίνει κάθε στοιχείο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας της Μ4, όπως ο αυτόματος κλιματισμός και το σύστημα infotainment BMW Professional. Η καμπίνα είναι ντυμένη με δέρμα και alcantara, ενώ μια διαφορά σε σχέση με τη συμβατική Μ4 είναι τα λουριά στη θέση των στάνταρ χειρολαβών στις πόρτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε την BMW M2 στο Hungaroring
Η Μ4 δεν θα κατασκευαστεί σε συγκεκριμένα, αριθμημένα κομμάτια, όμως και η παραγωγή της θα είναι περιορισμένη χρονικά. Από σήμερα μέxρι τα μέσα του 2018, η BMW εκτιμά ότι δεν θα κατασκευάσει περισσότερες από 3.000. Η τιμή της Μ4 CS πάντως δεν θα είναι ιδιαίτερα χαμηλή, αφού στη Γερμανία θα κοστίζει €116.900, ήτοι σχεδόν… €40.000 παραπάνω από τη βασική Μ4, και περίπου €30.000 περισσότερα από μια Μ4 Competition Package με κιβώτιο M-DCT.
Πάντως η Μ4 δεν θα είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της φίρμας που θα δούμε σε έκδοση CS. Η ονομασία σύντομα θα υιοθετηθεί και σε άλλα μοντέλα του M GmbH, φανερώνοντας σε κάθε περίπτωση την πιο σπορ έκδοση της γκάμας.
[Πηγή: BMW]